Gå til innhold

Da kommer jeg forsiktig inn hit til dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har passert de 12 føste ukene, og trettheten har sluppet taket for øyeblikket... er veldig tissetrengt alltid, så planlegger alle turer i forhold til hvor der finnes greie toaletter.. ha ha...

Skal snart til ny UL og er utrolig spent, siden de fleste symptomer er forbi. Kun litt uggen når jeg blir sulten.

Syns ikke jeg har noe særlig mage ennå, så gleder meg litt til jeg ser at de vokser inni der :-) Da vil jeg kanskje føle meg litt mer gravid... :-)

Har fått unna de fleste julegavene... var livredd jeg ikke skulle klare det pga trettheten, så nå begynner jeg virkelig å glede meg til jul!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg venter også tvillinger og er 21+2 nå. Tok en stund før magen min begynte å vokse, men plutselig i løpet av uke 17-18 kom den :) Var omtrent på den tiden jeg begynte å kjenne liv der inne også. Nå er begge guttene stort sett aktive hver gang jeg slapper av :P

Du er kjemepeheldig som får energien tilbake! Send gjerne noe av overskuddet denne veien :)

Har vært plaget med kvalme hele veien, men det er utrolig hva man venner seg til og hvilke løsninger man finner.

Hehe, kjenner meg igjen med toalettturene... Første jeg gjør når jeg kommer et sted er å sjekke hvor de er.

Kos deg masse i julen og lykke til videre!

Skrevet

Jeg har termin i juni.

Klarer kanskje å smette oppi en kjole jeg har, til jul da, dersom ikke magen plutselig popper ut :-)

Trettheten kom litt tilbake, men ikke i så stor grad som før. Nå sliter jeg med at jeg er lei maten jeg spiser. Akkurat som jeg må ha nye ting. Veldig snodig... Får lyst på krydret og sterk mat.

Kokt egg hver morgen er fortsatt godt. Ellers så lurer jeg på om jeg bør slutte med folat nå?

Skrevet

Jeg har handlet meg noen leggings og tykkere strømpebukser til jul som jeg har tenkt å ha inntil kjoler/lange gensere/tunikaer. Er godt å ha på noe som ikke strammer samtidig som man ofte vil pynte seg litt når det først er jul :) Ellers er jo ting med empireliv genialt, da har man plass til magen under :)

Leste at det var viktig å få i seg litt mer proteiner når man er gravid, så egg burde jo være bra :) Jordmor jeg var hos mente jeg kunne slutte med vitaminene jeg tok (gravid tror jeg de het) og heller starte med omega 3 eller tran. Så langt jeg forsto var det viktig med folat de første tre mnd... Men er sikkert greit å spørre jordmor om det. Ei venninne av meg hadde fått beskjed av sin jordmor at hun bare kunne ta folat resten av svangerskapet.

Det blir en spennende tid fremover! Må nok regne med litt mer oppfølging etterhvert når du skal ha to :) Jeg er på Ullevål og frem til uke 32 skal jeg dit på UL annenhver uke og hver uke etter uke 32. Er utrolig artig å se de bevege seg der inne, blir liksom mer virkelig da :) Vet du hvilke kjønn du skal ha?

Skrevet

så smart med leggings! Tror jammen jeg og skal anskaffe meg det. I går kjøpte jeg min første mammabukse, for jeg blir dårlig når noe strammer over magen. Skikkelig myk dongeri kjøpte jeg.

Jeg er i slutten av uke 13 eller begynnelsen av uke 14 (neste uke) når jeg skal til ny UL. Syns termin forandrer seg litt fra gang til gang.

Tror jeg får vite kjønn da? Skal spørre om det med folat også da, ellers så tar jeg to kapsler med omega-3 og vanlig multivitamin. Magnesium skal være bra for å unngå muskelkramper/smerter så det tar jeg også.

Ja jeg håper jeg får tett oppfølging, noe jeg i allefall er blitt lovet. Jeg hadde første UL privat i uke 7, og så har jeg hatt en UL etter det i ca uke 10, og ny nå etter ca 3 uker.

Jeg er veldig spent på å få vite kjønnene :-)

Skrevet

Mammabukser er genialt :) Jeg har vært veldig plaget med kvalme og den ble bare værre om jeg hadde på meg klær som strammet. Så det var utrolig deilig å få tak i mammabukse, ja. Var innom H&M her om dagen og kjøpte mammaleggings, den er utrolig deilig! Må nok ha en eller to til :) De dekker hele magen og strammer ikke og glir ikke ned under magen :) Herlig :)

Jeg hadde en UL i uke 12 og en i uke 18. Fikk ikke vite kjønn før i uke 18. Men det var litt av ett sjokk å få vite at det var 2 stykker der første gangen :) Men når det værste sjokket fikk lagt seg har det vært en helt utrolig tanke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...