olebrum78 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Vurderer kjæledyr, for jenta her har så lyst på det. Hun vil ha marsvin, men jeg har hørt rotter er flotte dyr til unger. Tenkte høre om dere har erfaring... (liker egentlig ikke tanken på rotter med den lange halen..)
-MtG- Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Jeg hadde to stykker når jeg var yngre. Helt supre kjeledyr. Snille og kosete:) Også lukter de ikke vondt sånn som mus. Den lange halen var ikke ekkel i det hele tatt. Var litt kjedelig den gangen jeg glemte å lukke buret ordentlig og de kom seg ut på egenhånd da. Gnagde seg gjennom en haug med sengetøy:-o Ikke gøy.
olebrum78 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2008 Er det mye arbeid??? Skjønner jo at de må ha stell og kos, men..
-MtG- Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Det er ikke så mye arbeid. Jeg renset vel buret dems 1-2 ganger i uka, eller var det bare å passe på at de hadde mat og vann. Badet de en gang hvert jubelår hvis de luktet litt, men det lukter ikke mye av rotter altså.
It's all about me Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Rotter er kjempe koselige kjæledyr. De er renslige og blir nesten like trofaste mot eieren sin som hunder. Mine gikk mye løs fra starten av og vendte seg da til å ikke gnage på ting utenfor buret, samt å gå inn for å gå på do. Men vil anbefale to, jeg kjøpte først en og den ble ensom. Det er verken mere jobb eller mer bråk med to.
-MtG- Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Ja, jeg fikk også den ene først og den ble mye gladere når den fikk en til som selskap. Bare pass på at de er av samme kjønn, de formerer seg FORT! Hehe. Angående bråk så anbefaler jeg ikke å ha de inne på soverommet. Rotter er nattaktive og kan romstere en del på natten:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå