Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Vi har ganske klar avtale om samvær, bf skal hente barnet 17.30 annenhver fredag, og returnere søndagen etterpå. Det er ganske langt å reise, og mye å planlegge. Han ringte kl. 16 i dag og sa at han ble forsinket, kom med neste ferje kl 21.30. Men kl 19.00 ringte han og sa at han heller kommer i morgen. Fordi han er trøtt. Ikke noe spørsmål om det var greit eller noe, og det er jo fint lite jeg kan gjøre med det. Men det samme skjedde sist gang, han kom et døgn for sent fordi han skulle på fest. Og kom tilbake med barnet et døgn for sent. Fordi han hadde fri. Ikke noe spørsmål om det var greit, som det hadde vært om jeg visste om det på forhånd. Nå har vi ikke vært separert mer enn et par måneder, men han har ikke vært til å stole på når det gjelder samvær en eneste gang, alltid levering på feil tid, henting på feil tid, og en dag var det hans mor som kom tilbake med barnet, fordi bf var fyllesyk. Har jeg ikke rett til å stille en del krav om samværet? Iallefall at han kommer til avtalt tid. Regner med at jeg ikke kan kreve at han holder seg edru under samværet om han har egnet barnevakt, men finnes det noen regler på det?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 det lurer jammen jeg og på. For min eks samarbeider heller ikke. 2 helg nå det ikke 'passer' og plutselig kunne han ikke ha de hele jula alikevel fra 23 des til 1 jan, men bare fra 23-26 des. Vi har alltid hatt begge deler, i 4 år. Meen. Ikke en dritt funker.
winneboo Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Sånn har jeg det også og det har vært slik i 3 år nå. Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Kan ikke akkurat gi han noen konsekvenser jeg...hva skulle det vært? nekter jeg samvær så slår det tilbake på meg. Er like rådvill som dere, og jeg har prøvd alle forskjellige metoder over disse tre årene. Ingenting funker Nå prøver jeg bare å legge det litt fra meg, nyte de helgene vesla er hos meg som egentlig er hans. Har slått meg til å ro om at jeg aldri kan planlegge noe viktig, for vet jo aldri om han holder avtaler. Jeg har egentlig bare kastet inn håndkleet foreløbig. Har kjempet min kamp i flere år, men har innsett at han aldri kommer til å forandre seg. Vil gjerne ha råd jeg også, hvis det finnes noen der ute jeg ikke har prøvd ennå. VI kan ikke kreve at barnefar er edru under samvær, så lenge han har barnevakt. Her har jeg sluttet å henge meget opp i om han kommer et par timer senere en avtalt. Det er bare småproblemer. Her er det store problemet om han faktisk dukker opp eller ikke. Jeg tar av meg 50% av kjøring og levering så det er ikke noe synd på han hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå