Gå til innhold

Man blir jo totalt forvirret!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har teste ut lille gutten vår for allergi pga. mye utslett/eksem. Etter diverse besøk hos fastlege og allergi spesialist. Har vi fått svar på at han er allergisk mot egg og melk. ( vi vet foreløbig ikke hvor stort utslag på melk). Jeg trodde jeg måtte holde meg unna alle typer matvarer som inneholder egg og melk, siden jeg fortsatt ammer. Men allergi spesialisten sa til meg at det ikke var nødvendig så lenge jeg ikke spiste/drakk rene produkter. Dvs, drikke ku-melk eller spise kokt egg f.eks.

På helsestasjonen sa også legen der at det var forskjellige meninger vedrørende allergi, amming og mors kosthold.

Men så ser jeg her inne at de som skriver de har barn med de samme allergiene og ammer holder seg unnaa disse matvarene.

Hvorfor får man forskjellige informasjon?

Noen andre som har fått beskjed om det samme som meg?

Foreløbig forholder jeg meg til den informasjonen jeg har fått. det ser ikke ut som om han reagere. Men vanskelig å vite siden eksemen (atopisk eksem) også kan komme selv om man fjerner de allergiske faktorene.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Man kan absolutt bli forvirret, og vet du hva:

Siste råd er at, for å forhindre allergi hos barnet, skal man sørge for å mate barnet med ulike allergener MENS man fremdeles ammer. Man mener å tro morsmelk forebygger allergier på denne måten. Jeg gjorde det med junior (jeg tok i mot alle råd jeg kunne få) da det er kraftige allergier i familien.

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Og da torde jeg heller ikke annet enn å amme så lenge jeg kunne :-) (3 år).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...