simba>>>3gutter Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Ser at det er ett innlegg her om en mor som tenker at to søsken skal dele ett rom. Jeg og mine søsken hadde aldri eget rom når jeg bodde vi måtte altid dele med noe. lart vi kranglet mye, men vi har også lært oss toleranse og ta hensyn til hverandre. Er litt redd at vi idag oppdrar etterkommerne våre til å bli noen egoistiske beist som ikke kan dele på noe. Har flere eksempler i omgangskretsen hvor barn ikke klarer å dele på noe som helst, alle må ha hver sin ps3 fordi de ikke kan spille sammen, eget tv på rommer hver sin stasjonære pc osv, ting jeg mener at de fint kunne dele på.
SuperGlad Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 mine barn på 1 og 2,5 deler rom, men når de blir eldre skal de få eget rom om så jeg må sove i stua. De er av forskjellige kjønn, det blir ungdommer å privatliv å seksualitet blir et spm. Når min jente får pupper å kanskje vil skjule dem for andre så skal jeg ikke tvinge henne til å dele rom med broren, der han synes det er ekkelt med våte drømmer osv. Guri jeg gruer meg......
Bring_it_on!!:)) Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Synes ikke at det og ha sitt private rom man kan gå til når man er 16 år har noe med og bli bortskjemt.. Det har heller ikke noe med barns evne til og dele heller etter min mening.. Det er det foreldrene som står for om det er greia.. Om foreldrene f.eks føyer seg og gir alle sammen playstation for de ikke kan dele så er det klart barna blir kravstore.. Det er jo foreldrene sine jobb og kunne holde litt tilbake.. Blir det krangel om playstation her i huset så skal jeg love deg at det ikke blir kjøpt inn en til .., men heller moderasjon iforhold til bruk til de kan klare og sammarbeide om bruken av den.. Jeg tror ungdom har godt av og komme seg litt for seg selv..
Tøysetipp Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 At de ikke deler rom bør ikke nødvendigvis bety at de ikke kan vokse opp som tolerante mennesker. Rundt puberteten begynner man jo å bli kjent med sin egen seksualitet og utforske den. Da synes det er greit at de har egne rom dersom det er mulighet for det. At de ikke kan dele på ps3 og div vitner om overflod og intet annet.
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Klart unger kan dele rom, men at det er langt mindre utbredt nå enn før er sikkert en naturlig konsekvens av den generelle velstandsøkningen. Men helt uvanlig tror jeg ikke det er nå heller, særlig i de større byene. Kjenner en familie som bor på en treroms med åtte unger - men de er kanskje litt i særklasse. =)
Silje%guttenemine Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Klart kan barn dele rom! Har to jevngamle gutter, de deler rom..Har alltid gjort det og tror det hadde blitt ramaskrik om de skulle sove hver for seg...Og det har INGENTING med plassen å gjøre, vi har stort hus med mange soverom:)
Joikaboll@ Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Ser heller ikke problemet med at søsken deler rom (jeg var en av de i innlegget du viser til som svarte negativt på deling av rom) Her i huset deler også søsken rom, dette har dem gjort hele veien. Men hadde tuppa på 14,5 år og gutten på 11 år nå plutselig fått beskjed om å dele rom tror jeg dem hadde nektet. (ville aldri falt meg inn heller men) Nå veit ikke jeg om HI i innlegget du referer til mener at søskna skal fortsette å dele rom, at dem har gjort det siden dem var små. Men jeg oppfattet, og svarte ut fra at det var en ny situasjon.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Det er ikke bare slik.... Jeg vokste opp med eget rom. Søstern og jeg hadde hvert vårt, men måtte låne bort senga til mormor og morfar el andre voksne som besøkte oss. Vi har begge guttene våre på ett soverom. Og ett gjesterom til alle bsteforeldre og andre venner som kommer på besøk. Kjenner flere som har ungene på samme soverom..... =))
meg & to små vampyrer Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Vi regner med at våre snart to må dele rom i noen år. Og frem til de kommer i puberteten ser ikke jeg på det som noe stort problem. Det er jo ganske hyggelig med køyeseng f.eks. også da. noen å snakke med om de er mørkeredde f.eks.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Jeg husker selv at jeg satte pris på privatlivet jeg fikk på rommet mitt. Det var liksom mitt "fristed", som jeg kunne gå til når jeg trengte litt tid for meg selv,enten jeg var lei meg eller forelska eller sliten eller hva det var. Ungdommer har ofte et stort behov for privatliv, og det er jo mye som skjer i den perioden ang pubertet, seksualitet osv. Jeg kommer til å prøve å legge tilrette for at barna mine skal få eget rom når de er tenåringer, så de kan få det privatlivet man ofte setter stor pris på i den alderen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå