Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man når man har 2 barn i alderen 15mnd til 3år sammen med samboer, men man ikke lenger har følelser for han? Jeg har fortalt dette til han, og jeg vurderer å flytte ut over nyttår en gang, men vet ikke om jeg har råd, eller om jeg finner noe i nærheten av der vi eier leilighet sammen, da ungene går i barnehage og jeg ikke vil begynne å bytte barnehage.

Det er ikke særlig mye å få i overgangsstønad, og når leieprisene i Trondheim er så høye som de er, så har man knapt nok penger til mat på bordet når husleien og strøm er betalt. Hvordan blir det da med barnehage.... Noen som vet om man kan søke sosialstøtte i tillegg?

Jeg går fortiden kurs gjennom nav, men det er ferdig i midten av januar, og ikke vet jeg om/når jeg får meg jobb igjen.

Hilsen frustrert mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

følelsene kan komme igjen!

husk du er i den "værste" småbarnsperioden, å da er det fort gjort å gjøre ting man angrer på..

Skrevet

Hvis du er aktiv jobbsøker kan du få dekket 64% av barnehagen! Du kan søke os, og bostøtte! er mange støtteordninger! en barnetrygdekstra!

Barnebidrag osv..

Jeg har mye bedre råd jeg etter at jeg ble alene! Men så hadde ikke barnefar no voldsomt til inntekt heller da..

Skrevet

D er greit at jeg er i den værste småbarnsperioden, men nå har det vært veldig opp og ned og frem og tilbake helt siden i fjor sommer, før hun på 15mnd kom til.

Det var til og med slutt en periode i sommer, men jeg kjenner ærlig talt at jeg har fått nok!

Det er bestandig jeg som rydder og gjør alt, men han jobber jo 100% og betaler lån osv, men jeg har overhodet ikke mer å gi, og tror at vi begge og ungene vil få det mye bedre når vi ikke går oppå hverandre...og ikke har noe forhold lenger...vi sitter bare hjemme, og d ender med at jeg legger meg mye tidligere enn hva jeg ellers ville gjort. Vi prater ikke sammen en gang lenger.

Og når jeg er blitt betatt av en annen.... og det er vel kanskje lett skjer når man ikke har følelser for barnefaren lengre...

Skrevet

Ja, er nok aktivjobbsøker, tar kurs gjennom nav nå, men det er ferdig i midten av januar, men håper å kunne få meg jobb raskt etterpå da!

Visste at man kan søke os, men bostøtte var jeg ikke klar over faktisk.

Men takk for tilbakemelding!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...