Gå til innhold

Kan man ta solarium når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer.....

Er i min 6 uke nå.

Er jo julebordssesong, og må få fresha opp fargen litt. Men har kjøpt meg den Dove Summer Glow, ble en fantastisk gyllen og fin farge av den, veldig fornøyd :)

Men kjekt å vite om de er farlig å ta solarium....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hey. Jeg Har også lurt en del på dette ,og har funnet ut at det faktisk ikke er farlig å ta solarium så lenge du ikke tar for mye ,ikke mer enn 10-15 min om gangen og så lenge du ikke blir overopphetet,husk å ha på vifte på full guffe:)Man blir fortere brune /brente når man er gravid så du må være forsiktig. Og ikke bruk rare kremer,som solariumer selger,som feks tingle,som øker blodsirkulasjonen i huden på en kjemisk måte så man skal bli fortere brun,det er ikke bra for babyen..,bruk solkrem og ettersolkremer,helst uten masse parfyme,huden er så sensititv når man er gravid. Det du ikke må bruke,er disse kremene som inneholder selvbruning...et stoff,som brukes for å få denne brune effekten..husker ikke helt hva dette stoffet het,men ivertfall er d giftig for fosteret,spesiellt i første trimester,jeg har ikke sjekket hvordan det påvirker i annet trimester,men alle kremer og lotioner går inn i blodbanene dine..og fosteret får d i seg ...så hold deg for all del unna ,og ta heller forsiktig solarium istedet. Hva du gjør er selfølgelig opp til deg,men jege r en hyppig soler selv,og har brukt en god del selvbruning og slikt selv,og det var når jeg skulle handle kremer jeg fikk denne infoen om de..håper ivertfall dette har vært til hjelp...men uansett er det bedre at du ringer,og skaffer deg sikkre kilder selv slik at du er trygg på det du gjør,d er nemmelig forskjellige meninger om forskjellige brun-uten-sol.feks:) Men på apoteke ville e ikke selge det til meg ivertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...