Gå til innhold

Da har jeg meldt storegutt på barneteater...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aner ikke helt hvordan vi skal gjøre ting med ham... Han går i en vanskelig klasse, med endel "problembarn". Gutten vår er en typisk stille og rolig gutt, som alltid gjør som han får beskjed om. I friminuttene går han stort sett for seg selv. Dette er selvvalgt, men sannheten er nok den at han ikke spør de andre om å få være med grunnet redselen for å bli avvist. De siste månedene/ halve året er han fått slik en prestasjonsangst. Han nekter å leke fysiske leker med andre (fotball, klatre i trær, hoppe tau mm) av redsel for å dumme seg ut. Han er i ferd med å bli livredd for å "drite seg ut" foran andre!! Hvor er selvtilliten hans, liksom?? Han var stinn av denne før... Har tatt det opp med skole og helsesøster, og de skal være obs på dette. Han blir jo ikke mobbet, det er bare hans egne tanker som gjør dette...

Så kom jeg over denne annonsen da, der de søkte etter barn til en barneteatergruppe. Den er et lite stykke fra der vi bor, men tenkte at dette kanskje kunne bli en friplass for ham. Han elsket å synge og være i fokus tidligere, før denne redselen satte inn. Håper jo at han kanskje kan finne tilbake til dette i seg selv igjen.. Huff, aner ikke hva jeg skal gjøre. Har hatt ei j.... uke og dette er liksom det jeg kommer opp med??

Skulle bare at vi fant ut av "angsten" til storegutten vår...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg tror du har gjort et supert valg. Barneteater er så utrolig flott for selvtillitten til barn. Nevøen min går på teater og han har blomstret veldig etter at han begynte der. Han har sang og danseshow for familien og elsker å bruke seg selv og kroppen sin uten å måtte være med på idretter der han kommer til kort i forhold til de andre guttene i klassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...