Gå til innhold

Dere som har født for tidlig;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere noe forvarsel på at noe var i gjære?

Ble du satt i gang (pga feks. svangerskapsforg.) eller begynte fødselen av seg selv?

Er bare nyskjerring. Var så mange rundt meg nå som jeg vet om som har fått for tidlig, og leser litt om det her også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera mi ble tatt med eisersnitt i uke 34 pga svangerskapsforgiftning.

Ei jeg kjenner fødte i uke 30, da bare gikk vannet helt plutselig.

Skrevet

Jeg vet ikke om man kan kalle det forvarsel akkurat, men moren min døde 3 dager før jeg fødte..

Fødselen startet av seg selv, og jeg fødte to mnd for tidlig.

Skrevet

stakkars deg lisa&lille noah......du fikk nok ett sjokk som utløste det.. forfedelig trist,sender deg en varm klem, jeg har 3 barn, første fødte jeg i uke 31, kom bare rier, de var kommet så langt at de ikke klarte å stoppe det, ut kom en velskapt liten gutt, 2 gang kom det rier i uke 36, og enda en velskapt gutt, og 3 gangen fikk jeg rier i uke 34, da kom det en nydelig liten jente...

Skrevet

Ble hastekeisersnitt begge gangene til meg, første gangen 2 mnd før termin og andre gangen 1 mnd før termin,

Årsaken var at morkaken løsnet..Fikk i grunn ingen "forvarsling" begge sluttet helt plutselig å gi spark. Ingen smerter, blødninger eller slikt,

Skrevet

Fødselen startet av seg selv og helt uten forvarsel.

7 uker før termin.

Skrevet

Jeg fødte i uke 33. En uke før så var jeg på jobben og skulle rydde skapet osv og da sa jeg til de på jobben at jeg tror ikke jeg kommer til å gå ut tiden og at jg var veldig sliten osv. og en uke etterpå var en liten prinsesse kommet ut:) Jeg følte egentlig det på kroppen at den ikke orket å gå så veldig mye mer men skjønnte ingenting da veene begynnte så sovnet bare (trodde det bare var kynnere) men lå da hele natten hjemme og på morgenen så dro vi inn og de prøvde å stoppe det men det var forseint.

Skrevet

Hadde premature rier i ca et døgn, morkaken løsnet og var heldigvis på sykehus da jeg fikk styrtblødning. uke 34.

Skrevet

Det vart oppdaga ved rutine GU i uke 32. Fekk beskjed om å ta det med ro, og fikk riestoppende tabletter. To dager etterpå fekk eg svært milde menssmerter. Eg gjekk til legen på grunn av funnene ved GU tidligare, men veit ikkje om eg hadde gått uten dei, for det var svært milde smerter. Vart innlagt, og fødselen stoppa. Etter det låg eg ein mnd på sofaen. Fredagen i uke 36 vart medisinene seponert, og søndagen i uke 36 var ho ute.

Skrevet

jeg var på butikken og sklei der kjente det veldig godt i ryggen etterpå men tok en uke før ha kom ut.han kom i uke 33...tror det er det som forårsaket at jeg fødte for tidlig

Skrevet

Jeg hadde urinleder i klem mellom bekkensjelett og livmor, så gikk rundt med nyrestein smerter hele tiden! kom 21 januar på sykehuset og ble lagt inn på OBS-post for gravide, 3 dager senere så sier legene at det er ikke stort de får gjort og siden jeg er så nærme termin (fødte nøyaktig 1 mnd før tiden) så setter de meg like så godt i gang. 12 timer etter jeg fikk modnings gele så går vannet mitt og 8 timer senere den 25 januar så er en nydelig liten jente kommet til verden! Hadde termin 25 februar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...