Gå til innhold

hvordan går tannpussen på deres søte små?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

vi jobber med saken. vår lille ligger som en makk når vi skal pusse . hyler som en stukken gris og hele tannpussen er ikke noe kjekt i det hele tatt.

 

han får tannbørsten før vi skal pusse og har det ganske koselig når vi er på badet og tar kveldsstellet kommer, men når jeg eller pappan skal ta pusse tennene , kniper han munnen i sammen og alt blir bare heilt feil. bruker god tid på hele kveldsstellet..

 

har dere noen tips eller råd til meg / oss for å få tannpussen til den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sara fikk ikke tenner før for et par mnd siden, så vi er ganske ferske med tannbørsten, selv!

men vi gjør det foran speilet, så hun "underholdes" av babyen i speilet (!) og det ser ut til at hun godtar pussinga, tunga kan finne på å komme i veien, men alt dette blir jo lettere når de blir eldre!

 

siden han protesterer så veldig, ville jeg kanskje prøvd en ny tilnærming til hele pussinga. feks vi har latt sara leke og utforske tannbørsten i flere mnd nå, slik at hun er vant til den. roser henne masse under og etter pussen, lar henne holde litt i børsten selv innimellom børstinga..

kanskje dere børster litt for hardt? at hele opplevelsen kanskje blir litt smertefull for han?

jeg er nok av typen som pusser for løst..er ikke lett å vite!

jeg bare spekulerer, jeg! har nok ingen gode råd å komme, med..mulig helsesøster har noen triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går veldig fint med tannpussen her i gården. Jeg sitter på dolokket med henne godt i armkroken. Hun gaper og sier "aaaa", jeg synger "puss, puss så får du en suss når" jeg pusser tennene nede, og så synger jeg den på nytt når jeg pusser tennene oppe. Til slutt får hun en suss. Min erfaring er at hun liker at det samme gjentar seg hver dag. Vi pusser tennene på samme sted og hun vet akkurat hvor lenge tannpussen varer og at jeg synger den samme sangen. Dessuten får hun ikke bruke tannbørsten som et leketøy - det tror jeg også har vært en viktig nøkkel. Mamma holder tannbørsten og ferdig med det.

 

Men tro meg, jeg vet hvordan det er å ikke få til tannpussen, for med sønnen vår var det en helt annen historie - omtrent sånn som du beskriver gutten din. Han ble vel 3 år før vi fikk lov til å pusse tennene hans på et vettig vis, men heldigvis har det ikke gått utover tannhelsa hans til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...