Gå til innhold

MA SA??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg mistet alle symptomene på graviditeten, ømme pupper, kvalme etc.. Så fikk jeg noen små blødninger. Ringte legevakta, ble sendt på sykehuset og fikk en innvendig ultralyd. Da hadde fostret vært dødt i ca. 3 uker.

Skriver ikke for å skremme noe altså, må bare påpeke det! Og som legen på legevakta sa til meg, de fleste blødningene er helt ufarlige!! Men det e greit å få det sjekka om det oppstår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hvilken uke var det da?

Jeg er ikke kvalm.. Og har ikke ømme pupper... Bare sykt trøtt og oppblåst følelse/mens murringer..

Og definitivt ingen blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fostret hadde sluttet å utvikle seg rundt uke 9, litt vanskelig å si.. Så trodde jeg var 12-13 uker på vei da jeg fikk blødninger.

Var til jordmor et par dager før jeg fikk blødningene, fordi symptomene var borte, og hun sa at det ikke var uvanlig at de forsvant rundt den tiden, eller at de kunne komme å gå litt, uten at det trengte å være noe spesielt..

Nå er jeg 4+2 (enn du?) og er heller ikke kvalm eller har ømme pupper. Kun de 3 symptomene som du skrev opp.. Regner med at mer kommer etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke den 4+2, 5+1 modifisert etter lengden på syklusene dine? For det er vel slik at den tellingen er beregnet på 28 dagers syklus. Så jeg som har 30 dagers, skal regne uker og dager siden første dag i siste mens, minus antall "ekstradager" i syklusen? :) Eller hva?

 

(noen prøvde å forklare meg det slik iallefall......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man skulle regne slik uansett hvor lang/kort syklusen er.. Trodde det egentlig kom på det samme, så jeg har ikke peiling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fikk forklart det slik fordi eggløsning (og tidspunktet for befruktning) er 14 dager før neste antatte menstruasjon... Og dermed så måtte man gjøre det... Er ikke helt sikker.. Men virker som det stemmer i følge den terminen babyverden regner ut for meg, der jeg har skrevet inn at syklusen min er 30 dager, og ikke 28........ Vi får spørre en lege eller jordmor tror jeg, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hum.. Jeg testa det nå på babyverden.no, terminkalkulatoren. Tok syklus 30 dager, istede for 28 slik som min syklus er, og da fikk jeg opp 4+2, og jeg er 4+4. Så du må tydeligvis trekke fra 2 dager med en 30 dagers syklus ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...