Thessa og Bebbis Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Sist jeg fikk sykepenger fra NAV fikk jeg de den 4. November. Dette gjorde de manuellt, uten at jeg hadde bedt om det. Jojo, greit nok. Men så kommer neste mnd hvor jeg da må vente til den 15? Jeg vet ikke med dere, men mine lønninger holder ikke til 40 dager! Er altfor vandt til å få lønn en gang i mnd! Er det virkelig sånn at man må gå blakk i ei uke fordi de betaler når de vil betale? Og hvis de betalte manuelt sist, hvorfor kan de ikke gjøre det nå? Er jo selvfølgelig disse mnd hvor vi har dobbel husleie og lån og julegaver og alt på en gang. Er vanligvis ikke så dårlig stilt økonomisk. Men burde jeg ta en telefon til NAV på mandag, eller bare la vær?
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Så lenge du har levert inn sykemelding og slikt til tide så skal du ha penge på utbetalings datoen til nav! Det er vel den 2 og 25 hver mnd, men nå i desember så er det tidligere... Hvis du har levert ut alt så ville jeg ha ringt til nav og krevd å få vite hvorfor du ikke har fått pengene. Grunnen kan være mange men hvis alt er som det skal så ville jeg spurt hva jeg skulle leve av fram til evt utbetalings dato! Med nav så må man stå på sitt og kreve ellers får man ingen ting! Jeg ville ringt å hørt
Storebror & Lillesøster Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har vært sykemeldt siden 17 oktober og har ikke fått noen sykepenger enda... Ringte og spurte og jeg ikke skulle hatt noe og de sa at de betalte ut i slutten av mnd,men dette var vel 3 desember jeg ringte så hun syntes det var rat,og skjekket hva som hadde skjedd,jo de hadde ikke fått inntekt og skatteopplysningene mine fra lønningskontoret grrr så gjør de ike noe med det.*sinna* Ringte lønningskontoret og sa at de måtte sende disse opplysningene til nav,hun som hadde styring på det hadde hatt ferie og holdt nå på og ordne det,men vet ikke om jeg da får noe før neste utbetaling,det er vel kanskje den 12 nå i desember,men da blir det jo en god sum siden de ikke har betalt meg noe,men har klart meg godt,men nå minker det på pengene har 500 kr til lønna kommer,men har jo sparekontoen hvis det ikke skulle holde til da,og mannen he,he...men mangler noen få julegaver så hadde vært greit om de kom snart.
Thessa og Bebbis Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2008 Herregud. Som de surrer altså. Har sendt de mail nå. Forventer en sup mail tilbake snart.. :-) De er jo ikke hyggelige i det heletatt! Jeg også hadde problemer med første utbetaling. Gikk og ventet og ventet. Og ringte 2 ganger og fikk bekreftet at alt var i orden, men måtte vente til en eller annen dato. Ventet, og fikk ingen penger. Ringte så igjen og da fikk jeg høre at de manglet noen papirer fra arbeidsgiver. Fy faen! Er det mulig? Det er jo totalt meningsløst å prøve å holde orden på økonomien når man er sykemeldt. Vanligvis hadde jeg klart meg til den 15. Men nå sitter vi på 2 leiligheter og det er MYE penger som skal ut! :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå