Gå til innhold

Hva synes dere om dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man har hvert sitt barn fra tidligere forhold. Barna er 11 og 15 år. Pappaen til hun ene er besatt at det ikke må gjøres noe forskjell, så en jul når hun eldste fikk tv på rommet, måtte de kjøpe til hun minste også, i tilfelle hun skulle bli sjalu. Hun minste får like ting som hun eldste ønsker seg, selvom hun ikke har bedt om det, bare for at kanskje hun skal bli lei seg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at det er problem at de får for like mye eller at de kjøper det samme??

Behøver jo ikke kjøpe tv til henne om hun absolutt ikke ønsker seg det.. men hvis hun gjør det.. Så hvorfor ikke... Ser ikke problemet.. Og skjønner at de ikke ønsker og foskjellsbehandle..

Skrevet

Jeg syns ikke det å gi samme tingen nødvendigvis er det riktige rettferdighetsprinsippet, i så fall syns jeg heller gaven skal ha samme verdi. Man får ulike gaver basert på alder, og da kan datter på 11 få noe som tilsvarer prisen til en tv, som hun ønsker seg og så kan hun heller få en tv når hun blir eldre (15?). Ønsker hun seg derimot en tv og foreldrene syns det er greit at ei på 11 har tv på rommet, så er det jo ok.

Skrevet

Synes det er flott at de ikke vil forskjellsbehandle.

Skrevet

Syns det er fint jeg at di tenker slikt. Å ikke forskjellsbehandeler.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Syns det er bra at man ikke forskjellsbehandler, men det er ikke dermed sagt at de må få LIKT... altså, om ene jenta ønsker seg en tv, så må ikke den andre få det, dersom hun IKKE vil ha det... :P

Skrevet

Veldig bra at de ikke forskjellsbehandler, jeg er oppvokst med samma prinsippet, at fikk søstra mi noe for 250kr ca så skulle jeg få noe for 250kr. Nå er det 5 år mellom meg og henne så når hun var 10 og hadde interesse for Barbie så hadde jeg en ulik interesse enn det sidne jeg var 15. Moren min kjøpte ut etter våres interesser selv om hun ikke forskjells behandla oss.. Dette kommer jeg til å videreføre til Ella og evt hennes søsken når den tid kommer.

Skrevet

Jeg synes at barn skal lære seg at man får forskjellig ting i forskjellig alder. Sånn er livet bare. Man trenger ikke få alt den andre får, men skal selvfølgelig få noe man ønsker seg :o)

Hvorfor kan ikke den største få de tingene den lille ønsker seg? Nei, jeg synes det blir helt feil. De syr store puter under armene på den minste tror jeg..

Skrevet

Vi søsknene er nå 34, 42 og 46 år og mamma er fortsatt livredd for å forskjellsbehandle oss ...

Hun kjøper såklart ikke samme ting til oss, men er nøye med at det er for ca samme beløp. Vi er ikke så veldig opptatt av det da (skulle bare mangle), men hun får nå styre på.

Jeg synes også det er viktig å ikke forskjellsbehandle barn, men de trenger jo ikke få akkurat samme ting. Men ca samme størrelsesorden er vel greit, at en får f.eks. TV og den andre et par tøfler blir litt urettferdig, synes jeg.

Skrevet

Jeg mener du oppfører deg mindre voksent enn 11 åringen.

Ser ut som du prøver å "vinne" over henne.

Synes du bør ta deg sammen og ringe søsteren din med en skikkelig unskyldning.

Skrevet

Eg synser svært lite om kva andre gjer for ungane sine, særlig på gavefronten. Eg gjer det som eg meiner er riktig for meg og mine, enten det er likt eller ulikt kjøp, så får andre gjer det dei meiner er riktig.

Skrevet

Jeg synes dette er forskjellsbehandling. Hvorfor skal 15-åringen få det hun ønsket seg, og ikke 11-åringen?

Mener at ungene bør få noe av det de selv ønsker seg, og da til ca samme kostnad.

Skrevet

Jeg mener at barna skal behandles likt. Og at begge får en ting de ønsker seg til ca. samme pris.

Men, det betyr jo ikke at de må få samme tingen. Litt kjedelig hvis 11-åringen får en CD som 15-åringen ønsker seg...

Skrevet

Men det blir jo forskjellsbehandling på en måte. Hun på 15 måtte vente helt til hun ble 15 før hun fikk tv på rommet, mens lillesøstra bare måtte vente til hun ble 11.

Synes uansett det høres ut som de gjør jenta en bjørnetjeneste. Tror barn har bedre av å lære seg at ikke alle kan få alt likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...