Gå til innhold

Dere som har peil på helse(svangerskapsdiabetes)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at de med BMI over 27 blir sjekket for dette mens de med lavere BMI ikke blir det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi at man med en bmi på over 27 blir regnet som overvektig, og overvektige har større kjangs for å få sv.skapsdia. enn andre. Har man derimot symptomer, blir man også sjekket med glucosebelastning samme hva slags bmi man har

Skrevet

Men HVORFOR har overvektige større sjanse for å får sv.diabetes?

Skrevet

Kan noen legge ut på skravle for meg?

Skrevet

Fordi man angivelig blir overvektig av å spise mat som fører til ubalanse i blodsukkeret. Dersom man spiser masse mat som gjør at blodsukkeret stiger, så øker også kjangsen for at man legger på seg....

Skrevet

Det var det jeg mistenkte. Blir så forbanna! Jeg har bmi på 27, men spiser sunt! Blir så sur at de setter sånn i bås, dessuten er det masse tynne mennesker som spiser drittmat.

Skrevet

Selvfølgelig gjør de det. De gjorde det med meg også, jeg lå akkurat i grenseland. Har hatt bmi på oppimot 40, og DET var min egen feil. Men ikke nå mer...

Det er mange ting man ikke "tåler" selvom man spiser sunt. En diabetiker, f.eks, kan få altfor høyt blodsukker av å spise et eple, mens andre ikke reagerer...

Skjønner du blir lit forbanna, men tenk på at de gjør det for å sikre seg mot at det ikke skjer noe i sv.skapet. Lykke til!

Skrevet

Det er ikke fordi de "mistenker" noen for å spise usunt. Det er rett og slett et faktum at man har økt risiko for diabetes om BMI er høy. Det ser man av forskning og statistikk. Så vær glad for din og babyens skyld at de faktisk sjekker det, folk i helsevesenet er ikke dine motstandere!!!!!

Skrevet

Men jeg er ikke diabetiker OG jeg spiser sunt! Jeg liker ikke å bli puttet i bås pga min vekt!

Skrevet

Du blir ikke putta i bås, de gjør det jo for å kartlegge om du har en begynnende svangerskapsdiabetes, og det er det viktig å finne ut av.

Skrevet

Men i og med at de ikke sjekker alle, så blir jeg puttet i bås.

De som er feite og antatt ususnne, og de som er tynne og antatt sunne. Det er veldig urettferdig og det gjør meg forbanna.

Skrevet

Jo, alle blir sjekka i form av urin- og blodprøver. BT og forøvrig. Men de med bmi på over 27 har større kjangs for å utvikle diabetes uansett hvor sunt du spiser. Ingen som sier man er sunn bare fordi man er tynn?

Dessuten, om det er så touchy tema for deg, så kan du nekte. Du MÅ ikke ta den glucosebelastninga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...