Gå til innhold

Hva slags rutiner har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barnet sover, spiser, hva det spiser når osv ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våkner selv, eller jeg vekker henne (3,5 år) mellom 7 og kvart over 8 om morran (varierer om jeg skal tidlig på jobb eller ikke).

Går på badet og vasker henne + tar på klær (og klær på meg, jeg dusjer etter hun er levert i bhg) og pusser tenner.

Jeg lager frokost til oss mens hun fyker litt rundt. Spiser. Går til bhg, vanligvis levert mellom halv ni og halv ti.

Hun spiser lunsj i bhg mellom 11 og 12, og fruktmåltid i 14tiden og så blir hun vanligvis hentet 1530. Middagen lager jeg som regel klar til snupp og mann kommer hjem (når jeg ikke jobber) så vi spiser mellom 1530 og 16.

Barnetv klokka 18 serverer kveldsmat til det (alt fra bare et glass Biola (hvis middagen ble sen) til mandarin eller skive eller begge deler).

I seng innen sju, eller halv åtte hvis hun skal bade først. Sovner som regel før 8.

Skrevet

har et lite nurk på 11 mnd, jente.

07.30: våkner, stellles

08.00: spiser 2 brødskiver til frokost, eller 1 brødskive og yoghurt.

09.00-11.00: leker, tegner, ake, etc

11.00: lunsj, grøt og fruktmos

12.00-13.30:høneblund

13.30: mellommåltid, spiser masse frukt, eller yoghurt

15.30: middag

16.00-18.00: leke, tegne, ake etc.

18.00: bade

18.30:spise kvelds, grøt og/eller brødskive

må legge til at mitt lille underverk spiser UTROLIG mye mat. det er veldig store porsjoner, og hun spiser ALT. hun har ennå ikke spyttet ut en eneste ting hun har fått i munnen, og jeg lager ALT selv. hun spiser akkurat det samme som oss, bortsett ifra at hun får kun fersk frukt og grønnsaker. hun spiser alt mulig forsjellig på brødskiva. og hun får vann til maten. melk til frokost, og kansje en sjelden gang litt eplemost til mellommåltidet.

Skrevet

glemte å skrive: hun legger seg 19.15. sover 12-13 timer på natta, uten å våkne

Skrevet

Ungene står stort sett opp klokken 6-7 uansett om det er helg eller ukedag, på ukedager er det frokost etter de har stelt seg, i helgene drøyer det litt lenger. Så er et lunch i 11-12 tiden somregel i helgene når vi er hjemme (og omtrent da når de er i barnehagen/på skolen også), minstemann på 1,5 år en dupp på ca 2 timer da også. I barnehagen får ungene litt mat i 14-15 tiden og så spiser vi vanligvis middg i 16-17-tiden. I helgene får de litt mat mellom lunch og middag så klart dersom de vil ha det. Så er det kveldsmat etter barne-tv og så er det opp på badet i 19-tiden og i seng en 15-30 minutter etterpå. Regner med at eldstemann på 6 år snart kan vøre oppe litt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...