Gå til innhold

Mannen min vil sende meg på matkurs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke så fornøyd med maten jeg lager, og i dag hadde jeg visst bommet skikkelig på medisterkaker. Jeg kjøpte medisterfarse i stede for medisterdeig. Syns ikke det er så rart at jeg tok feil jeg...

Er jeg helt på jordet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syntes mannen din er driiit frekk vist kurset ikke er noe du ahr nevnt selv at du har lyst til

og medisterkaker lages av medisterfarse de!

Skrevet

Hva er forskjellen på medisterfarse og medisterdeig??

Hvis han ikke er fornøyd med maten kan han vel lage selv?

Skrevet

Hva man liker medisterkaker laget av er jo smak og behag da.. Jeg pleier og ta litt medisterdeig i medisterfarsen når jeg lager medisterkaker.. Men ingen av delene er vel strengt tatt feil..

Egentlig kun for jeg synes de blir litt grovere da,,, =)

Be han lage maten selv om han ikke er happy.. =)

Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Kan han ikke lage maten sin selv istedet da?

Skrevet

Nei, for han jobber og jeg er i permisjon, så da er det min jobb. Men jeg har sagt at jeg ikke gidder å lage mat til han, hvis han skal kritisere den hele tiden. Jeg gjør det beste jeg kan. Har aldri vært noe glad i å lage mat.

Skrevet

Æsj for en mann!!

Hadde du fått matkurs i gave for at du ELSKER å lage mat og gjærne vil lære mere, ja da hadde det vært koselig, men ikke på denne måten.

Skrevet

medisterdeig en ferdig spedd,så den skal kun stekes, men farsen skal spees ut,da den er det man kan kalle "halvferdig"

Skrevet

Er vel omvendt du mener 5 om dagen??? Farsen er jo finere en deigen.. Farsen er ferdig krydret og kan stekes som den er.. deigen er mere grovkvernet og skal gjerne krydres og spes..

Skrevet

*kremt* ja, seff er det omvendt...

blander alltid det der....

:-))

Skrevet

Hehehe... Det tror jeg det er mange som gjør.. =))

Skrevet

hehe...jepp...

tror jeg skal skrive det ned nå jeg, for jeg skal handle inn snart og slenge i frysa.

liker den som ikke er spedd jeg da, for liker å lage de selv.

Skrevet

Jeg liker farse i supper .. men medisterkaker liker jeg best med en blanding av farse og deig.. Pga da blir de ikke så smørete i konsistensen når de stekes.. Litt grovere ala kjøttkaker.. =)

Skrevet

Steik grandis og kok pølser til han hver dag, helt til han innser at tiden er inne for å gi sitt bidrag til matlaginga ;-)

Skrevet

Hadde etter all sansynlighet nektet å lage noe som helst til han igjen før han hadde bedt kraftig om unnskyldning, og selvfølgelig lovet at HAN skulle lage maten i alle fall en måned framover i tid!

Skrevet

Ja, da vet du hva han skal få i gave når han er hjemme i permisjon!

Skrevet

Haha skjønner mannen din godt jeg ;) Her er det nemlig motsatt, mannen er hjemmeværende dette året og vanligvis en ganske elendig kokk (har aldri gidda å prøve å følge ei oppskrift)... Sa til han at jeg forventet skikkelig middag nå når han er hjemme, og kjøpte han ei enkel kokebok... Hadde nemlig permisjonstiden friskt i minne, med en massa halv - og helfabrikata, toromat og annet crap..Nå er han blitt kjempeflink og lager god og ikke minst sunn mat til oss - og alle er fornøyde ;) (Prøver ikke å si at du er en elendig kokk altså, men han var)

Skrevet

Men det høres jo ut som at du prøver i det minste, og da er det jo litt kjipt å rakke ned på maten din....Min mann var langt unna medisterkakelaging for å si det sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...