Gjest Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Han er ikke så fornøyd med maten jeg lager, og i dag hadde jeg visst bommet skikkelig på medisterkaker. Jeg kjøpte medisterfarse i stede for medisterdeig. Syns ikke det er så rart at jeg tok feil jeg... Er jeg helt på jordet??
#Ariadne# Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 syntes mannen din er driiit frekk vist kurset ikke er noe du ahr nevnt selv at du har lyst til og medisterkaker lages av medisterfarse de!
~sjiraff~ Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Hva er forskjellen på medisterfarse og medisterdeig?? Hvis han ikke er fornøyd med maten kan han vel lage selv?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Hva man liker medisterkaker laget av er jo smak og behag da.. Jeg pleier og ta litt medisterdeig i medisterfarsen når jeg lager medisterkaker.. Men ingen av delene er vel strengt tatt feil.. Egentlig kun for jeg synes de blir litt grovere da,,, =) Be han lage maten selv om han ikke er happy.. =)
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Kan han ikke lage maten sin selv istedet da?
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Nei, for han jobber og jeg er i permisjon, så da er det min jobb. Men jeg har sagt at jeg ikke gidder å lage mat til han, hvis han skal kritisere den hele tiden. Jeg gjør det beste jeg kan. Har aldri vært noe glad i å lage mat.
Silje%guttenemine Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Æsj for en mann!! Hadde du fått matkurs i gave for at du ELSKER å lage mat og gjærne vil lære mere, ja da hadde det vært koselig, men ikke på denne måten.
* 5 om dagen * Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 medisterdeig en ferdig spedd,så den skal kun stekes, men farsen skal spees ut,da den er det man kan kalle "halvferdig"
Bring_it_on!!:)) Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Er vel omvendt du mener 5 om dagen??? Farsen er jo finere en deigen.. Farsen er ferdig krydret og kan stekes som den er.. deigen er mere grovkvernet og skal gjerne krydres og spes..
* 5 om dagen * Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 *kremt* ja, seff er det omvendt... blander alltid det der.... :-))
Bring_it_on!!:)) Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 Hehehe... Det tror jeg det er mange som gjør.. =))
* 5 om dagen * Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 hehe...jepp... tror jeg skal skrive det ned nå jeg, for jeg skal handle inn snart og slenge i frysa. liker den som ikke er spedd jeg da, for liker å lage de selv.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Jeg liker farse i supper .. men medisterkaker liker jeg best med en blanding av farse og deig.. Pga da blir de ikke så smørete i konsistensen når de stekes.. Litt grovere ala kjøttkaker.. =)
Joikaboll@ Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Steik grandis og kok pølser til han hver dag, helt til han innser at tiden er inne for å gi sitt bidrag til matlaginga ;-)
tja:) Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 Hadde etter all sansynlighet nektet å lage noe som helst til han igjen før han hadde bedt kraftig om unnskyldning, og selvfølgelig lovet at HAN skulle lage maten i alle fall en måned framover i tid!
Odine! Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Ja, da vet du hva han skal få i gave når han er hjemme i permisjon!
Tibra Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 Haha skjønner mannen din godt jeg Her er det nemlig motsatt, mannen er hjemmeværende dette året og vanligvis en ganske elendig kokk (har aldri gidda å prøve å følge ei oppskrift)... Sa til han at jeg forventet skikkelig middag nå når han er hjemme, og kjøpte han ei enkel kokebok... Hadde nemlig permisjonstiden friskt i minne, med en massa halv - og helfabrikata, toromat og annet crap..Nå er han blitt kjempeflink og lager god og ikke minst sunn mat til oss - og alle er fornøyde (Prøver ikke å si at du er en elendig kokk altså, men han var)
Tibra Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Men det høres jo ut som at du prøver i det minste, og da er det jo litt kjipt å rakke ned på maten din....Min mann var langt unna medisterkakelaging for å si det sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå