Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Hei. Vasker dere mellom kjønnsleppene på jentebabyen deres? På sykehuset sa de at man ikke skulle vaske for mye der nede - men nå er det et hvitt belegg der. Er det beskyttende på noen måte og skal være der...? Takknemmelig for svar.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 det vite bekegget kan være der. Jeg vasket kun der visst det hadde kommet avføring der..ellers lot jeg det være ifred. Hilsen ei med 2 jenter
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Nei, det skal ikke være der, det skal vaskes forsiktig bort. Litt belegg gjør ingenting, altså, men i hovedsak skal det bort. Man bør alltid vaske litt mellom kjønnsleppene, det kommer jo fort litt bæsj også inni der, og det er ikke bra å la ligge.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 kan en ikke spyle litt forsiktig med en svak stråle.. så det ikke blir så sårt.. jeg får også jentebaby. å er litt bekymra for at hun skal bli sår visst en driver å gnir det vekk med en klut.. uansett hvor myk den måtte være..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 anonym 11.08 her. Forskjellige meninger her ser jeg.. Jeg har iallefall hørt man ikke skal vaske så mye der.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 goglet litt og fant dette avsnittet Jentenes kjønnsorgan skal alltid vaskes og tørkes forfra og bakover, ellers kan bakterier fra tarmen kommer i kontakt med urinveiene og gi urinveisinfeksjon. Dere bør ikke trekke forhuden på guttenes penis tilbake for å rengjøre penishodet. Jo mindre dere vasker babyens kjønnsorganer, jo bedre. Både jenter og gutter produserer kroppsvæsker som beskytter mot infeksjoner i eller på kjønnsorganene. For å unngå sopp og utslett, bør dere ikke bruke for mye såpe eller lignende i babyens bleieregion.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #7 Skrevet 6. desember 2008 11.09 her. Jeg tror faktisk vi er nokså enige. På sykehuset fikk HI beskjed om ikke å vaske "for mye" der nede. Det er bare vanskelig å vite hva "for mye" er... Den ene jenta mi hadde ganske mye belegg en periode. Det kan irritere, derfor ble det vasket bort. Nå er det bare litt, og da blir det oftest latt i fred. Men jeg kikker alltid for å se om det er mye der eller om hun er rød, for jeg vet at mannen min ikke vasker så mye akkurat der. Det pleier å gå seg til etterhvert, så skjønner du hvor ofte det må "skures."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå