Gå til innhold

Har du en spesiell, sann historie å fortelle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kunne jo samle noe her. Kan være hva som helst. Noe morsomt, gripende, spesielt, unaturlig osv osv. Trenger ikke å ha opplevd det selv.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk med nr 2 hadde jeg gifteringen min på nøkkelknippet fordi jeg ikke kunne ha den på meg (vann i kroppen). Et par dager før jeg fødte klarte jeg å miste den, og akkurat den dagen hadde jeg trålet gjennom massevis av butikker. Ringte og hørte, men ingen hadde sett den. Ble veldig lei meg da, selv om det "bare" var en ring, den betydde jo mye for meg.

Ca 2-3 uker etter fødselen ringer det noen på mannen sin mobil og sier at han har funnet en giftering og lurer på om det kan være vår ring, han ber mannen oppgi datoen som står i, og det stemmer. Det skulle vise seg at mannen hadde funnet ringen på en parkeringsplass et par dager før. Inni ringen står fornavnet til mannen min + litt annet og mannen min er faktisk den eneste i hele verden med akkurat det navnet, så derfor hadde han mannen klart å google seg frem til nummeret vår og så fikk jeg igjen ringen min :-) Vi sendte så klart en takk tilbake. Ringen min er litt hakkete i kanten, men det gjør ikke noe. Synes bare det er fint at den er tilbake og synes også at det gjør den mer spesiell, den har liksom en ekstra historie nå.

Skrevet

Lillesøsteren min på 16 år(da) skjulte graviditeten i 9måndter...når dagen kom at barnet ville ut,fødte hun like greit hjemme alene på pike rommet sitt..

Tar en enkel og grei versjon av denne historien,men det er helt sykt altså!Blir enda helt skjelven av å tenke tilbake på det som skjedde for 3 år siden..etter at jeg selv fødte for 2 år siden er det enda mere sykt at hun har født hjemme alene!!

Alt er vell med de i dag,hun er en fantastisk mor og jeg elsker tantebarnet mitt!! :)

Skrevet

Vet ikke helt hvilken historie du er ute etter men har en litt unik og flau en da :)

Dette skjedde meg da jeg var 16 år, hadde akkurat flyttet for meg selv (med venninna mi) og vi skulle seff feire dette med en fest :)

Jeg ble jo den fulleste der, fikk blackout og spøy over hele meg.. Alle jentene hadde jo dratt for å hente noen andre.. Så der var jeg med 7 gutter, og 3 stk måtte kle av meg, og bære meg i dusjen (!).. Dusjet av meg spyet og tok på meg andre klær og la meg i sengen..

Det var full fest med 20 stk der, men jeg sov like godt.. morgenen etter så husket jeg ingenting og måtte seff spørre romkameraten min!

Endte med at jeg ble så flau at jeg var for det meste hjemme den uken.. Men ble sammen med han ene som dusjet meg da :P

Viste seg forresten at det var skyssesyken jeg hadde, siden jeg bare slokna.. Gjorde dette 3 helger på rad før jeg gikk til legen :P

Skrevet

Ble jo veldig nysgjerrig på navnet til mannen din da, om han er den ENESTE i HELE verden som heter det!!! Men du vil vel neppe legge det ut her. ;-)

Skrevet

På slutten av svangerskapet nå i sommer var mamman min på ferie på Kreta med min lillebror, onkel og tante. De skulle hjem fem dager etter min termin.

Virket ikke som noe skulle skje med meg når datoen nærmet seg, så sa til mamma at jeg kunne hente dem på flytoget når de kom hjem, føda jo ikke allikevel, men dagen før de kom hjem gikk vannet og jeg sendte melding til mamma og sa at de nok måtte ta taxi ;-)

Tidligere i ferien hadde mamma, onkel og tante snakket om fullmåne og fødsler, og den dagen jeg jeg fødte var det faktisk fullmåne. Jeg hadde bare sagt til mamma at ting var på gang da fødselen startet og hun hadde ikke snakket med min onkel og tante om det, de bodde på hver sin kant av byen.

Kl. 20.28 ble Leah født

Kl. 20.29 fikk mamma en melding fra tanta mi: "Se Siri, månen er full."

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

De 2 rareste tingene jeg har opplevd:

1) Jeg og sambo var på soverommet, mobilen hans lå i stua. Plutselig ringte min far på sambos telefon og spurte hva han ville. Samboeren min forsto ingenting, og pappa sa at han nettopp hadde mottatt en telefon med samboers nummer, og en mannsstemme. Jeg hadde akkurat tenkt å ringe pappa... syns det var litt rart jeg da=)

2)Jeg bodde i hybel, og hadde akkurat gått og lagt meg. Plutselig hører jeg det smeller i naborommet, og jeg går ut for å sjekke. Da hadde en hylle falt ned fra veggen. Men det rare var: den hadde snudd seg opp-ned og med baksiden ut, og lå under et bord som sto under, inntil veggen! Alle bøkene oppå lå slengt utover, kaffetrakteren lå på golvet osv... Knektene var ikke ødelagt på noen måte...

Her om dagen satt jeg og leste avisen, og kom plutselig til å tenke på en beboer på sykehjemmet der jeg jobber. (Hadde ikke vært på jobb på en ukes tid). Så blar jeg om på neste side - dødsannonsene - og ser navnet til beboeren stå der... Var ingen tegn til at personen skulle dø som jeg visste om.

Skrevet

Da jeg var 16, kom faren min hjem fra en jobbtur i asia. Han hadde kjøpt en ghettoblaster til meg, stor stas. (ja, jeg er så gammel at ghettoblastere var kult da..)

Første natten hadde jeg den ved siden av sengen min og hørte på radioen mens jeg leste på sengen. Skrudde radioen av og sovnet. Bråvåknet ved tretiden på natten av ville hallelujarop som ljomet ut av radioen. Volumet var på maks, frekvensen var stilt inn på nytt og jeg fikk helt hetta. Jeg dro ut kontakten, skrudde av radioen, og var for redd til å rope på mamma :) 10 minutter etterpå skjedde det samme igjen, med radioen hvor ledningen var trukket ut. Da turte jeg hyle på mamma. Pappa kom løpende som en villmann med mord i blikket, og trodde etterhvert det hadde rablet for sin eldste datter. Men han tok helvetesmaskinen med seg ned.

Om morgenen ble den besatte ghettoblasteren plassert i et kott, og far i huset dro på ny tur. Om natten våkner jeg av min mor som roper. Da ljomer det hallelujarop inne fra kottet. Sammen skrur vi av maskinen, OG stiller inn radiokanalen på nytt. 10 minutter senere gjentar det seg, stønning, roping, salmesang og hallelujarop. Vi sov lite.

Da pappa kom hjem igjen fant ha raskt ut at min ghettoblaster var veldig moderne. Den hadde et uoppdaget rom til batterier, hvor det var batterier, og vekkerklokke med snoozefunksjon. Forhåndsinnstilt på en populær radiostasjon i Singapore :)

Skrevet

Har egentlig mange historier og fortelle. Men jeg kan jo ta en kort en. Det var når min morfar lå på det siste eller etterpå, at min bror hørte noen som banket på døren, han åpnet opp og så våres morfar springe nedover veien og hoppet lett og glad over porten nedenfor huset deres. Han så så lykkelig ut. (Han hadde vært syk i veldig mange år og kunne ikke gjøre stort, men som ung elsket han å gå på jakt og være i bevegelse). Jeg tror at han skulle vise at nå var han fri og kunne gjøre som før. Min bror er veldig åpen for slike ting og har opplevd mye ufroklarlig. Min mor har også hatt en utrolig opplevelse, I korthet, hennes mor var alvorlig syk. Min mor hadde et jesusbilde på veggen ved siden av sengen (ca 2 m bortenfor). Hun drømmer (eller hva det nå var) at hun skal ta biletten som henger på veggen, hun opplever det som fantastisk følelse og lys. Hun tar "biletten" og så våkner hun og gjett hva hun holder, jo jesusbilde. Hun forteller sin mor hva hun opplevde og hun fortalte at hun hadde vært veldig syk den natten på det tidspunktet. Hun levde ikke så lenge etter dette. Det kan jo høres utrolig ut, men jeg velger og tro at det ikke er tilfeldig og at jeg kjenner det så godt.

Skrevet

Hahaha, den var bra, Teline! :D

Skrevet

Ikke så utrolig historie, men tidig og rar syns jeg! :P

Hadde en syk drøm som det skjedde masse rart i, men hovetingen i drømmen var at noen "steiner" (kommer ikke på ordet nå!) metoritter? fra himmelen kom dalende ned. Masse masse! Måtte løpe å gjemme meg, da jeg så en familie satt utenfor huset sitt å gråt.

Dem hadde fått en slik stein gjennom taket sitt.

Dagen etterpå fortalte jeg mannen min om drømmen, for den var skikkelig teit. (var masse andre syke ting i drømmen).

Senere på dagen satt jeg å glodde på nettet da jeg så på vg.no? tror jeg det var at en familie hadde fått en slik stein gjennom hustaket sitt den natten! :-O haha... (i et annet land vel å merke)

Har hatt masse "spøkelse opplevelser" når jeg var yngre, men jeg tror egentlig ikke på meg selv der! hehe.. tenker jeg var gal eller noe :P

Den eneste som kan bekrefte at det skjedde "noe" på rommet mitt er min mor. Hun har ikke sagt dette til meg før for et par år siden da vi kom inn på temaet, for hun ville ikke skremme meg ved å bekrefte at hun var redd rommet mitt.

Har våknet mange ganger av en følelse av at noen er på rommet, som oftest ikke sett noe. Men 3 ganger har jeg våknet av at det har vært noen på rommet :-O Ene gangen en liten mørkhudet gutt som satt ved siden av sengen min, andre gangen var det en gutt med "potteklipp" som "svevde" bortover i rommet og tredje gangen en mann som sto foran anlegget mitt om morningen. (hadde det som vekkerklokke). Sjekket i ettertid hvor langt ut i sangen det tok før han var vekk, og det var ca 30 sek. Men for meg føltes det som EVIGHETER! Og hver gang jeg så noe gjemte jeg meg under dyna, gnidde meg i øynene for så å titte opp igjen. For så like sjokkert smette under dyna og tror jeg fremdeles drømmer! haha... Men anlegget mitt har blitt "kastet" utover gulvet så ene høytaleren knakk på siden (3 forskjellige deler, som sto godt innpå en kommode) når min mor var hjemme. Hun hørte masse bråk på rommet mitt, såg inn og så anlegget mitt på gulvet. Bare smelte igjen døra hun da :P

Jeg såg visst også en mann utenfor kjøkkenvinduet på en hytte vi var på. Var flere der, og jeg pekte og pekte på mannen utenfor men ingen som kunne se noen. Plutselig gikk ytterdøra opp og dem hørte noen gikk inn. Men det var ingen der.. Da reiste mamma hjem! haha..

Ellers har vi hatt en fest på et hybelhus da en stakkars ble meget dritings og spydde overalt! Vi la han inn i en seng på ene hybelen som sto tom. Så reiste vi videre, for å komme hjem til en hybel og en mann full i DRIT! Stakkaren hadde virkelig hatt renneræv, sklidd i driten sitt. Det var på hele han, vegger og gulv!!! Det synet glemmer jeg ALDRI!!!

Skrevet

Jeg har hatt noen snåle opplevelser. En da jeg gikk gravid, og lå og sov til langt ut på dag. Drømte noe helt intetsigende om en utlending som plutselig "brøt inn" i en telefonsamtale jeg hadde. Våknet like etter av at tlf ringer, jeg tar den og det er sambo. Pga. dårlig dekning på soverommet står jeg opp og går mot stua mens vi prater, men plutselig dukker en helt fremmed stemme opp i røret. Han snakket gebrokkent norsk, og lurte på om jeg skulle ha taxi. Hehhe...jeg skjønte ingenting, og forsøkte etterhvert å forklare han at jeg sto i en annen samtale da han bare brøt inn. Men han mente jeg hadde ringt han, og trodde sannsynligvis at jeg var stein gal. Etter en stund kommer en forvirret sambo igjen på linjen og lurer fælt på hva som skjedde da han bare falt ut. Den noe gebrokkent talende mannen var da borte. Veldig sært og fullstendig meningsløst...heh...

En annen gang pratet jeg med en bekjent, og stilte ham et spørsmål om hva han skulle. Før han har rukket å svare så hører jeg at han forteller hva han skal og hvem han skal sammen med, og jeg spør hva han skal på det stedet han nevner, og hvem den han skal sammen med er(jeg brukte vedkommendes navn, selv om jeg ikke ante hvem det var) Både han og venninnene mine så rimelig sjokkerte ut, og han lurte på hvordan jeg visste det? "du sa det jo nettopp" svarte jeg, men det hadde han altså ikke gjort. Var veldig rart, for jeg hørte det høyt og tydelig - men da bare inni hodet mitt antagelig.

En litt søt og naiv historie er fra da jeg var en 15 år, og lå på stranden med en venninne og kikket på gutter, leste blader og sløvet. Jeg drev å lese horoskopene våre høyt, og i mitt sto det noe sånt som at jeg ville treffe drømmeprinsen, og det ville være så naturlig for oss å ta kontakt med hverandre, at vi ganske enkelt bare sa "hei".

Samme dag hadde vi siklet fælt på en gutt som bare var helt vanvittig nydelig (etter den tids standard; potteklipp med striper, veltrent og brun...jaddah!). Da jeg hadde lest horoskopet ferdig, løftet jeg blikket og møtte hans (de hadde satt seg noe nærmere oss) vi hadde blikkontakt såpass lenge at det ville vært kleint om ikke noe ble sagt, så dermed sa han bare "hei" og jeg sa "hei" tilbake. Slik ble isen brutt, og vi hang sammen resten av dagen. Ble kjærester et par dager senere...hehe...så horoskopet stemte skremmende godt :)

Skrevet

Da jeg var 13 drømte jeg at min bror ikke hadde det så godt og ikke ville leve lenger. Husker ikke mye av drømmen, men når pappa kom inn morningen etter for å vekke meg hadde jeg bare åpnet øynene og sagt at ** var død.

Han hadde tatt livet av seg den natten.

Åtte år sener kommer vår førstefødte til verden, på den samme datoen som min bror døde, det var litt rart, og alle sier at gutten vår er så lik på han.

Kan nevne at hunden til mamma og de ble født på samme dato som min bror ble født:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...