Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Enhver familie har en arbeidsdeling som dreier seg om barna. Om det er du står opp med dem lørdag og jeg søndag, eller om det er at du går på fotballtrening tirsdag og torsdag og jeg går på keramikk kurs, onsdag og venninne kveld mandag. Noen fredager går vi ut sammen, av og til din tur og av og til min tur. Arbeidsdelingen for hans eldste barn, får han ta med eksen. Hun har dem nok mest, men han har dem tilnærmet like mye. Hun tar mest arbeid, men han betaler mest. For fellesbarna betaler vi vel mer likt, men jeg yter nok litt emr økonomisk. Vi har greie tilnærmet like lønninger begge to. Vi legger opp arbeidsdelingen om våre unger og barnefritiden rundt hans samværsordninger. Skal vi ut begge så er det aldri når han har barna, så i år kommer jeg til å gå på alle juleselskapene alene. Nå med jul er det krevende tider, vi har nøye opplagt program, og eksen hans kommer alltid og skal ville ha hjelp til det ene og det andre, om ikke han kan ha dem så hun kan gå på julebord, om ikke han kan ha dem så hun kan gå på julehandel, om ikke han kan ha dem så hun kan jobbe, om ikke han kan gjøre ditt og gjøre datt, følge dem hit og dit, og et eneste kjas og mas. Jeg kan jo forstå at hun også gjerne vil handle ti jul, eller gå på julebord og jobbe ekstra og alt som hører med. Men jeg føler jo at vi har et temmelg stramt skjema som vi skal holde, og jeg synest ikke det er riktig at hennes juleshopping skal gå før vår. Forstå de ikke at det forrykker vår balanse og at det fakstisk går ut over vår familie. Mener det er helt utrolig hvordan det kan gå an å holde på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå