Gå til innhold

Ang tette barn (i alder) og barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir ca 15 mnd mellom våre, og lurer på om størstemann skal i barnehage når nestemann kommer? Hva gjør dere andre med tette barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha den største i barnehage 2 dager i uka når minsten kommer.

Skrevet

Vi har takket ja til fulltidsplass, er det muligheter for å endre til 50-60 % nå? Vil helst ha h*n hjemme. Men ser jo hvor gøy h*n synes det er å leke med de andre barna.

HI

Skrevet

Blir halvannet år ml. våre.

Jeg kommer til å ha begge barna hjemme. Tror det er en vanesak! ;o)

I gamle dager fantes det ikke barnehage og mødrene var hjemme med store ungeflokker... Det er bare i dag vi er så prippen på det.

Det går seg nok raskt til vil jeg tro..

Fint for eldstemann også å være hjemme synes jeg.

Jeg tror det ville være rart å selv gå hjemme og ha barnehageplass til eldste.

Skrevet

Ja, det er jo det jeg også tenker. Vil jo helst ha h*n hjemme, men er redd for at det skal bli kjedelig for størstemann. Men vurderer å ta kun 50 % barnehage da.... for ser jo h*n koser seg med de andre barna. Så kan h*n kanskje begynne fra høsten av....

Huff, synes det er veldig vanskelig å bestemme. Men jeg vil ha hÆn hjemme... men som sagt redd for at det kan bli for kjedelig.

Men hvordan er det om vi takker nei til 100% stilling når vi først har sagt ja? Hvordan er erglene for det?

Skrevet

Snakk med styreren i barnehagen. Hvis du sier i fra deg plassen må du søke på nytt året etter. Men det går også ann å søke permisjon i fra barnehageplassen.

Tror ikke det blir kjedelig for han.. Han er jo bare 15 mnd når eldste kommer, dere må heller være flinke til å ta han med på ting når begge er hjemme.. Finne på ting med han. Dra på besøk av og til på ettermiddagen.. Det er ikke så mye som skal til når de er så små.

Og når babyen blir større blir det enklere å være ute med begge barna..

Skrevet

Jeg hadde begge hjemme, det er 11 mnd mellom dem. Hadde to skolebarn som skulle kjøres og hentes på skolen i tillegg. Det gikk veldig greit og ville gjort det samme om igjen.

Tanken den gang var å sende dem i bhg da dem var 3 og 4 år, men det blei et år tidligere pga mye mas hjemme, da den yngste er funksjonshemmet og trengte mye trening. Da vi var oppe i 2 timer med spes.ped hver dag og 1 time fysio 2 dager i uka som foregikk hjemme i 1,5 år kjente jeg at følelsen av å være inneklemt kvalte meg sakte men sikkert. Nå er gutta 4 og 5 år og blei storebrødre på forsommeren.

Skrevet

Vi hadde et tett barn en gang. Vi la ham i bløt natta over, så han fikk løst seg opp skikkelig. Neste dag brukte vi en blåsebælg og fikk blåst ut alt. Da ble han helt fri, og har ikke vært tett siden. Otirivin kan hjelpe til forbygging. Er det skikkelig ille, kan Plumbo hjelpe, har et vennepar som måtte bruke det på dattera deres. Kan etse litt, men gikk bra for henne Er litt tynn, men det er foreldrene også, så trolig skyldes det ikke Plumboen.

Skrevet

Skjønte det måtte komme et slikt innlegg. Derfor jeg skrev i alder i ( ).

Så skjønner ikke hva du svarer på...

Skrevet

"Ang tette barn..." i overskriften og "Hva gjør dere andre med tette barn?" var det jeg svarte på.

Hilsen meg med plumbo- historien.

Skrevet

Jeg har to tette :) Da minstemann kom var han andre 15 mnd, jeg hadde han hjemme! Hadde jeg valgt i dag hadde jeg gått for bhg noen dager i uken:)

Skrevet

Jeg har ikke to tette selv, men kjenner flere som har det og de har valgt forskjellige løsninger. Noen har hatt den eldste i barnehagen og hatt korte dager og fri av og til og vært veldig fornøyde med det. Da har de hatt muligheten til å kose seg alene hjemme med den yngste, mens den eldste har vært i barnehagen og kost seg.

Inntil ganske nylig har det vært en park her i område og da har flere av dem benyttet seg av det til den eldste sånn at de har hatt noen timer alene med babyen og den eldste har hatt noen å leke med. Da får man også kontantstøtte hvis økonomi skal være med på å avgjøre.

Andre har brukt åpen barnehage aktivt og har vært veldig fornøyd med det.

Hvilken løsning som er best for dere kommer jo litt an på den eldste også. Hvis det er et rolig barn som er lett å underholde så er det mye lettere å ha hun/han hjemme enn om det er et barn som er rundt over alt og må passes på og underholdes hele tiden.

Skrevet

Ikke en enkel avgjørelse føler jeg:)

Vil jo ha h*n hjemme og vi koser oss masse. Men vet jo h*n koser seg med barna også.(så lenge trygge meg er der).

Liker ikke å sende h*n fra meg, føler egentlig ikke h*n er klar for det på fulltid. Vil helst at h*n skal lære seg å snakke først, føler meg tryggere da... Vil ikke at h'n skal bli glemt og oversett av de andre. En ting er å må lære seg å vente, men er så redd for at h'n ikke skal føle seg trygg og føle seg forlatt...

HUFFF!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...