dritgrei hei hei! Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 ...og han har vi ikke sett på tre år.... jeg gruer meg litt til det, jeg. Jeg blir redd, jeg blir dårlig i magen, og slapp i fisken..... Jeg tåler det dårlig rett og slett, men nå kommer han snart, og dritgreigutten er så glad så glad! Jeg skal vel egentlig være glad for den gleden han viser, men jeg er ikke så god på det kjenner jeg. Jeg syns det er unaturlig at han dukker opp fra intet, slevom jeg har visst hele tiden at det kom til å skje når vi flyttet nærmere.... vi har jo flyttet nærmere og det er egentlgi riktig og viktig og fint... faen.... men han har visstnok slutta med alle skumle ting.... hvordan kan jeg vite det? Jeg stoler jo ikke på han litt en gang. jaja.... nå vet dere hva min formiddag skal fylles med. om noen timer er jeg sikkert mye gladere, for da er det over.
iznogood Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 tankene min er hos deg! kan skjønne at det er en tøddel ufyselig situasjon - men håber det går seg til nå og fremover, og at en stor/liten gutt ikke får sine forventninger lagt i grus... (man vil jo skjerme dem mot alt som knuser hjerter...) *klem*
indigo Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 hei dritgrei! vi er tilbake fra sydenturen vår vi - jeg håper det gikk bra idag!? uansett hvordan pappan er, har dritgreigutten en dritgrei mamma! krysser fingrene for dere!
Næsningsfrua Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Nå er jo dette for lengst overstått, og jeg håper det gikk bra for dere alle. Men jeg ville bare si at jeg kjenner meg igjen i alle dine følelser, selv tror jeg kanskje ikke jeg haddde takla det. Her er det nesten ti år siden pappan så sine to, og jeg tror nok ikke han dukker opp heller. Men hadde han gjort det tror jeg at jeg hadde brutt sammen, rett og slett. Men vi får håpe at dritgrigutten ikke blir skuffet fremover, for det er nesten ikke til å holde ut å se på.
Maud Skrevet 8. desember 2008 #5 Skrevet 8. desember 2008 Jeg håper formiddagen var bra både for deg og Dritgreiguttten og for deg selv. Og ikke minst håper jeg resten av helgen ble bra, for det betyr at formiddagen også var bra :-) Jeg skjønner at det er skummelt for deg og at du på et vis skulle ønske at han ikke dukket opp. Nye møter med gamle spøkelser gjør at de rasler med lenkene igjen. Jeg håper dere finner en løsning som gjør at Dritgreigutten kan få gleden av å være sammen med pappa'n sin igjen uten at du blir altfor redd og uten at gutten opplever at pappa svikter. Og så håper jeg at dette fungerer greit for Dritgreimannen også som jo tross alt har taklet pappa-jobben i noen år nå. Ikke at han har BLITT pappa'n hans, men jobben har han jo gjort. For hver gang Dritgreigutten er sammen med pappa og alt går bra og han kommer hjem glad igjen, vil du få bekreftet at dette er bra og du vil stole på ham mer og mer. Selv om både du og jeg kan ha tenkt at ungen burde hatt en annen pappa, så har de ikke det. Da er det mammajobben å legge til rette for at kontakten blir så bra som mulig og at de fine guttene får være sammen med pappa. Det er viktig for dem :-) Stor klem
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. desember 2008 det gikk fint... og dere skulle sett det lille fjeset, så glad og stolt og forventningsfull! Jeg tror, hvis jeg tør å tro, at dette er starten på noe som er mye sakligere enn det som har vært til nå.... gjevnlige møter en gang i mnd kanksje?? ikke vet jeg, men det var fint å se at drigreigutten ble glad. da de dro (pappa, farmor og farfar) var dritgreigutten helt utkjørt, og storkoste seg i den store sofasengen sammen med dritgreipappan og dritgreijenta. han avreagerte i det trygge gode vante, og det var så fint å se! Joda Maud, man kan ikke ønske vekk realitetene, og jeg vet det er min jobb å legge til rette... og det er det jeg gjør, men jeg gjør det ikke med lett hjerte. Men jeg er stolt av at dritgreigutten ikke kan noen stygge ord om pappan sin! Det hadde verdi på dette møtet. og den pappaen er uhyre heldig som har barn med meg, når han først skulle velge å melde seg ut. jeg har gjort det helt lett for ham å dingle frem og tilbake, fordi jeg har hatt lyst til å skåne gutten, og har hatt lyst til å skåne forholdet dem i mellom. Det er fint når man får se noen minutter med "lønn for strevet", men jeg blir aldri rolig i forhold til dette, og jeg kommer alltid til å være redd i møte med både den pappaen og faren hans. Men konklusjonen oppi alle følelsene er at det var et fint møte! Dritgreipappan er det flotteste jeg har! Han sa på forhånd at det viktigste er at ungene våre får et bilde av at dette er helt naturlig, så da.... da gjorde han alt helt etter boka. snakket og koverserte tok vare på ungene og stilte interreserte spørsmål da stillheten ble trykkende og rar. Han var et fjell - mitt fjell! og det er jeg så takknemlig for! Hurra for dritgreimannen som nå er fulstendig innviet i mitt liv.... det var bare det kapittelet han ikke før hadde tatt del i, men nå har han vist meg at vi er to- til og med om den oppgaven der! Det gjør meg trygg og glad!
Maud Skrevet 8. desember 2008 #7 Skrevet 8. desember 2008 Du er kjempeflink! Det er ikke lett å sende ungen sin av gårde med et smil rundt munnen når man egentlig bare vil pakke seg og barnet sammen under dyna og storkose og gjemme seg for verden. Det er ikke lett å åpne døra og invitere inn den som sviktet og skuffet. Det er ikke lett å legge egne følelser til side og glede seg med barnet. Det er ikke engang lett å skille hva som er egne følelser og hva som er barnets følelser oppi disse situasjonene. Det er heller ikke lett å invitere den nye partneren med på dans med gamle dansepartnere som tidligere har tråkket ettertrykkelig på sårbare tær. Alt dette takler du og Dritgreimannen og det tar jeg av meg hatten for! At den supre mannen din tar dette på strak arm viser jo at du har klart å involvere ham og gjøre ham trygg. At han klarer å være fjellet ditt i denne situasjonen viser at fjellet ikke er plassert på kvikksand og at dere er et solid team.
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. desember 2008 :-) HURRA! det er følelsen.... at vi er et lag som står sterkt. Vi går ikke alltid samme vei, og vi går ikke alltid likefort, men vi har samme mål som oftest og da møtes vi jo der som oftest....
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 8. desember 2008 he he he... hva var godt sagt.... jeg er selv veldig stolt av denne setningen : "men vi har samme mål som oftest og da møtes vi jo der som oftest...." ha ha ha ha ha ha ha ha gjentagelses-sara. Men Maud er en luring, med hjertet på rett plass og hjernen i behold, og sånt kommer det kloke ord av..... heldige er vi som har samlet en hel haug av folk som har hode og hjerte!!!
frøydis m/ 4 Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Så godt at dritgreigutten hadde en fin opplevelse og en flott dag,- og godt å vite at Team Dritgrei fungerer! Dere er flinke både du og mannen din,- det er jeg overbevist om! Hurra for det!
Gjest amandine Skrevet 8. desember 2008 #12 Skrevet 8. desember 2008 Jada jada, Dritgrei, så kanskje ikke ordrett formuleringen men essensen av den! Bla bla om samme mål og det der... sukk sukk jeg syntes nå det var en god tanke jeg da;)
Gjest amandine Skrevet 8. desember 2008 #13 Skrevet 8. desember 2008 Og altså, hvis det ble misforstått var det ment som et ordentlig kompliment! Klomsete formuleringer i fleng her, kan jeg skylde på en eller annen tåke? Skal legge meg med en gang. Gubben kommer til å finne mørkt hus og sovende familie når han kommer hjem! God natt!
dritgrei hei hei! Skrevet 8. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 8. desember 2008 jeg smiler av deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Men altså tåke eller ikke, det er ikke helt natten enda! Men tusen takk, og ja... dte er en fin tanke. spør meg når jeg er prementruell om jeg tenker det samme da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå