nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 min vil ikke ha noe annet lenger enn karboneder og pølser. most middag er ikke godt lenger,, vet ikke hva jeg kan gi han? 14 mnd
SuperGlad Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Jeg gir han på 14 mnd akkurat det samme som søsteren på 2,5 år og jeg spiser. I går var det karbonader, potet, ertestuing og stekt løk. Fiskepinner Kokt laks Koteletter Tomatsuppe med pasta i Gryterett Han er alt etende :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 hehe...fint å se at det er andre som har samme problemet. Her går moset middag fint, men bare visst det er karbonader i den. Pølser går ned på høykant, vil gjerne begynne å gi han litt mer mat han kan spise selv, men hva da?? Ønsker også tips til dette.
line_n & sara Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 jeg gir sara alt jeg spiser. bruker aldri mye salt i matlaginga, og aldri posemat (dvs ingenting med msg/natriumglutamat) lar henne spise selv også, gir henne en skje, men den ender ofte opp på gulvet. litt gris blir det, jo, men vi bretter opp ermene og har store smekker, så det går som regel bra! populær mat er feks fiskekaker eller boller, (i feks hvitsaus med timian og eplejuice) torsk i tomatsaus (litt grisete) pasta med mye parmesan og pesto, lager du den med hvitsaus eller creme fraiche blir det ikke like grisete som tomatsaus. alle barn er forskjellige, noen liker faste rutiner rundt maten, ikke noe nytt, andre liker det meste. sara er glad i mye smaker, oliven er en kjempefavoritt, er dagmamma for en litt kresen gutt, og han har helt andre matvaner enn min jente! kanskje du finner litt inspirasjon her?? hobbykokka.blogspot.com
Tutten-tei Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Min gutt (12 mndr) spiser nesten alltid samme mat som resten av familien. I dag f.eks. spiste han burritos med masse salat til.. Ellers er han veldig glad i fisk i alle mulige varianter (heldigvis..), spiser det meste, og er det noe han ikke vil/kan spise så er jo middagen stort sett sånn at vi kan plukke ut det han ikke spiser
livetimammasmage Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Jenta vår elsker fisk, spesielt fiskeboller i hjemmelaget hvit saus, det går ned på høykant!!! Pølser og karbonader er hun ikke særlig glad i, men pasta og spaghettie er jo en klassiker Elsker også fiskekaker med brun saus og stuede makaroni. Risengrynsgrøt er jo også en favoritt. Prøv deg frem med forkjellige matvarer, ikke vær redd for å la ham prøve krydder og nye smaker(bare vær litt forsiktig med salt).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå