Gå til innhold

jeg ble hettsa for jeg har selskinsko!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En voksen(!) dame bynte å gneldre om jeg visste hvordan selen ble klubba i hjel og det vat dyremisshandeling!

Ærlig talt!!! selen blir avlivet humant vis, hvis den i det heletatt blir avlivet.

Er jo liksom ikke sånn at mann dreper en sau for å strikke ullgensere, man bare klipper den uten å skade dyret.

Og hva tror dem (dyre"vennenne" ) folk hadde på bena for tusen år sia?!?? Sko av gummi,semska og plast??!

Ingenting er vel mer varmmt og behagelig enn selskin?

Jævla overspente dyrevern aktevister!!!!hater sånne folk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes litt voldsomt ut ja. Sleskinn er supert.

Men for å få av hele skinnet må man nok avlive dyret, det blir ikke det samme som å klippe av ulla til en sau. Sauen får jo beholde huden sin.

Skrevet

Selvfølgelig dreper de selen for å lage seleskinn. Det er vel ikke strikkede sko heller, men laget av selve skinnet til selen. Du må være ganske dum HI!

Og ja, selene blir avlivet på meget grusomme måter!

IDIOT!!!!

Skrevet

Selen blir faktisk sjeldent avlivet på humant vis, og ja, den avlives (heldigvis, tror ikke den hadde satt pris på å bli flådd levende).

Skrevet

Er du helt tett eller? ? ? "Hvis den i det hele tatt blir avlivet?" !! Altså, jeg har også selskinnsstøvler, og elsker de. Er ikke imot avliving av dyr for å skaffe pels osv men hallo.... Er du heeelt på jordet?

Skrevet

No brain, no pain....

Håper du sklir på de selskinnskoene dine og brekker nakken!

Skrevet

jeg har og lyst på slike sko, de er bare så dyre at jeg må spare=) hehe.. men jeg liker heller ikke at dyra blir drept på fæle måter fordi om jeg vil bruke sånne sko for å holde meg varm. voksne mennesker burde vite bedre enn som så.

og NN 13.50, og ønske noen død pga slike spørsmål synes jeg var barnslig gjort. snakk om egoistisk tåpe.

Skrevet

mulig det. At ingenting er mer varmt. Men ingenting er mer stygt heller. Sier jeg som også har hatt selskinnsstøvelletter. Skjønner ikke hva jeg tenkte med:/

Skrevet

jeg synes det er bra at noen sier i fra. Til pass for deg naive møkkakjerring.

Skrevet

Akkurat DEN selen hadde vært drept uansett om du hadde kjøpt skoene eller ikke!

Skrevet

Jeg hadde aldri gått med slike sko! I våre dager finnes det så mange alternativer til å avlive dyr for å få sko på beina, idiotisk å sammenligne med hva folk kledde seg i for tusen år siden! Så får du bare hate meg, og se om jeg bryr meg om det...

Skrevet

Synes det er rart du ikke blir hetset mer for stavingen din..

Men ved å gå med slike sko sier du det er greit å drepe dyr for å lage klær. Det må du klare å stå for, og ikke sutre når noen har andre meninger

Skrevet

blir jo litt vel når fremmede mennesker skal komme å fortelle deg hvor skapet står.. men jeg er veldig enig i det at vi har så mange andre type materialer nå som varmer like bra som skinn.. så hvorfor folk velger å bruke døde dyr tror jeg er rett og slett litt tankeløst..

å du som sier at akkurat den selen hadde vært død uansett om hun hadde kjøpt de eller ikke. ja, det er sant, men om hun og ca 200 andre ikke hadde kjøpt.. da hadde det heller ikke vært noe marked for det. å dermed ikke avliving av dem..

det er min mening.. å vi kan ikke alle være enige.. så vi får bli enige om å være uenige hehe..

Skrevet

Du er faen meg skamblåst!

Skrevet

Huh. Ja, det kryper mange nakne seler rundt. Det er sant. De trenger jo ikke skinnet sitt, det er smertefritt når det blir flådd av dem, også vokser det jo ut igjen. Alt er vel.

Skrevet

Er du helt oppe å går,eller?....

Selen blir drept på en grusom måte,og ja,de må dø for at dere kan bruke dem til sko..

Skrevet

Ja, selvfølgelig blir du hetset, hadde du forventet noe annet? Hva om noen hadde drept deg, for å bruke huden din, noen hadde forhåpentligvis hetset de som drepte deg?

Tidligere ble nær sagt alt på dyret brukt. Både dyr og mennesker drepte for å skaffe mat, noe som var en del av den naturlige livssyklusen. Vi drepte for å overleve. Lagde klær og redskaper av ben og knokler. Innmat og blod ble brukt osv.

Forskjellen er jo at den kyniske utnyttelsen av dyra vi har i dag, ikke kan sammenliknes med den tiden da folk gikk ut for å jakte på maten sin. Dyret ante da fred og ingen fare, og ble slaktet. I dag er det groteske metoder som blir brukt, høner og kyllinger henger etter bena og venter på å få hodet kappet av, kyllinger blir kjørt over med treskemaskin, pelsdyr lever med stress, angst, sår og sykdommer, og får aldri oppleve å plante bena i gresset. De løper rundt i panikk på hønsenetting som gnager seg inn i bena deres. Forsøksdyr i kosmetikk brukes til de dør. Får smurt inn kremer og shampoer i øynene for å se om øynene etses vekk eller om det "bare" svir. Frittgående høns hakker hverandre i hjel, de står omtrent oppå hverandre, der de går så "fritt". Høner stimuleres til å legge flest mulig egg. Dyr fødes rett og slett utelukkende for at vi skal kunne spise dem og tjene penger på dem. Elefanter drepes kun for at elfenbenet skal brukes. Tigre for pelsen. Enkelte føler glede ved å torturere dyr.

Og der overbeviste jeg meg selv til å bli vegetarianer igjen gitt.

Skrevet

Verden er grusom, både for seler og for ekstremt mange mennesker og andre dyr her i denne verden. Et par selskinnsko er ikke nok til å få meg til å gå av hengslene, som mange andre her inne. Har da jammen sett og hørt om mye verre ondskap enn det. Håper dere kan kanalisere sinnet deres inn i noe godt samfunnsyttig arbeid jenter.

Skrevet

Ja, jeg synes det er samfunnsnyttig å si hva jeg mener og vet til så mange som orker å høre, være medlem av og gi økonomisk støtte til dyrebeskyttelsen og ikke kjøpe mat, klær eller produkter jeg vet dyr har lidd for. Liten tue kan som kjent velte stort lass.

Skrevet

Jeg bruker skaller, og jeg kan love dere at reinen måtte bøte med livet før skinnet ble tatt av også! ;)

Ellers oppfatter jeg dette som et tulleinnlegg; man skal være temmelig tett for ikke å oppfatte at selSKINNsko innebærer at selen ble drept og flådd først ;)

Skrevet

Kjøp deg heller noen nye sko, selskinn sko er harry til tusen..

Skrevet

Sel blir jo brukt til mat, det gjør reinsdyret og. Når du først skal avlive dyret er det bedre og utnytte hele dyret enn å kaste bort verdifull skinn. Kaste bort halvparten av dyret er sløsing det.

Dyr som bare blir avlivet til pels og skinn er også sløseri og usmakelig!

Så bruk de skoan dine meg god samvittighet. Sel ene og alene blir ikke drept pga pelsen.

Folk må begynne å se forskjell mellom utnyttelse av hele dyret og en kroppsdel.

Ja Pelsdyr oppdrett er jeg i mot!!!!!

Skrevet

Det du kommer med er jo direkte feilinformasjon. Det pågår fortsatt seljakt for skinnets skyld. Altså, skrotten brukes ikke etter at den er flådd.

Skrevet

hadde ikke selene blitt drept så hadde det vært overflod og det hadde skada mye av produksjonen og utviklingen i vannet og sånt,

Skrevet

Er ikke så rart du blir hetsa for det- selen blir drept på en heller utrivelig måte, og skoa er gørstygge. Ville hetsa deg sjøl, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...