Gå til innhold

Søsteren min eller jeg som overreagerer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søs har to barn. En jente med sin eks og en annen jente med sin nye mann. Mannen hennes har også en datter fra tidligere forhold. Hun bor sammen de en gang i uka eller noe, resten er hun hos moren sin.

Hadde tenkt å kutte ned på de jeg skulle gi julegave til år, for det blir så mange. Så jeg spurte søs om jeg måtte gi til mannen hennes sin datter. For hun er jo ikke i familie med oss egentlig. Hun får jo julegaver fra søs og mannen + fra mammaen hennes sin familie.

Uansett søs ble såå fornærmet at jeg engang spurte og sammenlignet det med å si at hun skulle foreslå å ikke kjøpe gave til en av mine gutter. Men jeg synes at det er en stor forskjell. Jeg er jo mammaen til begge to, hun er ikke mammaen til hun jenta. oG Jeg er ikke tante, sånn egentlig, men det er jo søstera mi til sønnene mine.

Men når hun sa at jenta kom til å bli lei seg for ikke få gave av oss, sa jeg selvsagt at jeg skulle kjøpe til henne

Men nå har hun begynte å blande mammaen vår inni dette, og hadde skrevet laaange sms om hva hun syntes om spørsmålet mitt.

Herregud sier jeg bare, hvis hun hadde kjent meg hadde hun skjønt at jeg ikke spurte for å være ondskapsfull

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun hadde kanskje ikke behøvd og blande moren deres inn i dette.. Men jeg kan godt skjønne at hun ønsker du skal kjøpe gave til hennes stedatter også.. Hun vil jo sikkert føle seg rimelig utenfor på julaften om ikke...!

Skrevet

Enig med Blekkis, unødvendig å blande inn mammaen deres i dette. Jeg syns nok at du burde (og det skal du jo også, forstod jeg) kjøpe til jenta du egentlig ikke er i slekt med. Stakkaren ville jo følt seg tilsidesatt ellers. Du får kanskje til å gjøre hennes gave noe billigere, eventuelt?

Skrevet

Jeg skjønner godt at søsteren din reagere. Jo, hennes manns datter er selvfølgelig en el av familien! Gir du bare julegaver til de du deler blodsbånd med? Ville da heller latt vær å gi gave til en voksen enn til et barn som ikke skjønner hvorfor hun ikke får ghave av deg. Synes faktisk det er slemt.

Skrevet

Jeg syns vel at stedatteren skal stilles på samme linje som egne barn..hvis ikke er det mange barn som blir skuffet og lei seg på julaften..

Skrevet

Enig med blekkis: å involvere andre er unødvendig av ho, men eg forstår godt at ho ønsker gave til jenta. Det viser at søstra di ser på ho som eit fullverdig medlem av søskenflokken. =)

Me skal kjøpe gave til to unger som er i familie med oss på samme måte. Stemora seier me ikkje trenger, men eg synes det blir det riktige.

Skrevet

Det synes jeg også. At det er slemt å ikke kjøpe gave til henne fordi hun ikke er "ekte" barn av søsteren din.

Skrevet

Selvfølgelig er denne jenta i familie med dere, og selvfølgelig kjøper en julegave til henne også...

Skrevet

Vel hvis du hadde kjent meg så hadde du visst at jeg er alt annet enn slem, uansett det må da være lov å spørre utenat man skal få en skyllebøtte tilbake? Akkurat som jeg skulle blitt sinna fordi hun får jo faktisk gave fra 3 forskjellige familier, mens barna min får fra to? Synes bare det virker ganske dumt

Skrevet

Synes kanskje begge overreagerer litt her, men jeg ville ikke ha tenkt tanken på å kutte ut gaven til denne jenta uansett jeg! For hun har jo kommet inn i denne familien! Hadde heller vært andre jeg ville ha tenkt å kutte til enn barn................

Skrevet

Skjønner ikke hvordan du kom på tanken! Skjønner godt at din søster reagerte! "Hvis hun hadde kjent meg......." osv - hvordan skulle hun tenke da? Synes det virket ganske ondskapsfullt jeg. Sorry, støtter deg ikke i denne saken!

Skrevet

Synes du det er dumt at hun får fra 3 familier og dine barn fra 2?

Gi deg da!

Skrevet

Les hva jeg skriver ordentlig, nei selvsagt ikke! Hadde jo vært letterlig om jeg skulle reagert på det..Synes det blir nesten på samme måte jeg da..

Skrevet

Beklager, leste ikke ordentlig ;)

Skrevet

Synes alle barn skal behandles likt i slike saker, så jeg holder med søsteren din.

Stebarn er veldig var på slike ting og hun vil nok ta det som at du ikke liker henne og er uønsket.

Ville heller ha kuttet de voksne lenge før noe som helst barn.

Skrevet

Det blir ikke på samme måte! Søstera di har faktisk en grunn til å bli irritert - og det er din "blåste" måte å tenke på i denne saken!

Skrevet

Hun er jo tross alt 11 år så tenke at det sikkert ikke gjorde noe for hun får jo så masse gaver uansett

Skrevet

Herregud sier jeg også. Hvor gammel er denne søsteren din egentlig?

Hvor gammel er jenta? Du kan jo bare kjøpe en liten ting, finnes mye billig jentestæsj.

Skrevet

Ja det gjør hun helt sikkert. Men tror neppe et barn tenker slik. Ikke søsteren din heller.

Skrevet

Merkelig måte å reagere på av en voksen person. Men kjøp en liten ting til jenta:o)

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet om jeg hadde vært søsteren din jeg også. Selv om hun ikke er moren hennes, er jenta i hennes familie, søster til hennes barn. Synes det er ille å stenge barn ute på en sånn måte, og at voksne mennesker er så opptatt av blod er for meg uforståelig.

Skrevet

Det skal jeg, det har jeg allerede sagt. Tror nok det er mannen som er litt spesiell..Hvis datteren til søs f.eks får en tv til jul, må han akkurat ha det samme til dattera si..Tilfelle hun blir sjalu.. :/

Skrevet

mine besteforeldre har nesten 20 barnebarn å mange av deres egene barn har funnet nye livspartnere med andre barn fra tidligere forhold. disse barna har blitt inkludert i fam fra dag 1 av å fått gaver fra unkler tanter som egentlig ikke er unkler og tanter men sånn er det..disse barna er kanskje litt ekstra oppmerksomme hvordan de blir behandlet forhold til de barna som er i familien fra før..sammenligner hvordan de blir behandlet,hva de får osv.. Tror det kan være lurt å inkludere jenta i fam deres ved å kjøpe gave..hadde det vært snakk om maaaaaaaange barn som var utenfor fam genestisk sett blir d noe annet.. tror det betyr mer for henne å få en gave enn det betyr for deg å lavær å kjøpe en..i min fam ,siden det er så mange barn å kjøpe til hvert år har de sagt at etter konfirmasjon slutter unkler og tanter å kjøpe gaver osv.. da får man bare av mamma,pappa,besteforeldre osv..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...