Gå til innhold

Kan en ettåring bli friskmeldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det med å bli friskmeldt hang sammen med å være sykemeldt, og da må man ha en jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel i sammenheng med at sykdommen har bedret seg/stabilisert seg/gått over.

Skrevet

Heter ikke det bare å bli erklært frisk? For man får ingen "melding" på det når man ikke jobber.

Skrevet

Nei, en ettåring kan ikke bli friskmeldt. Å bli friskmeldt betyr å melde en som frisk og arbeidsfør igjen.

Skrevet

Det var det jeg hadde mistanke om. Cat.68 som igjen viser at hun bare har en halv hjerne.

Skrevet

Har et barn hatt en sykdom, for så å bli frisk, så sier faktisk legen at barnet et friskmeldt. Legen melder/erklærer til foreldre at barnet er friskt. Og det kan være overfor NAV, også, at en har mottatt hjelpestønad f eks. Den skal avsluttes når barnet er friskmeldt.

Det er ikke bare de som jobber, som kan bli friskmeldt, selv om det er i den forbindelse en hører oftest om det. Jeg kan bli friskmeldt selv om jeg ikke er i jobb, dersom jeg har hatt en sykdom og blitt frisk.

Alt en skal henge seg opp i. Om barnet blir erklært frisk eller friskmeldt, så betyr det jo i realiteten det samme.

Skrevet

Alt en skal henge seg opp i ja..

Går da an å bruke ordet "friskmeldt" selv om det ikke har noe med jobb å gjøre! Man skjønner jo sammenhengen!

Skrevet

Å herregud alt man skal henge seg opp i. Til de som måtte ha problemer med at jeg skrev at jenta skulle bli friskmeldt hvis barnelegen var fornøyd ,må for all del ta det opp med barnelegen. Er ikke Jeg som plutselig fant ut å bruke begrepet "friskmeldt".

Og hvis jeg har en halv hjerne av den grunn må enkelte anonyme mangle den totalt For for det første er jenta mi 3 år, og man å virkelig savne hjerneceller for å ikke å skjønne hva jeg mente..

Skrevet

Dessuten ble hun ikke "Friskmeldt", noe som er veldig sårt for meg.:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...