Gå til innhold

Når begynte magen å vise??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 16, og enda har ikke magen begynt å vokse. Blir nesten litt bekymra her. Når begynte d å vise på dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt uke 20 tror jeg.. Jeg er 27 uker på vei nå, og først nå det er vanskeli å skjule magen...:-)

Skrevet

Jeg er i uke 14 og har en skikkeli kul, er oppblåst og promper hele tiden... men her i gården er det gravidbukser osv!! Arti!! Det variere for alle når de får mage!! Jeg er gravid for 1 gang, og det er bare EN inni der, men fikk mage tili....er normalvektig, men mange som er veldig tynn har magen langt inni seg, inn mot ryggen...

Skrevet

Den begynte vel å bli litt synlig først rundt uke 16-17 tror jeg :) Nå er jeg snart 19 uker på vei og merker at den vokser litt for hver uke.

Skrevet

Min begynte vel å vise i 16. uke tror eg. men eg er 160 cm høy, i tillegg til at eg fikk ei jente på 4,5 kg sist gang. den gang viste det ikke skikkelig før uti 20 uke tror eg, kanskje mer..

Er mange faktorer som spiller inn:

- Høyde

- Vekt

- Første gangs eller ikke

- Oppblåsthet

Sikkert flere faktorer og.

Skrevet

begynte å få mage rundt uke 17-18. er 23 uker nå og føler selv hvertfall at jeg har en skikkelig gravid mage iforhold til andre i samme uke. hehe. er bare 159 cm høy da men allikevel. men alle bærer barna sine forskjellig og man skal ikke sammenligne mage, fikk jeg beskjed om på ultralyden. for jeg følte meg så stor. er bare koselig nå som folk ser jeg er gravid, og ikke bare har lagt på meg da=)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) Jeg er 164 cm, og normalvektig. Ikke noe spesielt tynn egentlig, har alltid hatt litt rundt hoftene. Men jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Dette er mitt første barn, så jeg har ikke så mye peiling, men trodde d kanskje var vanlig at d viste rundt uke 16. Gleder meg sånn til å få mage, og virkelig se gravid ut:)

Skrevet

Hei jeg fikk mage plutselig i uke 18, før det kunne man ikke se det på meg. Er andregangs. Kan fortsatt skjule magen hvis jeg vil for den er ikke serlig stor. Men merker godt at den vokser.

Min samboer er veldig forbauset over at det vises så godt at den vokser :)

Forige gang fikk jeg mage i uke 19-20.

Skrevet

Her kom den rundt uke 22 sånn litt,men den er liten. Er i uke 24 nå og kan fremdeles skjule den om det sku være aktuelt ;o)

Men synes det varierer fra dag til dag,og selfølgelig spiller det en stor rolle hvilke klær en har på seg. Noen klær fremhever jo magen mer enn andre! Lykke til med magen,hehe plutselig er den der vettu ;o)

Skrevet

Med første mann hadde jeg ikke mage før uke 20, men da kom den over natta:)

Nå er jeg gravid med nr to og er straks 13 og begynner å få mage alt.....

Som en skrev: ikke sammenlign mager, det kan være mange faktorer som spiller inn:)

Skrevet

Jeg tror ikke noen ville sett på meg at jeg var gravid hvis jeg ikke hadde lagt på meg. Har klart å legge på meg 5 kilo, har måttet spise for å døyve kvalme i snart fire måneder nå så har fått litt mage (15 u). Jordmoren min sier at magen kommer på høyst individuelle tidspunkt, uansett om du er tykk eller tynn. Det kan gå både 20 uker og mer enn det før noen får noen merkbar kul.

Lykke til videre :)

Skrevet

jeg er inni min uke 18 i morgen,og har alt fårr ganske stor mage,har bilder her inne,skal ta nytt bilde i morgen,men nå er jeg tredjgangs da, så magen kommer nok fortere

Skrevet

Det er en ting jeg stusser på. Det gjelder ikke i denne tråden spesielt (så ingen må ta seg nær av det) men alle tråder som handler om når magen kommer, størrelsen på magen etc. Jeg legger merke til at det alltid er flere som skriver at de kan "skjule magen om det skulle være nødvendig/ønskelig/aktuelt" eller lignende.

I hvilke situasjoner er det man ønsker å skjule magen og det faktum at man er gravid?

Jeg kommer bare på en og det må være et evnt jobbintervju der man ikke vil røpe enda at man er gravid men er man først så langt på vei må man jo si det når som helst uansett :)

Men det er kanskje flere? Selv er jeg 18+6 nå og gleder meg bare til alle ser det men alle føler kanskje ikke slik?

Skrevet

Jeg skriver det fordi da føler jeg det er letter for andre og forstå hvordan magen er på en måte. Vet ikke. Kanskje en rar måte å forklare at magen ikke er så fryktelig stor? :)

Skrevet

Det var det jeg håpet/tenkte at de fleste mente. Men så er det noen få som skriver innimellom "når det er nødvendig" og det gjør meg litt nysgjerrig. Når er det nødvendig da tenker jeg, hehe.... ;-)

Skrevet

Min mage begynte å vise allerede i uke 11, og jeg kjøpte mammabukse i uke 12! Er nå i uke 14 og magen er veldig tydelig. Storkoser meg, bortsett fra ekstrem kvalme som ennå ikke har stoppet da ..... :)

Jeg har forresten like mye mage nå som min svigerinne som er i uke 22!! Hun er ekstremt tynn, og da ligger magen ofte lenger bak mot ryggen.

Skrevet

Jeg er i uke 14 nå,går allerede med mamma bukser,blir kvalm hvis noe strammer på magen.Svigerinna mi var innom i dag,ho sa med en gang"du har jo mage allerede,var ikke det veldig tidlig?",Men dette er 3 svangerskap,og de sier jo at magen kommer fortere,når livmora har vært tøyd før.Jeg har vært litt flau over så tydelig mage,men nå er det jo offisielt,så ikke noe å være flau over lenger.

Skrevet

Jeg er førstegangs og 12+0 i dag, og magen har jeg og mannen sett i flere uker allerede. Folk som ikke kjenner meg godt tør ikke aa spørre enda, selv om jeg faar noen blikk, for magen sikker faktisk ut mer enn puppa, spesiellt naar jeg er tissetrengt;)

Skjekk avstanded fra ribbeina dine til hofteskammen. Jeg faar ikke engang tre fingre mellom, og dermed har jeg ikke mye plass oppover, saa magen maa derfor vokse utover... I tillegg slapper magemusklene av (har ogsaa kutta ut sit-upsene mine), og de holder selvfølgelig ikke noe paa plass lenger:(

Skrevet

Med nr 1 så kom magen så vidt i uke 17. Men de som ikke visste det så det ikke før jeg var ca 20 uker kanskje..

Nå med nr 2 kom magen i uke 6. Er nå 17 uker, og må gå i gravidklær, og magen er stoor..hehe...

Skrevet

Med nr. 1 kom ikke magen skikkelig før jeg var rundt 18-20 uker.

Nå med nr. 2 har magen kommet godt i gang. Jeg er STOR. Og den begynte å vises så vidt i uke 8-10.

Skrevet

jeg er nå i uke 13+1, og har fått den fine kula neders på magen som stikker skikkelig ut og er hard:) Jeg kan fremdels "sjule" magen min i vide kjoler/cardigans over tightsene...(har pakket bort dongeribuksene for tre-fire uker siden)... Jeg er kjempestolt over magen min, og har fortalt om babyen til alle venner og familie, gjorde d faktisk før 12. uke, men likavel har jeg ikke sagt noe på jobb enda. Vi har et veldig "upersonlig" miljø på jobben, så jeg har på meg klær som er behagelige og vide..og jeg vet de sjuler magen min,men jeg gjør det ikke med hensikt egentlig...det bare er slik... noe som er helt ok for meg, synes det er spennende å bære på en hemmelighet og har ikke behov for at absolutt alle skal vite:) den eneste som vet er sjefen min, og han sitter i en annen by, passer meg perfekt:)

Foresten, dere kan se gravide mager i alle fasonger på den danske nettsiden: www.min-mave.dk

litt nede på venstre side er det et galeri:) enjoy:)

Skrevet

jeg er uke 16 og har bra med mage...går ikke å gjemme den under vinterjakke...strutter igjennom den...er 165høy og normalvekt....alle har denne reaksjonen ......"åååå fader for en mage...du må jo va en 6-7mnd på vei...d går ikke ant at du er så kort på vei...legen må ha tatt feil"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...