AO3 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Jeg synes denne bæretøy-jungelen er frustrerende og komplisert, men jeg synes mei tai ser bra ut... Noen som har erfaring med mei tai? Og som har noen typer/merker/utsalgssteder de vil anbefale?
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Mei tai er behagelig. Har ikke prøvd den på de helt minste, men fra seks måneder og opp til vår spinke straks-fireåring funker den utmerket. Særdeles praktisk å bare kunne krølle den sammen og stappe i veska når den ikke er i bruk også. Ebay har billige, ellers er de ikke noen heksekunst å sy selv.
ScaryMama Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er veldig glad i mei tai og bruker det fremdeles til min toåring. På tettinntil.com har de et kjøp og salg forum der man kan kjøpe brukt, og linker til norske nettsteder som selger dem. Kvaliteten er vel ganske lik på de fleste i norge, så du må nesten bare se på hva slags lengde du ønsker, hva slags stoff du vil ha og finne en du syns er fin:)
tvkrus Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har sydd meg selv etter innstruksjoner på tettinntil.no og da fikk jeg den i de farger jeg ville ha den i
AO3 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2008 Jeg kan ikke bak fram på en symaskin, så jeg må nok kjøpe en. Hvordan vet jeg hva slags lengde jeg ønsker? *flau, dumt spørsmål...*
line_n & sara Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 anbefaler å kjøpe en fra babyhawk.com da er alt med størrelser og sånn ordna for deg! du velger bare farger og mønster selv, eller velger deg en som allerede er laga. masse å velge mellom, og prisen er grei! tar et par, tre uker før den er hos deg! litt lenger tid dersom du velger design helt selv.
Minnie Mom Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Du kan kjøpe min Eden Mei Tai for 300 kr (pluss evt porto hvis du ikke bor i Oslo-området). Den ble kjøpt på www.alveslottet.no i februar i år. Har vært veldig fornøyd med den, men nå er tulla snart ett år og selv om man kan bruke mei tai når de vokser til, vil jeg heller kjøpe meg en formsydd å ha med på turer og sånt. Den er helt sort i fløyel og kjempemyk og god. http://www.alveslottet.no/prodlist.php?id=247 Som den lilla i midten der, bare i sort da.. )
ScaryMama Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Stroppene kommer i 3 ulike lengder- 180, 200, og 220. Jeg anbefaler 200 eller tom 220 hvis ikke du er veldig liten, fordi man kan knyte på flere måter hvis de er ekstra lange.
twilla Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Jeg har også en fra babyhawk. Det er langt mer behagelig å bære 10 kg + med den enn 5 kilo med babybjørn. Også er den kjempefin!! På babyhawk kan du velge mellom mange forskjellige mønstre, og du kan velge å ha mønster både foran og bak (nesten som å ha to forskjellige ;p) Du velger også farger på "stroppene" Du kan velge "ekstra" ting som lomme og "hank" til å henge f.eks leke i. Jeg er veldig fornøyd med babyhawken min. Men kan jo likevel nevne at man nok får det billigere andre steder. Hvis jeg skulle trenge en til senere skal jeg prøve å sy en.
temine Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Veldig godt fornøyd. Bruker den enda til tulla på 3 år og 15 kg, samt til lille knerten på 2 mnd og snart 4 kg. Like behagelig å bære begge. De selges svært mange steder, jeg kjøpte på dotedot.com, super service og rask levering.
AO3 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2008 Takk for svar! Nå har jeg et bud inne på eBay, så får vi se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå