Gå til innhold

Noen eksperter på trening her ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt på magen og trenger å stramme opp rumpa. noen gode øvelsesforslag med serie, antall, repetisjoner og hvor mange ganger i uka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å få vekk magen. Må du gå gå gå gå gå, fettforbrenning! Prøve å ha en puls på sånn ca 120-130 over en lengre periode feks 30 min. Ganske kjedelig, men det funker!. Situps kan du ta. Eller jogging selvfølgelig.

Når det gjelder rumpa er knebøy og utfall å anbefale,altså styrkeøvelser. Feks 15 rep x 2, du skal kjenne at du sliter på de siste rep. Men alikevel klarer det. Så kan du øke litt hver gang.

Når jeg trener har jeg styrkeøvelser med følgende rep. Men jeg trener for å bli sterkere da..og økningen kan være ganske brutal til tider.

15 rep x 2 3g i uka uke 1 og 2

Så 10 rep x 10 uke 3 og 4

Så 5 rep x 2 uke 5 og 6

Dvs at jeg øker ganske mye med vektene hver gang, eller sånn typisk 1,25 - 2 kg. Hvis jeg feks begynner med 20 kg i knebøy uke 1, tar jeg gjerne 50-60 kg i uke 6.

Eller. Hvis jeg på ene treningen bare klarer 15 rep x 1 pluss 10. Så er målet med de samme vektene 15 rep x 1 pluss 11 på neste treningsøkt. Slik at du ser progresjon for hver økt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...