Gjest Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Tenkte å vaske huset til jul allerede i neste uke, men er det litt for tidlig? Vasker over gulvene dagen før lillejulaften. Når vasker dere til jul?
Silje%guttenemine Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Hva vil julevasken si da? Om det er tørking av støv, støvsuging osv så er det noe jeg må gjøre ofte..
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 tørke støv, støvsuge sofa/stoler og vaske bodene. Skifte sengklær og vaske gulv+ do/bad blir tatt rett før jul.
Silje%guttenemine Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Hmm..Jeg har måtte tatt det rett før jul, til oss blir det skittent og rotete med en gang føler jeg.. Men vi er rotet av oss også da;)
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 joja...er jo egentlig enig. Vasker alltid rett før jul, men hadde tenkt å være smart i år. Vaske tidlig å kose meg resten av advent. Men vi er også veldig rotete av oss, så da blir det nok til at jeg venter;) Takker for svar=0)
Silje%guttenemine Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 hehe kan jo vaske skikkelig nå da, så har du kanskje litt mindre å vaske rett før jul
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 Julevasken for meg er å vaske vegger og tak ( i år ble alle vegger og tak malt så slipper heldigvis det i år:), vaske og rydde inne i alle skuffer og skap, kaste eller gi bort det som man ikke trenger lenger. Vaske trekket på sofaen og spisestolene, tar ut alt som er i bokhyller o.l og vasker der. Skubber kjøkkenet fra topp til tå. Rydder i boder o.l for å få vekk alt unødvendig, tørke støv i alle kriker og kroker, vasker gardinene og gardinstangen, pusse vinduer, støvsuge og vaske gulv. Vasker også bak komfyren og kjøleskapet på kjøkkenet (før tinte jeg kjøleskapet men har nytt kjøleksp hvor jeg slipper det nå, vasker alle dyner og puter. Sikkert mye mer, men dette er en del av det:)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 bruker forresten ca en uke på denne ordentlige julerengjøringen og gjør meg ferdig med det rundt 22 desember. 23 desmber pyntes det og da bare koser vi oss:)
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 i fjor sluttet jeg med å vaske rundt rett før jul. Med unger og full jobb + en mann sm er mye borte ble jula mer slit enn kos. Så i år vasket jeg rundt alt på høsten, alt i boder og loft er tømt og ryddet. En milliltær orden i de sakene, gitt:) Skuffer og skap tok jeg i forrige uke, komyren likeså! Alle dører, lister og vinduer ble tatt i går. Har bare støvtørken igjen. Jeg tørker av ALT, fjerner alt fra karmer og hyller, men d gjør jeg til vanlig også. Hadde bare lyst på en jul uten stress og mas så det hadde vært greit å vite når hvermannsen vasker=0)) Men kjenner allerede at jeg koser meg mer nå som vasking ikke tar all tid:).
fox`y Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 Jeg har begynt å vaske ned vegger,tak,listverk,skap osv, men mopper jo gulva vær dag og tørker støv 3 gang pr uke uansett. toalett vasker jeg oxo over vær dag. Men vegger å slikt må jeg begynne med nå siden jeg har en mann som jobber på sjøen, 2 små barn, og 2 jobber..
fox`y Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 vasker oxo alle vinduer,gardiner osv osv.
___ Skrevet 6. desember 2008 #12 Skrevet 6. desember 2008 Vegger, tak, inni skap ol driver jeg med nå, men å tørke støv og vaske gulvene før jul gjør jeg siste gang lille julaften eller tidlig julaften morgen.
Mom2Two Skrevet 6. desember 2008 #13 Skrevet 6. desember 2008 Huff, er det ikke koseligere å brukse siste uke før jul på å gjøre noe kos med ungene da? En hel uke til rengjøring rett før jul? Kunne ikke falt meg inn.. Det tar jeg heller på våren.
Gjest Skrevet 6. desember 2008 #14 Skrevet 6. desember 2008 Mesteparten av den skikkelige julevasken tok vi før første adventshelga... eller var det tidligere?? hehe *glemsk* Men tar vanlig "helgavask" på bittelille julaften :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå