snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Og det betyr jo at jeg ikke har EL nå heller. Er på dag 21 idag. Så nå burde jo EL være her snart! Har jo de siste dagene vært veldig øm der nede på sidene mine. Så tydelig at det drives å jobbes der nede. Men ikke nok til at egget mitt vil slippe.... snufs snufs snufs....
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Hei! Ja, får bare være tålmodig! Det hender at de som har EL til vanlig kan gå en syklus uten EL også, så hvis den ikke kommer, så trenger det ikke være noe galt. Temper du til fast tid osv da? Legger du tempene inn på FF eller?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2008 Dette er første gangen jeg prøver ut temping, så er helt ferskt på dette her. Temp tiden varierer mellom 06.30 til 09.00 på morningen. Men leste her istad at man må tempe til samme tid hver dag?? Ja, jeg legger tempene inn på FF. Du også eller?
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Ja, det mener jeg blir et for stort sprang i tid. Du bør ha en klokke på et fast tidspunkt, f.eks kl 7, så heller sovne igjen om du ikke trenger å stå opp. Hvis tiden har variert så mye, så ville jeg sett litt bort fra denne runden med temping, hvis jeg var deg. Legger du inn tidspunktet når du temper på FF? Har du link til FF? (Gå på "sharing", så "home page setup" i menyen til venstre. Da får du opp en link i en boks øverst på siden. Hvis du legger ut den linken kan jeg se på tempene dine, hvis du vil? Jeg temper ikke nå, men har gjort det tideligere.
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. desember 2008 Ja, jeg legger inn tidspunktet når jeg har tempet. Her er linken min: http://www.fertilityfriend.com/home/23f3da Håper du får noe ut av det, jeg skjønner ikke så mye av det. hehehe
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Så grei ut den Hvis du ser på chartet ditt så er noen av de "sirklene" som merker av tempen på kurven hvite og noen er blå. Skjønner du hva jeg mener? He, he.. Litt vanskelig å forklare.. Men i så fall, de som blir hvit er de som ikke blir tatt til riktig tid. De som er blå blir tatt til riktig tid. (FF har rett og slett bare velgt selv hva som er riktig tid, om du ikke har satt inn noe?) Så er alle de som er hvit de er høyere, fordi de er tatt senere på morgene. Kroppstempraturen stiger ganske fort om morgenen. Så hvis en ser bort fra de hvite, ligger du på en fin, lav temp fra ca 35,85 til 36,12, ikke sant? Så jeg tror at du hadde EL på cd(syklusdag) 19, for da ser du ett hopp i tempen din opp til 36, 40 (fra cd 19 til cd 20). Så hvis du fortsetter å ligge høyt nå tror jeg at FF vil merke av cd 19 som EL. Jeg tror at du må ha 3 eller flere høye temper før EL blir avmerket, om du skjønner? Det er ikke nok med kun ett hopp, den må holde seg høy. Tempkart må alltid sees i helet, en kan ikke ta enkeltmålinger å gå ut ut fra dem (slik jeg i grunnen gjorde nå, he, he..) Men jeg tror at tempen din vil fortsette å være høy de neste dagene. Vi får vente å se Men du bør se på tidspunktet på de dagene med blå avmerking, for da ser du hvilke klokkeslett du bør tempe de neste dagene.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 PS. Du har jo også ett hopp fra cd 15 til 16 som kan bety EL på cd 15.
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2008 Tusen takk for svar! Var litt mer oppklarende for meg! De siste dagene har jeg tempet halv 7 om morningen, så jeg får vel bare fortsette med å gjøre det!! Blir spennende å se fremover da om jeg har hatt EL på dag 15 eller 19. Har ihvertfall vært og er fortsatt øm der eggene mine ligger... Håper virkelig du får en spire snart også. Det fortjener du virkelig!! Jeg synes det er lenge å ha prøvd 1 år, men jeg skal virkelig ikke klage. Du står ihvertfall før meg i køen for en spire!!!
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Jo, takk for fine ord! Ja, bare fortsett kl halv sju du, så blir det nok et bedre mønster. Men ikke bli for overrasket om det ikke kommer frem EL på dette skemaet, siden det har blitt litt tull.. Og om du skulle få mensen, så går det an å se ca 14 dager tilbake om det passer med en av de hoppene i tempen. Håper at det klaffer for deg også snart!
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #10 Skrevet 7. desember 2008 Hei igjen! Så på chartet ditt at FF hadde merket av EL på dag 19 Det var jo kjekt da! Den streken som går nedover merker dagen for EL, og siden den var stiplete hos deg, betyr det at FF ikke er helt sikker på dagen for EL iom at det har vært en del tempinger som ikke var til riktig tid, sikkert. Det kan jo fremdelse ha vært dag 15 som var EL dagen da.. Spennede dette he, he.. Jeg laget forresten en helt ny FF-liste, skriv deg på da?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2008 åh, men selv om den er stiplete, så har jeg vel hatt EL? Den er bare litt usikker på hvilken dag det var??
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #12 Skrevet 7. desember 2008 Ja, stemmer. EL har du hatt, men hvilke dag er ikke helt sikkert. Jeg går også på dobbel pergo denne syklusen... Leste på en annen tråd at du gjorde det også. Håper at det er det som skal til for at spiren sitter hos deg!! )
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2008 Jo, takk for det. åh, så spennende da! Hvilken dag er du på? Har du merket noen bivirkninger?
Gjest Skrevet 7. desember 2008 #14 Skrevet 7. desember 2008 Har ikke begynt ennå jeg, er på CD 2. Men sist jeg gikk på dobbel dose fikk jeg uregelmessig mens. Men det var ikke nødvendig vis pergoen sin feil da, jeg hadde litt trøbbel før.. Men det er nå artig å tempe igjen da -har ikke gjort det på ett års tid så.. Har du fårr bivirkninger da? Når på døgnet tok du pergoen? Jeg har tenkt å ta dem om kvelden, tenker jeg.. Og en tar begge tablettene samtidig, ja?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2008 Jeg tok begge tablettene om morningen jeg. Og jeg fikk absolutt INGEN bivirkninger. Så jeg tror jeg har vært veldig heldig der... =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå