Gå til innhold

Ny bruker av pergotime

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er akkurat ferdig med en kur med primolut for å få menstruasjon, og venter nå på at den skal komme så jeg får startet med pergotime. Jeg skal begynne på dobbel kur med en gang.

Det som jeg reagerer på når jeg leser alle andre sine innlegg er at de skal inn for å ta blodprøve etterhvert. Min gynekolog sa at jeg skulle ta tre perioder med pergotime, og så forsøke uten hvis ikke det kom noe ut av det.Og først komme tilbake over sommeren...Bør jeg oppsøke legen for å få tatt blodprøve for å se om det har vært eggløsning,eller er det ikke nødvendig??

Jeg bør vel uansett måle temperaturene underveis. Må man måle temperaturen inne i tissen? eller gjør dere det andre steder? Blir gjerne ikke nøyaktig nok hvis man måler det under armen.

Jeg blir veldig glad for svar fra dere andre her inne :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Du må bare forholde deg til det som legen din sier. Jeg har heller ikke tatt BP når jeg har gått på pergo før, men denne gangen skal jeg det da, for å sjekke hormonene i blodet.

Når du tempet er det best å måle i munnen, vaginalt eller rectalt, og du må gjøre det til samme tid hver morgen, f.eks kl 07:00. Du kan se mer om det gjennomføring og termometer i bloggen min. Det er jo velfig greit å tempe da, da blir en sikker på om en har hatt EL også.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...