Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 babyen min er 7 mnd nå å vi vurdere å få en til. vi vil ha to tette! men problemet er at jeg var sykemellt hele svangerskapet siat pga. bekken og blodtrykk så jeg bli vel antagelig sykemellt denne gangen også. men det jeg da lurer på er om jeg kan gå rett fra permisjon til sykemelding uten å jobbe først eller må jeg jobbe 6 mnd for å opptjene meg sykepenger? teller permisjon som jobb liksom?
Gjest -<<- Skrevet 6. desember 2008 #4 Skrevet 6. desember 2008 Ja, det kan du. (Men jeg tror permisjonspengene vil være sykepengegrunnlaget, så om du har 80% utbetaling vil du få sykepenger basert på det - og deretter ny permisjon basert på denne 80%-lønnen. Men sjekk det på nav, for all del).
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2008 #5 Skrevet 6. desember 2008 ja det kan du. gikk også sykemeldt store deler av svangerskapet pga ryggplager, permisjon min var ferdig i april, å har gått sykemeldt siden da. er nå gravid på nytt å blir mest sannsynlig å gå sykemeldt til max dato før jeg starter i ny permisjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå