Mayken Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Var på 3D ultralyd i dag, er 27+3, og ungen er visst litt over 1300 gram. Ligger 2 uker forran "skjema" Hvis den fortsetter å vokse på samme måten, vil ungen ende opp på over 4 kg ved termin. Håper jeg slipper å få en "giga-unge"
kei80 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Er også en av de som er litt småredd for å får giga unge..Har ikke vært på 3D men på kontroll hos jordmor når hun undersøkte meg sa hun at det var MYE baby og lite mage.Fikk beskjed om å spise magrere og kutte søtt også men det var vel i tanke på vektoppgangen min.. Regnet nesten med at hun var større enn storesøster for magen er jo mye større denne gangen..Åssen synes du 3D var?
Mayken Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg ligger ganske likt på symfysemålene fra forrige gang. Kan ikke kutte ut så mye søtsaker heller da jeg ikke spiser sånt pga kvalmen. Drikker litt cola hver dag, men det må jeg bare ellers holder ikke kvalmen seg på avstand. Var på 3D da jeg 24 uker på vei med snuppa hun var da 719 gram ca. Da hun ble født veide hun 3635 gram. Unger vokser jo i rykk og napp, men jeg ska nok mase meg til en vekstestimering litt nærmere termin så jeg slipper å få panikk. Synes 3D ultralyd er helt fantastisk, fikk mange fine bilder av babyen. 4 av dem fikk vi ut på fotopapir, så dem skal vi ramme inn og henge opp på veggen. Veldig hyggelig og dyktig han vi var hos
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Godt å høre vi er flere;-) Jeg var på ul i uke 28 (har litt div komplikasjoner så blir nøye fulgt opp på ul), da var babyen allerde over 15% over snitt i kg.... Første babyen jeg fikk veide 4 kg, hun her ligger altså an til å bli ennå større!!! Kjenner jeg begynner å grue meg til fødselen.
Vil Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Stor baby ja.. Hm kjenner igjen bekymringen. Alle babyer i min familie blir over 4 kilo. :-( Har allerede fått spådd en stor baby på UL i uke 12. Skal på 18ukers kontrollen neste onsdag, spent på å se hvordan det har utviklet seg! Men, det sies visst at det er ikke slik at store babyer gir vanskelige fødsler, og små babyer lette. Men på en måte skulle man jo tro at det var slik det hang sammen? Hva har dere andre hørt/ erfart?
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 De sier jo at hodet er avgjørende, men en baby på 4 kg har vanligvis større hode enn en på 2 kg vil jeg tro... Jeg hadde forsåvidt en grei førstefødsel på 4 kg, men synes jo at det holder... Må jo være verre å trykke ut en baby på 5 kg enn en på 3 kg!
Fire småtroll Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Jeg var også på UL den dagen jeg passerte 27 fullgåtte uker og da var babyen ca 1,5 kilo.. Fikk beskjed om at denne nok også blir på størrelse med de to siste. Har fra før av en som var 4775g og en på 4858g. Ligger til familien med store barn her også, både mormor, mamma og søstera mi har fått barn på mellom 4,5 og 5 kilo. Ikke mye en kan gjøre med sånne gener gitt...
Grigri m/3 gutter Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Min første var en plugg på 4,7 kilo, og han var 53 cm lang og 36 cm rundt hodet. Fødselen gikk uten problemer, jeg presset i 20 minutter så var han ute. De sier det er hodeomkretsen det kommer an på, og hans var jo ikke mye over gjennomsnittet. Det var nå min erfaring, bare for å vise at store babyer ikke nødvendigvis er et problem å få ut. Jeg ble klippet bittelitt og det var heller ikke et problem, kjente ikke klippingen og stingene var ingenting mot bekkenløsningen etterpå, så det er jeg ikke nervøs for denne gangen. Jeg fikk ikke vektestimering på slutten pga hodet hans lå for langt nedi bekkenet, og det er jeg faktisk glad for. Som førstegangsfødende hadde det ikke vært så artig å høre at "du må skvise ut nesten 5 kilo baby" hehe.
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Var på 3d ultralyd igår eg, fikk ikke sitt ansikte, men ellers var det gøy som vanlig .. bebien min er, eller var igår 1180 g, er også redd for stor beibi, men får passe på sukker og fett inntaket mitt, du får passe på det du også, å viss bebien blir stor så kunne du ikke gjøre noe med det uanz Lykke til
godiva med 3 gull Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 For det første er ikke en baby på 4 kg spes diger!!! Det er jo temmelig vanlig. Min første veide 5kg, 55 cm lang. Nr 2 ble forventet større, og estimert til 5 kg+ 20 min før jeg ble satt igang, Og ut kom en jente på 3820 og 50 cm så ta det med en klype salt!!!! (nr en var også jente)
pia*fødeklar* Skrevet 6. desember 2008 #11 Skrevet 6. desember 2008 er som hun over sier..ta vekt estimering men en klype salt !! var på estimering 3 uker før jeg fødte sønnen min i 2006. fikk da beskjed om at jeg hadde en kjempebaby som allerede var godt over 5 kg !! kan jo si jeg ble litt skremt. hadde 2 jordmødre og lege under fødsel for de var redd han skulle sitte fast siden de beregnet at han skulle være nærmere 6 kg v fødsel !! han var riktignok en stor fin gutt men veide bare 4030 g og ikke 6 kg !! så ikke bli for urolig hvis dere får beskjed om stor unge, er ikke alltid det stemmer
Mayken Skrevet 6. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2008 Tar det selvsagt litt med ei klype salt, men vil nok fortsatt ha en vekstestimering når det nærmer seg litt mer. Fikk det sist, og det stemte veldig bra, fikk beskjed om at snuppa kom til å veie mellom 3600-3800 hvis jeg gikk til termin. Hun kom ei uke over termin og veide 3635. Er litt frustrert fordi jeg ikke har noe å gå ut i fra, jeg og mine 2 søsken var alle under 3200gram, Men sambo er født 10 uker før termin og det er søsteren hans også, så har ikke noe å gå ut i fra der, Til og med moren og faren hans er begge premature. Får snakke litt med jordmor på torsdag og skrekken min..hehehe
godiva med 3 gull Skrevet 7. desember 2008 #13 Skrevet 7. desember 2008 "statistisk" sett kan du vel vente deg en baby på ca 4 kg denne gangen. Siden du fikk en helt normal baby sist, og nr 2 SOM REGEL er litt større. Og 4 kg er ingen stor baby. Ut kommer de gjerne uansett, og du er jo annengangs. Noen har pløyd vei før osv. Min første veide som sagt 5 kg, og hun kom ut den vanlige veien, uten at jeg måtte sy mer enn 1 pyntesting.
Mayken Skrevet 7. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2008 Joda, snuppa har jo "pløyd" veien før, men det endte med klipping og vakum pga komplikasjoner. Det går nok hhelt sikkert bedre denne gangen, men vil jo helst slippe en unge på over 4 kilo hvis jeg kan. Men ut kommer h*n nok uansett..hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå