Gå til innhold

Strikking for idioter!!

☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver og strikker tøffeler til gullet og dum som jeg er kan jeg jo ikke dette og strikke etter mønster da.

Dette har jeg gjort:

strikkes frem og tilbake på p fra tåen mot hælen.

Legg opp 16-16-18 (18-20) m på p 7 med Eskimo. Strikk glstrikk med 1 m rille i hver side til arb måler ca 4-4½-5 (6-6½) cm

Dette skjønner jeg ikke:

På neste p strikkes det 2 m i hver av de 2 midterste m (dette gjøres for at tøflen skal bli høyre på vrista) = 18-18-20 (20-22) m, strikk 1 p vrang tilbake. Videre settes de første 9-9-10 (10-11) m (fra retten) på 1 tråd.

Skal jeg strikke med flere pinner og forresten.

Resten av oppskrifta er:

FØRSTE SIDE: Strikk 1 p over de resterende 9-9-10 (10-11) m på p. Strikk 1 p tilbake fra vrangen og legg opp 5-6-6 (7-7) nye m på slutten av p - disse nye m skal strikkes rett på hver p til ferdig mål, de resterende m strikkes som før = 14-15-16 (17-18) m. Strikkes videre slik: * 2 p over de første 5-6-6 (7-7) m, 2 p over alle m *, gjenta fra *-* til arb måler 10-11-12 (14-16) cm på det lengste, fell av.

ANDRE SIDEN: Sett m fra tråden tilbake på p, strikk 1 p rett fra retten og legg opp 5-6-6 (7-7) nye m på slutten av p = 14-15-16 (17-18) m. Strikk videre som på den første siden til arb måler 10-11-12 (14-16) cm, fell av.

MONTERING: Legg tøffelen dobbelt og sy sammen midt bak og under foten – sy kant i kant slik at det ikke blir en tykk søm. Trekk 1 tråd gjennom buene i oppleggskanten = tåen, snurp sammen og fest tråden.

Skal til tanta mi til mandag men er litt ivrig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strikk 2 masker i hver av de 2 miderste maskene betyr at du øker i de to miderste maskene. Altså du tar opp den tråden mellom maskene, og strikker en ekstra.. hmm... ikke så lett å forklare. Hvis du har msn kan jeg sende deg bilde.

Skrevet

kan ikke strikke i heletatt, måtte inn her å lese likevel, og sniiiiiker meg ut igjen for dette forsto jeg ingenting av *ler*

Skrevet

Hehe:)

Takk,kunne jo stått det da:)Står så vanskelig synes jeg.

Funnet ut hvordan jeg øker nå men er oppskriften som er prob:)

Sitter på drops deseign på håndarbeidsskolen;)

Skrevet

Ja, det er sannelig ikke lett å forstå oppskriftene alltid. Men håndarbeidsskolen er veldig kjekk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...