Thessa og Bebbis Skrevet 6. desember 2008 #1 Skrevet 6. desember 2008 Leste plutselig om ei som sa man ikke kunne ta det når man er gravid. Og nå fikk jeg helt vondt i magen for jeg har brukt det i 2 dager nå.Har vært så plaget med influensaen fra helvete! Tenkte rett og slett ikke over det engang. Noen som vet om dette er skikkelig farlig? ååå, jeg hater det her "liveredd for alt" syndromet jeg har fått etter å ha blitt gravid!
den3.jentapåvei Skrevet 6. desember 2008 #2 Skrevet 6. desember 2008 Vanlig nesespray kan en bruke, ikke noe å bekymre seg for. Men en bør ikke bruke mer en anbefalt dose.
elikatt -mamma til 4- Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Min erfaring er at saltvannspray fungerer like bra. Det er ikke anbefalt å bruke nesespray på små barn, og jeg tenker da at da ville jeg ikke brukt det som gravid heller. Noen leger sier det er ok å bruke nesespray når man er gravid, andre leger fraråder det, så det er litt forskjellige meninger ute å går. Jeg tror ikke at 2 dagers bruk er noe å bekymre seg om! :-)
lchristin-nydelig tulle Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 vanlig nesespray som er reseptfritt på apoteket er helt fint å bruke. jeg har vært mye forkjøla og saltvann har ikke funket på meg nå, så jeg har vært avhengig av nesespray. du kan jo også kjøpe barnesprayen,den er jo ikke så sterk. det er jo slimhinnene dine som det går utover ikke babyens..
pia*fødeklar* Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 snakket med de på apoteket og lest pakningsvedlegget. på apoteket anbefalte de å bruke zymelin i stedet for otrivin. den funker akkurat like godt
Nea og juniors mamma Skrevet 6. desember 2008 #6 Skrevet 6. desember 2008 Bruker også Zymelin barnedose og har vært avhengig av denne i to mnd nå. To omganger med ekstrem forkjølelse og innimellom vanlig svangerskapstetthet gjør at jeg ikke får puste på natt eller ved måltider. Saltvann har INGEN EFFEKT!!!! Er vanligvis ikke forkjølet, så dette er et mareritt. Det som stod i avisen om at barn under to år ikke skulle bruke nesespray er ikke å sammenligne med gravide. Husk, får ikke du puste så har hverken du eller barnet det bra. Et tips til alle som sprayer; bruk bare det ene neseboret. Da unngår du at det andre blir like avhengig. Det funker som bare det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå