Gå til innhold

Noen som vet ang honning til 7 mnd gammel baby?


juliash

Anbefalte innlegg

Dimian har vært forkjølet i en uke nå og det begynner å gå over men han er veldig slimete i nese/halsen og jeg var innom helsekost butikken og spurte om det er noe jeg kan gi han for å ta bort slimet. Fikk da Propolis mikstur som inneholder bl.a. honning. Lurte på om det er greit for sånne små, under ett år. Har prøvd å gi han Bisolvon som jeg kjøpte på apoteket men den hjalp lite. Er ikke så glad i medisiner, spesielt til sånne småbarn, så tenkte at naturprodukt kan være bedre.... Noen som har erfaringer eller råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør stå at det er ok å gi til barn under 1 år på pakningen, ellers hadde jeg ikke gjort det. Barn under 1 år skal ikke spise honning, så det er dumt å sjanse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør være minst like forsiktig/skeptisk til helsekost/natur produkter som til andre ting en gir de små. Ikke glem at mange potente medisiner er utvunnet fra naturen. "naturlig" er IKKE lik ufarlig nødvendigivis!

 

Vil anbefale saltvannsdråper for å løse opp nesen, ellers - ta tiden til hjelp. Vet man blir såååååå utålmodig for å hjelpe de stakkars syke små.....Honning skal ikke gis til barn under ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sliter med det samme, har vært forkjølet et par uker nå. Vi gir saltvannsdråper i nesa før han skal sove, og det hjelper betraktelig. I tillegg har vi gitt slimoppløsende hostemedisin fra apoteket, og gir en skje når han er kjempetett. Disse to tingene har hjulpet masse! I tillegg har vi lagt en dyne under madrassen for å få litt helling på senga, og da blir han heller ikke så tett.

 

Ville heller ikke prøvd honning siden det er varslet at spebarn under 1 år ikke skal ha det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...