Gå til innhold

Et lite furte innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjeder meg sååå mye og jeg gjør det hver helg!!

Samboeren min er en sånn snowbord fyr som nekter å gjøre annet i helgene, og drar selvfølgelig til Trysil. Om kveldene fester han.

Jeg var veldig glad i fest og morro jeg også før jeg ble gravid, men jeg skal innrømme at jeg klarer ikke å ha det morro på fyllefest uten alkohyler.

Så her sitter jeg da, hjemme alene, gravid og furtete, sovner 19-20 om kvelden og våkner 6 om morran, og da er det ikke så mye og finne på.

Skulle så gjerne ønske at samboren min kunne droppe interessene sine hvertfall noen helger og vært hjemme sammen med meg.

Men det kommer selvfølgelig ikke på tale. de helgene han har vært hjemme er fordi det har vært julenbord/firmafest på fredager så er han fyllesjuk resten av helga. Kjempe morsomt.

Hvordan kan jeg få han til og forstå at jeg har behov for å være hjemme sammen med han, hvertfall innimellom?

han skal heller ikke være sammen med meg på nyttårsaften.

Jeg prøvde og foreslå¨at vi kunne være hjemme sammen med enten hans eller min familie og spise en god middag. Middagen kunne han være med på, men han MÅTTE på fest etterpå.

Begynner å bli litt redd for at det her kommer til og fortsette etter at bebbissen kommer også:(

Det her ble litt langt, men måtte bare få ut litt frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Detta hørtes jo ut som en "bra" mann. Det kan jo blit et spennende forhold når bebbisen blir født... Syns synd på deg jeg... Men lurer på et par ting: Du har det ikke bedre aleine da?? Hvordan har dere det i uke dagene?? Syns dette lingner veldig på mitt tidligere forhold, å da hadde jeg kommet meg bort fort som f... eller ønsker jeg deg lykke til...

STOOOOR trøste klem til deg

Skrevet

Takk for trøste klem, er bra når man er missfornøyd:)

I ukene er det som det alltid har vært, han sitter forran pc'en og spiller CS og jeg sitter her!

Så det er ikke så spennende når han er hjemme heller, men da er det hvertfall noen her med meg, også klarer jeg og snike til meg litt kos innimellom (veldig kosesyk for tiden)

Han har ikke helt forståelse for at jeg er mye trøtt for tiden heller.

Her om dagen diskuterte vi hvem som skulle lage middag. Klokka var 9 på kvelden og jeg var sikklig trøtt. Og han hadde jobbet 1 time overtid og da måtte jeg lage middag.

Han sovnet på sofaen og jeg ventet på at potetene skulle bli ferdig.

Det endte med at jeg sovnet også. Så fiskegratengen sto i ovnen i 1.45 minutter og potetene 1.10 minutter. Ble ikke no middag den dagen.

Og jeg var en elendig drittkjerring som ikke klarer og lage mat og ikke gjør noe annet en og sove..

Så det er litt digg og være alene, men føler meg utrolig ensom.

Skrevet

Hva med å få han med til jordmor en dag, slik at hun kan forklare han at kroppen din er annerledes for tiden osv. At du har behov for mer søvn nå, er jo ikke din feil. Utifra det du skriver høres han jo bare fryktelig ufølsom ut. Og dersom det er SÅ vanskelig for han å prioritere sin gravide kjæreste innimellom, ville jeg faktisk satt meg ned og seriøst vurdert livssituasjonen min nøye.

For om du syns det er ensomt nå, hvordan tror du det vil føles når barnet kommer og han fortsetter slik? Da sitter du fortsatt med de samme følelsene, men vil i tillegg få masse ekstra følelser pga dårlig samvittighet ovenfor barnet.

Prat med han, og få han til å forstå at det ikke bare er du som er gravid, at han skal faktisk ha barn han og, og at han er nødt til å legge ungkarstingene litt til side nå som dere blir en familie.

Skrevet

At han vil forandre seg når barnet kommer er vel tvilsomt. Har en venninne som hadde det akkurat som deg da hun var gravid. Idag har de en jente på 4 år og mannen fester like mye som alltid...

Ville nok tatt meg en SKIKKELIG prat med han.

Skrevet

Jeg hadde ikke latt han få lov til å holde på sånn... Du har all rett til å furte!!;-)

Skrevet

Jeg har prøvd og snakke med han, men uansett hva jeg sier så respekterer jeg ikke hans interesser,

Da jeg spurte om hver 3. helg var hjemmehelg eller at vi dro til min familie, så gikk ikke det heller.

Han ville ikke planlegge sånn, det var ikke alltid det kom til og passe like godt.

Jeg synes ikke jeg forlanger mye, når jeg ber om hver 3. helg!!

Stort sett så blir jeg med han i helgene, men da ender jeg opp som fest sjåfør eller sitter sammen med svigermor!

Svigermor er en hygglig dame altså, det er ikke det.. men det er litt vansklig å finne ting å snakke om innimellom.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre jeg, får vel bare innse at sånn er det og sånn blir det.

Skrevet

For å si det sånn..Den oppførselen hans hadde ikke blitt godtatt her i gården !! dere er to o å skulle ha barn.. jeg skjønner godt at du ikke har det bra i et forhold hvor han bare spiller i uka og fester i trysil i helgene..

Høres lite voksent ut spør du meg.

Kanskje du har det bedre alene, men prøv å ta det opp med han, se om han er villig til å forandre seg. Nytter ikke å ha det sånn når babyn kommer.. Om ikke han er villig til å bli voksen og sette interessene sine i andre rekke så er kanskje han best som helgepappa..

Du og barnet i magen bør jo komme først, spør du meg..

Skrevet

Man er to om å stifte familie. Og dersom du skal være sammen med en som uansett ikke er tilstede, så må det vel være mye bedre å faktisk være alene og vite at det er det du har. Da slipper du ihvertfall de gjentatte skuffelsene om at han aldri vil forandre seg.....

Har vondt av deg, men vit at dette er IKKE normal oppførsel. Hadde samboeren min prøvd seg på noe slikt, så hadde han åkt rett ut. Her er det sånn at hver gang den ene blir spurt om å være med på noe, så må vi avtale med den andre først, og bli enige om at det faktisk passer. Hadde han gjort helt som han ville, hadde jeg følt det som veldig urettferdig, da dere faktisk skal ha like mye ansvar som mamma og pappa fremover. Din fritid er IKKE mindre hellig enn hans, og jeg syns han er en stor dritt som ikke klarer å se noen som helst av dine behov nå som du er gravid. Skulle tro han var 13 og midt i en lang egotrip!

Skrevet

Guri malla for en flott fyr å stifte familie med. For din del håper jeg han forandrers eg etter fødselen, ellers blir det tunge tak på deg fremover.

Skrevet

Skjønner godt frustrasjonen din... ikke noe gøy å sitte alene helg etter helg. Men ta en alvorsprat med ham om det - kan jo være at det er en form for siste krampetrekninger, kanskje han er redd for at det blir nix festing og snowboard etter at ungen har kommet til verden?

Uansett så er dere to om å være gravid, så han burde kunne ta hensyn til dine ønsker, og ikke kun tenke på seg selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...