Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Lurer på om det er noen fler som har vert i den uken men må ikke skille så mange dager.... Å hva sa de om prosent over under gjennomsnittet?? Mitt barn veide i uke 33+6 2300g og det var 0-/+ En veninnde var 33+5 og barnet var 2700g og det var bare 8%+ Syntes dette var litt merkelig jeg.....
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Jeg var på estimering da jeg var 37+2 og da var frøkna mi 2800g, og det var visst -7%. Men, ikke bekymre deg. Tenk -10% sier bare at jenta veier ca 350g mindre ved fødselen. Altså at hun veier 3150 isteden for 3500.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 måtte babyen ligge i respirator og sånn da?åssen gikk det og åssen var alt samma?kan kansje skje med meg også.er 34 uker jeg da.
Gull i magen <3Har født<3 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2008 Ingen av oss som har født..... Har vert på veksestimering.... så ingen baby kommet til verden så tidlig... min er ennå i magen og jeg er 36 uker i dag:)
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Er det meg du siktet til? Nå er ikke barnet mitt født ennå da. Men, hun er estimert til å veie 3100g ved termin. Jeg vil ikke tro vekten har så mye å si egentlig. Så lenge man går til over uke 37 så er jo alt så og si ferdig. (Med tanke på lunger og slikt, og det er vel underutviklede lunger som gjør at de må ligge i respirator?! Og det har jo med hvilke uke de er født i, og ikke vekt...) Så, selvom barnet ligger en del % under gjennomsnittet, vil jeg ikke tro det er det som avgjør om barnet må ligge i respirator.
toa med 2 jenter og spire:) Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 skjønte ikke det med % og det først jeg.trodde dere hadde født og det var sånn babyen var når den var født.litt grønn jeg ja,hehe.
moder3 Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Jeg fødte i uke 34 + 3, og vekta på jenta var 2135g. Det var visst "normal" vekt, ikke for liten eller for stor. Fødte andre gang i uke 35 + 2, hun var 2490 g.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 jeg var nå. er i uke tredve og lille tulla ligger 10%under. veier 1600 og normalen skulle ligge på 2kg. han sa da at hun v fødsel ville veie 3200. syns virkelig ikke det er lite. barna mine fra før veier 3090-3290-3420 så for meg blir jo det snittet mitt. men jeg skulle tilbake om 5 uker.
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 6. desember 2008 #9 Skrevet 6. desember 2008 Jeg var på vektestimering i uke 35+5 og da sa de at den lille i magen ca veier 2250 gram. Akkuratt hvor mange % under gjennomsnittet vet jeg ikke, men det ligger på 5 percentilen. Er inne til vekt estimering annenhver uke, så skal inn igjen på onsdag å måle på nytt.. Legger visst mindre og mindre på seg dess lenger jeg kommer i svangerskapet denne babyen.. Du kan nok i alle fall ta det helt med ro, hvis de syns det er lite eller lignende blir du tatt inn igjen 2 uker senere for å måle på nytt slik at de ser at babyen legger på seg. De er veldig flinke å følge opp når det kommer til vekt oppgang. Syns jeg i alle fall!
Venter nr3 er 22 år Skrevet 6. desember 2008 #10 Skrevet 6. desember 2008 kan jeg spørre jordmora om hun kan henvise meg til en sånn vekstimering? har tre barn i fra før,alle veide under 3kg når de ble født,og forrige gang fødte jeg i uke 36+4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå