Gå til innhold

Noen som har gode tips om hvordan vi skal formidle nyheten til familien på julaften?


Gjest

Anbefalte innlegg

Julaften skal vi ha store deler av familien på juleselskap, og vi tenkte å dele den gode nyheten med familien. Er da 12+5. Jeg har veldig lyst til å finne på noe morsomt eller sprøtt, men er egentlig tom for ideer. Har vært inne på tanken å ordne t-skjorter med teksten " Jeg skal bli storebror" til guttene på 5 år, men håper kanskje noen her har andre, bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mamma har 5 barnebarn, nr 6 er hemmlighet i magen min enda. Jeg skal gi henne en bilderamme med plass til 6 bilder og skrive et kort hvor det står "nå kan du tenke litt på hva du skal ha i denne".

Hvis fare for at hun ikke tar det, så kan jeg lime inn nyfødt-bilder av de andre fem og la siste plassen stå åpen.

 

Jeg liker litt sånn "gåte"-aktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle finne på noe morsomt til svigerfamilien min forrige gang, men responsen var ikke som ventet.. Det var mer som: "åja", og det var det... Men det avhenger selvfølgelig av personlighet og familieforhold. Denne gangen får de finne det ut selv, det blir iallfall ingen overraskelse på julaften igjen.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har laget en quis, med helt vanlige spørsmål, men det ene spørsmålet bygger på det forrige hele tiden, og slik kommer vi frem til elefantens graviditet, og videre til menneskenes og så ned på at de skal bli besteforeldre. evt tante/onkel osv... De tror det er en vanlig quis helt til vi slipper bomba på slutten, sånn helt uventet. Tror det kan bli morsomt, så engasjerer du hele familien i noe de ikke har peiling på hvor ender

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi,det var smart ''klarfornr2'' min familie elsker quis å har tenkt å fortelle nyheten på julaften selv.. sist gang pakket vi bare inn et par babysokker til farmor å lurte på om hun kunne ta godt vare på dem til termindato... og pakket inn ultralyd bilde i ramme til mormor...

men nå må vi nok legge hjernen i bløtt før magen er alt for synlig..;) åh jeg elsker hemmeligheter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, så koselig da....blir jo helt rørt her jeg... Sist gang kom jeg gråtende til mormor med graviditetstesten i hånda og var bare redd ;) Kom midt i studiene og alt, men kunne jo ikke vært en større velsignelse.

 

Jeg er dårligst på hemmeligheter. Heldigvis bor vi nå 40 mil unna besteforeldrene sånn at det har vært mye lettere og holdt på hemmeligheten. Nå gleder jeg meg bare til at jeg snart kan si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har bestillt to kaffe kopper hvor det står "jeg skal bli bestemor" og "jeg skal bli bestefar". Tenkte å pakke de inn og gi de litt senere på julaften, etter at alle andre pakker er åpnet på julaften. Ingen barnebarn fra før i våre familier, så jeg gleder meg til å se ansiktsutrykket deres når de leser det som står på koppene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen lot vi eldstemann på 6 fortelle fortelle at lillebror skulle bli storebror! Han sa det med en slik entusiasme og glede at det var rørende. Så nå er ikke nr 3 noen hemmelighet lenger. :) Enkelt og greit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare plump ut med det når alle har satt seg og skal til å nyte julematen, da er det helt stille og alle hører hva du sier, også blir de så overrasket at de nesten mister munn og mæle =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...