Gå til innhold

ang pumping!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips til hvordan jeg skal klare å pumpe meg? Melken kommer bare i ca 1-3 min så stopper det opp. Men når jeg ammer så hører jeg barnet svelger i ca 15 min så melk har jeg jo. Sliter bare med pumpingen. Kansje jeg gjør det feil? Jeg har forresten avent sin manuelle pumpe.. Lurte på å skaffe meg en elektrisk, vil det gjøre noe forskjell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før du begynner kan du legge en varm klut på brystet.

Og når du pumper er de lurt å pumpe en stund og bytte pupp.

selv om de stopper å komme melk fortsette og pumpe selv om de ikke kommer melk, og så kommer de melk igjen.

eg brukte den samme pumpa og var veldig fornøyd.

prøvde en elektrisk, men den var ikke noe bedre for å si de sånn.

Skrevet

Jeg klarte faktisk aldri å pumpe noen av de to gangene jeg har ammet!!!

Hadde mere en nok melk,men den ville liksom ikke ut med pumpe.Hverken manuell eller elektrisk.

Har hørt om flere som har det sånn,så noen ganger går det kanskje bare ikke:)

Skrevet

Noen av oss får ikke igang utdrivningsrefleksen uten at barnet suger på brystet, men det finnes god hjelp for det: Syntocinon (ammenesepray) inneholder kunstig oxytocin (hormonet som stimulerer utdrivningsrefleksen) som får melken til å tømmes ut. Uten sprayen får jeg ut max 20 ml fra hvert bryst, og med sprayen pumper jeg lett ut 150-200 ml fra hvert bryst. Be fastlegen din om en resept og forsøk selv.

Jeg hadde dette problemet med førstemann også, og fikk dengang resept fra helsestasjonen. Denne gangen hadde jeg ordnet resepten klar via fastlegen før fødselen.

Skrevet

Har fått nesesprayen men syns ikke den funket.. Kansje jeg brukte den feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...