Gjest Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Masse symptomer? Hvordan er formen deres? Jeg har jo spydd hver dag i nesten 3 uker, har ømme pupper og av og til litt murringer i magen, men hadde egentlig trodd jeg skulle kjenne mer murringer egentlig. Føler meg jo på en måte ikke gravid Men skal på UL på torsdag og da får jeg vel satse på at vi får se en liten sprellende tass der inne i magen
SkumGummi Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Heisann Jeg er 10+5 idag. (WOW, tiden går fort!!) Jeg har spydd hver dag siden uke 7 ca men nå har jeg ikke spydd på to dager men kvalmen er her fortsatt. Jeg er 100 % sykemeldt og det har hjulpet veldig, fordi det er slitsomt å være på jobb når man bare spyr. Man får jo ikke i seg næring, og da funker ikke kroppen. Ellers av symtomer så har jeg ømme og større bryster, er veldig sliten og matlysten kommer og går litt som den vil. Begynner å merke at formen starter å bli bedre, kvalmen begynner å lette trur jeg Vi var hos jordmor i går og fikk høre hjertelyd, det var veldig spesielt. Vi skal på privat ultralyd 17. desember, gleder oss veldig.
Lalinja Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er 10+3 i dag. Kvalm og trøtt, men veldig glad. Så deilig det må være å få høre hjertelyden, SkumGummi!! Jeg skal bestille tid hos Jormor nå. Håper jeg får komme inn raskt.
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 jeg er 10+2 i dag...har daglig vært helt forferdelig tappa for krefter,trøtt og svimmel..litt småkvalm..mn ikke kasta opp noe.. mn er like ille å bare gå med denne kvalma i seg en hel dag og ikke få noe opp...som å kaste opp.. har et enormt sultsug hele tiden...må spise no nesten hver time..hvis ikke kommer kvalma fort tilbake..kjenner en del murringer jeg også.. nesten som om noe rører på seg..mn er vel bare luft og sånn!!! åjo...noe sinnsykt vonde pupper...bare gruer meg til å ta av meg bh´n om kvelden..det er så satans vondt.. jeg forstår ikke hvorfor jeg er i så dårlig form denne gangen..var ikke det den aller første gangen jeg var gravid husker jeg..da var jeg ung.. så det ble abort. ikke andre gangen heller...da jeg fikk min datter.. og ikke tredje gangen da jeg var gravid her i våres..ble da SA.. mn denne gangen...er helt slakt om dagen..off.. min konklusjon er at det denne gangen kanskje er en gutt?! eller kanskje det er fordi det er tvillinger? hihi..lov å håpe..ligger tvillinger i slekta mi..mamma sin side..)
mamo82 *2 jenter* Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Er en del kvalm, men har ikke spydd til nå! *bank i bordet* Sover og sover og sover.. kan uten problemer sove 12-14 timer i døgnet, noe som er dobbelt så mye som jeg gjør i ikke-gravid-tilstand. Fint lite blir gjort i heimhuset, blir dødstrett og kvalm bare av å tømme oppvaskmaskina.. hehe... føler meg som ei gammel, gammel dame nå for tiden. Satser på det går seg til etter 12 uker, siden det var den magiske grensa sist gang.. )
Hilsen Aud Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Er 10+0 i dag (hipp hipp hurra) og formen er så som så. Er ikke direkte kvalm, men uggen fra ca kl 17 og frem til jeg sovner. Dårlig matlyst og ganske trøtt. Sambo er bortreist på jobb, så det passer egentlig dårlig at jeg ikke er helt i form ettersom jeg nå har asnvaret alene for vår 14 mnd gamle gutt. Han våkner kl 06 og jeg blir jo ikke mindre uggen av så lite søvn. Det negative er at jeg aldri får hentet meg inn igjen ettersom han våkner pinadø kl 06 lørdag og søndag også Var overhode ikke kvalm i svangerskap nr 1, tror det var fordi jeg fikk hvilt og sovet mer. Nå er det fullt kjør hele dagen med jobb og tid til barnet før/etter jobb.... Men, er jo overlykkelig over graviditeten og man får bare ta med det som ikke er så kult også. første legekontroll når jeg er 10+6 og ser veldig frem til det!!!! Legen min har UL på kontoret og jeg regner med å få en liten titt. Tiden går så alt for seint!!!!
liten spire Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Formen er egentlig helt grei har egentlig ikke merket att jeg er gravid i det hele tatt denne gangen ( detter er min nr 4 ) noe som er veldig deilig ettersom jeg kastet opp i 5 måneder siste svangerskap. Merker att jeg kan være litt sliten men detter tror jeg heller kommer av att jeg har 3 barn mellom 6 måneder og 9 år har allerede sett den lille på ultralyd så vet att jeg er gravid hehe ellers kunne jeg nesten trodd det var innbilt denne gangen
Lillefisk Skrevet 6. desember 2008 #8 Skrevet 6. desember 2008 Hei! Jeg "går i min 10 svangerskapsuke" men er egentlig bare 9+5 da. Jeg hadde nesten ingen symptomer første ukene, kun ømme bryst. I uke 7 kom kvalmen og den ekstreme trøttheten men dette har vart i kun 2 uker og så når jeg var 9 uker så gikk kvalmen over. Idag tidlig etter at jeg hadde våknet fra en grusom spontanabort-drøm så merket jeg at mitt siste symptom, nemlig ømme bryst, var borte! Jeg kan hoppe og sprette uten bh uten at det gjør vondt og det har jeg ikke kunnet siden testen viste positivt. Skumle greier...gleder meg til tidlig UL i uke 11 og få bekreftet om jeg er gravid eller ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå