Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Vi har to sammen, og han har tre fra før. Våre to er små. Hans er slutten av stor skolen og begynnelsen på tenårene. Hotellrom må vi jo ha to av, og det kan visse steder være vanskelig å finne hytter/leiligheter som er store nok til at vi alle bor sammen. Tidligere har vi delt oss med en voksen i hver leir. Men jeg ender da alltid påå med hele ansvaret for fellesbarn og han og hans barn stikker avgårde og gjør ferie ting til langt på natt. Dette har jeg sagt at jeg ikke vil bli med på mere. Jeg mener jo at hans største barn er store nok til å dele hytte, og vi og felles kan bo i en. Få tak i to som er like ved, eller hotellrom som er vegg i vegg. Dette ønsker ikke samboeren min, han sier han ikke da har kontroll på de, og han mener da også at de føler seg utenfor. Saken er at med to små barn trenger vi å være oppe tidlig, og så store barn liker å være oppe på kvelden når de er på ferie. Det er heller ingen i hans familie som har stort nok hus til at vi alle kan sove der under samme tak. Vi er invitert der i jula, der vi kan sove hos svigers og de eldste barna kan sove hos onkel og tante som har et voksent barn som ikke skal feire med oss. Dette ønsker da ikke min kjære. Han mener at de eldste bør bytte på å sove med oss, det er et stort soverom, så det er plass. Men jeg vil helst ikke dele rom med to babyer og et til barn og en mann som snorker. Er jeg helt urimelig her? Som mener at de som er såpass store faktisk ikke trenger å bo på rom med oss, de kan bo hos tante og onkel som bor fem minutters kjøring lenger borte. Vi skal alle spise måltider og være sammen hos besteforeldrene, det gjelder tross alt kun etter sengetid. Besteforeldrene er det som har ordnet det slik at de kan sove hos de andre, fordi de ikke vil ha noen sovende på sofaen og gulvet.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Tja... jeg ser jo hva du mener. ville vel ikke sovet sånn jeg heller, med så mange. Men kunne jo gått . er jo bare for noen dager. Des¨sverre så er det oss stemødre som alltid må "lide" Og det med at han bare stikker av med de store på ferier, det hadde jeg aldri tillat!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #3 Skrevet 6. desember 2008 Om dagen er vi jo sammen. Det er bare at på kvelden ol har de dradd på anlegget sitt svømmebasseng, de legger seg ikke klokka ni slik som jeg må for å ta ungene på vårt rom når de våkner klokka seks, de sitter oppe å ser fil, spiller spille, går ut, for de trenger jo ikke sitte inn, for hun med puppen må jo være "hjemme" så uansett. Våre unger er jo små og i seng til relativt tidlig. rutiner forsvinner jo ut vinduet så det er mye styr med dem, de sover ikke alltid like godt i borte senger, og det var alltid jeg som satt med den jobben. Men nå reiser vi ikke mer, fordi han nekter å bli med meg og ta sin del der, og la de andre ungene greie seg litt mer selv. Da blir det ikke så hyggelig for meg, og jeg gidder ikke stresse ræva av meg, og bli mer sliten når jeg kommer hjem, enn når jeg drar. Familien hans syntes jo helt greit at det var naturlig at de kunne sove i et hus, og vi i et hus, så det er vel ikke bare jeg som synest det er litt rart. Så nå sal de bytte på å sove med oss, tenåringene, fordi de ikke skal føle seg satt bort til tante og onkel i jula. Dette er nå bestemt.
*-* Skrevet 7. desember 2008 #4 Skrevet 7. desember 2008 Det med feriene er jeg helt enig i deg i, da må det gå an at de sover sammen alene og at du og mannen din bor med de minste barna. Hvis barna hans er tenåringer og rommene er helt ved siden av hverandre burde det gå fint. Men jeg tror jeg ville tenke nøye gjennom hva slags ferier dere planlegger med så stor aldersforskjell på barna. Vi får samme problemet og jeg vet jeg vil bli sur og lei i lengden hvis jeg liksom er på ferie alene med fellesbarna og mannen min og de store ungene er på ferie sammen. Da må vi lete og finne steder hvor det er noe å finne på får de største alene, men hvor ting ligger sånn til at mannen min og jeg kan være i basen. Det er jo også mulig å finne hytter og leiligheter til så mange hvis man leter, og det blir ikke dyrere enn to hytter og to leiligheter. Hvis det er hotellrom det er snakk om så kan de fint sove alene når det er rett i nærheten. Vi har øvd på det et par ganger på små trygge hotell før fellesbarn blir født, og det går helt fint. Mine stebarn er yngre enn dine. Ungene syns også det er litt stas å få bo alene, de kan ligge i senga og se på tv og kose seg. Når det gjelder jula så skjønner jeg faktisk mannen din litt. Jeg ser fopr meg at jeg kanskje hadde blitt litt deppa som tenåring om jeg måtte forlate besteforeldrehjemmet og sove et annet sted på julaften. Hvis det bare er snakk om et par netter så tror jeg faktisk jeg ville kjørt på med madrasser og bodd trang. De store ungene kan jo sove i stua, i gangen, i kjelleren også? Vi har hatt barn sovende de merkeligste steder på sånne julearrangementer, de syns jo ofte det bare er gøy med camping. Må jo ikke sove på deres rom. Ellers så kan jo faktisk du, mannen din og de to minste sove hos tante og onkel, så er det dere som flytter på dere. Hvis de minste er babyer så kan dere frakte dem i bag selv om de sover? Tenkte bare at jula er spesielt for mange og at man da kan føle det rart å måtte være et sted man ikke er vant til å være, og borte fra foreldrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå