Gå til innhold

Har du og mannen din ofte barnefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange barn har dere?

Bare litt artig og se hvor mye eller lite tid alene barneforeldre har, og da mener jeg helt barnefri?

Og hvem er det som passer barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke hatt barnefri siden august, fordi har bodd i danmark ett semester nå. Vanligvis har vi ganske mye fri for besteforeldre har så lyst til å passe. Når vi flytter hjem igjen om en uke blir det nok mye kinoturer og restaurantbesøk, ser frem til å kunne se noe annet enn tegnefilm på kino!

Skrevet

Har tvillinger 8 mnd. Ikke ofte barnefri, men har muligheten hvis vi vil. Har en fantastisk passejente :)

Skrevet

jeg har tre barn, min samboer er far til sistemann

Far til mine to eldste har ikke noe kontakt med barna sine...og det har ingen i familien hans heller.

Vi har derfor alle tre barna på fulltid.

Det er 1.5 år siden vi hadde 2 timer fri fra barna, for å gå ut å spise...

Min familie er ikke så glad i barn, og mine venner har 3,4 og 5 barn stortsett allesammen. min samboers venner vil gjerne passe hans barn, men ikke mine to eldste (derfor blir det litt uaktuelt)

siden sistemann kom til verden har vi kun hatt barnefri den ene gangen.... og nå sliter vi veldig for å finne barnepass til barna når jeg skal føde mitt fjerde barn.

Skal ikke være lett. men trives i hverdagen. Mye gøy ungene kan være med på, så vi kjeder oss ikke akkurat nei.

Skrevet

Ja, vi har ofte barnefri. 1-2 helger i mnd, og enkelte kvelder nå og da.

Vi har besteforeldre som ofte spør om å få passe jenta vår, og vi har et tantebarn på 14 som er kjempeflink med unger som veldig gjerne stiller opp.

Skrevet

Vi har tre barn og har barnefri 2 ganger i året gjennomsnittlig. Vi har alltid barnefri nå vi går på mannen min sin jobb sitt julebord og så prøver vi å få oss et døgn på våren..

Skulle gjerne hatt mer..

Drømmer om en langweekend i en storby uten barn..

Skrevet

Glemte å skrive at det er enten min mor eller søsteren til min mann som passer dem.

Skrevet

Vi har to barn og har sjelden/aldri barnefri. Har familie langt borte, men dessverre så er de ikke så hjelpsomme når vi er sammen heller. De sier bare at det blir bedre etterhvert. Har hatt kun en helg på 4 år med barnefri. Er vanskelig, da vi har to barn som har vært utfordrende på hver sin måte og som vi har gått mye til behandling med. Derfor ikke så lett og overlate de til andre heller.

Skulle så gjerne hatt besteforeldre som ønsket og stille opp........

Skrevet

Foreldrene min bor fem minutter unna, de passer når det trengst. De passet sist lørdag etter middag, men før legging, så raste vi rundt i noen butikker og forberedte advent, og gikk sammen på byggevaren.

åper de tar seg en tur denne helga også. De kan alltids komme å sitte med ungene etter de er sovna, men minte får pupp på kvelden og det er greit å legge dem selv. Vi har også alltid hatt pass når vi har reist fra det ene bryllupet til det andre i hele sesongen i år. Men er ikke så mye utenom. Vi ber dem skjelden, en kveld eller noen timer i helga, muligens en gang per måned.

Skrevet

Vi har ett barn, skjelden barnefri. Det er om vi er begge bedt i feks. runddager osv... Så kanskje 5-7 ganger i året. Da tenker jeg en hel natt borte.

Ellers ser jeg ikke at vi har behov for barnefri

Skrevet

jeg er alene med gutten min, han har ingen kontakt med faren sin...

men, i hvert fall passer mine foreldre og / eller søstre guttungen i hvert fall et par dager i uka, med overnatting.... høres ut som om dette er et unntakstilfelle, jeg var ikke klar over at det er så mange som ikke har barnevakt når de "skal noe"...

mine grunner til barnepass er alt fra trening, jobb utenom barnehagens åpningstid, venninnekveld, fest eller en tur på byen en gang i mnd ca, osv..., og jeg trenger ikke å spørre, de ber om å få passe...

Skrevet

Vi har to barn og siden vi fikk nr.2 som nå er 8 mnd har vi hatt barnevakt 1,5 time og da var vi på foreldremøte i brnehagen til eldste.

Før det var vi ute å spiste middag og gikk på kino en gang noen mnd før nr.2 ble født. det var ca.4 timer.

Skulle gjerne hatt barnevakt litt oftere, men nå ammer jeg mye enda så vi får vente til det er over først og besteforeldrene ber aldri om å fa ha ungene så da er det vi som må be om det.

Skrevet

Vi har barnefri med overnatting ca en gang i uka. Da er det kun farmor som passer. Dette fordi vi bodde i samme hus da gutten vår kom til verden, og da vi flyttet ble det veldig uvant at han ikke kunne gå til farmor og sove over der hvis han ville.

vi har aldri barnevakt ellers. Aldri timer på kvelden, eller hjemme hos oss. Han er vant til at dersom vi skal noe, så sover han hos farmor. Som regel skal vi ikke noe da, farmor bare ringer eller sender sms og spør om hun kan få ha ham på overnatting. Som regel er det en ukedag, da farmor jobber helgene, så vi får ikke gjort stort annet enn vi pleier å gjøre, som å rydde, se tv etc. vi gjør altså ikke dette helt for vår egen skyld. Farmor bor også 2 min unna barnehagen, mens vi bor 30.

Skrevet

Mannen min og jeg har ikke hatt barnefri/alenetid sammen siden datteren vår ble født for 16 mnd siden. Familien bor langt unna......synes det er trist........

Skrevet

Vi venter nr 2 i mars.

Eneste gangene vi har barnefri på kvelden er når vi besøker familien min som bor 60 mil unna. Så det blir ikke så ofte.

Ellers har vi kanskje fri noen timer på ettermiddagen 3-4 dager i mnd når sambo's mor henter snuppa i barnehagen og har henne noen timer.

Snuppa har ennå ikke overnattet borte uten oss og hun er 2 år.

Lurer litt på hva vi skal gjøre med pass av henne når vi må på sykehuset for å føde neste mann, må nesten forhøre meg litt med naboen. Sambos mamma kan ikke ha snuppa pga helseproblemer.

Skrevet

Har 2 barn, og kan egentlig få barnefri når vi vil!! Vi er kjempe heldige som har familie som nesten maser om å få ha barna...

Vi har vel i gjennomsnittet en fri helg hver andre måned :)

Skrevet

Varierer litt her, men helt fri ca en helg eller natt annen hver mnd så har vi fri, besteforeldrene som da "låner" ungene. Ellers så hender det de har dem noen timer på dagen feks en lørdag, ca et par gang i mnd. skal ikke klage på det, føler vi er velfig heldige :-)

Har 3 barn, 10år, 3år og 1 1/2år, så er ikke bare å passe hele denne flokken heller ;-)

Skrevet

Helt barnefri hadde vi et døgn for 2,5 år siden, da kom min søster med sine to barn og bodde i huset mitt med våre to barn mens jeg og mannen var i bryllup og overnattet på hotell.

Etter det har vi fått enda et barn, så nå har vi tre og venter nr fire. Vi har aldri helt barnefri, men det hender en av de to eldste sover hos svigermor så vi har en mindre hjemme.

Men forrige uke hadde vi en dag fri isammen da, mannen hadde fri og jeg er sykemeldt også var vi så gale at vi levert ungene i barnehagen likevel. Da handlet vi stort og spiste lunsj på cafe bare vi to før vi hentet ungene tidlig i barnehagen. Kan leve lenge på en sånn dag vi :-)

Skrevet

snart ett år siden sist vi hadde barnefri, hadde da ett døgn ca uten unger, tok inn på hotell og gikk på show og ut på byn etterpå.

Før det igjen var det to år siden sist, og det er bare de to gangene vi har hatt barnefri. Jeg var alenemor til eldste mann før jeg traff mannen min, men jeg var "ekte alenemor" dvs hadde ikke fri annenhver helg, faren bryr seg null og har aldri hatt samvær. Så siden jeg ble mor for første gang for 7 år siden, har jeg hatt barnefri 4 ganger. De første tre årene hadde jeg fri en kveld en gang /ute på byn men måtte stå opp med barnet kl 6) og en weekend tur med venniner en annen gang. Ellers er det de to gangene jeg og mannen har hatt fri disse årene. Så til sammen 4 ganger på 7 år. To weekender, og to kvelder (den siste var jo et helt døgn da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...