nicknavn Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Pratet om det med jentegjengen og da kommer det frem at de dusjer/bader barna 1-2 ganger i uken. Tenker det holder å dusje/bade 1 gang i uken, når kroppen vaskes 1 gang pr. dag? Er det for lite? Tenker ikke på de gangene man må dusje/bade oftere pga søl i håret og andre uhell. Hvor ofte er deres barn i dusjen/badekar?
fox`y Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Mine dusjer/bader vær dag, å de elsker d:)
Bøggly Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Litt eldre min da - 7 år - men han må i dusjen 2 ganger i uka (minimum), fordi jeg ikke er så sikker på om han vasker seg godt nok ellers. Han er så stor at han skal gjøre alt selv (utenom tannpussen).
La Perla Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Min fireåring bader oftest bare 1 gang i uka, av og til 2. Men vi vasker ham jo alle nødvendige steder hver dag.
Gjest -<<- Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 Han er stort sett innom dusjen hver dag, mest fordi han liker å joine når vi dusjer. Full runde med hårvask og grundig innsåping et par ganger i uka.
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Min 5 åring gjør det 1 gang i uka på vinteren, og kanskje litt oftere på sommeren, for da blir han mer skitten. En ødelegger kroppens naturlige barriere hvis en bader/dusjer for ofte. Barn trenger ikke det! Selvsagt vasker han seg hver dag!
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Gutten min på 4,5 år bader hver kveld - men vasker håret annenhver. Det har han gjort siden han var baby. Men vi bruker såpe i vannet bare av og til. Minstemann bader annenhver dag.
Lilith Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Har en på 5 år. Han dusjer eller bader 2 ganger i uka, vask alle andre dager.
It's all about me Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Størsten har 5 mnd igjen til han er innenfor aldersbegrensningen din, men han dusjer iallfall annen hver dag.
HTC Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 2 og 4 åringen har full bading med påfølgende dusj og hårvask hver onsdag og søndag. I tillegg vaskes underliv, hender og ansikt hver dag I tillegg dusjer vi barna selfølgelig ekstra hver gang vi ser behovet for det utover onsdagene og søndagene.
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Spørs årstid i grunn, på sommeren blir det bad/dusj hver kveld, mens det holder med et par ganger i uka på vinteren. Huda blir også fortere tørr da når lufta er kald ute og man fyrer med ved inne.
Elletuppa Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Tulla på 4 Dursjer eller bader 3 ganger i uke.Har fast søndag, onsdag og fredag. Ho sier selv at det svir i rompa dersom ho ikke dursjer...( tørker seg en del selv i bhg når ho har tisset og da blir ho rød)
Silje%guttenemine Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Her blir det som oftest en rask dusj hver eneste kveld. Ingen tilhenger av vaskeklut og vann her i huset.. Føler de blir mye renere etter en dusj!
Joikaboll@ Skrevet 5. desember 2008 #15 Skrevet 5. desember 2008 I utgangspunktet dusjer alle 7 hver dag, med en og annen "unnaslunterdag".
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #16 Skrevet 5. desember 2008 Et par ganger i uka..Ikke særlig glad i å bade heller..
Blåmandag¤ Skrevet 5. desember 2008 #17 Skrevet 5. desember 2008 De dusjer annenhver eller hver tredje dag. Da lille var helt liten, badet hun ca en gang i uka, hun var ikke så glad i det. Om sommeren er det dusj hver dag, vil ha vekk solkrem og sand. Bruker ofte bare shampo da, og smører dem godt etterpå.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 5. desember 2008 #18 Skrevet 5. desember 2008 Eldste på 5år dusjer 1 gang i uka etter råd fra sykehuset om og ikke dusje noe mer pga eksem. Minstemann på 1.5år bader 2 ganger i uka. Synes dette holder til dem begynner og bli litt større jeg. Begge får vask nedentil + ansikt og hender vær kveld + lillemann vaskes jo sikkert 4 gang daglig pga bæsje eller tisebleie :-)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2008 #19 Skrevet 5. desember 2008 1-2 ganger i uka. Hadde jeg ikke regnet dager hadde det sikkert ikke blitt så ofte heller, ikke lukter han og ikke ser han skitten ut i håret. Selvsagt også etter behov. Min er forresten 6 og et halvt nå, men slik har vi gjort det siden han kom ut til denne verden.
Mrs. Kaizer Skrevet 5. desember 2008 #20 Skrevet 5. desember 2008 Mine to tøffinger på snart 6 og 4 dusjer/bader to ganger i uka. Vaskes i rompa hver dag. På sommeren blir det ofte flere dusjinger i uka, hvertfall de dagene med fint vær, da må solkrem, sand og svette skylles bort:-)
Mom2Two Skrevet 5. desember 2008 #21 Skrevet 5. desember 2008 Ungene her dusjer eller bader hver dag. Synes det er deilig med reine unger:-)
solstråle69 Skrevet 5. desember 2008 #22 Skrevet 5. desember 2008 3-åringen vår dusjer eller bader hver kveld. Synes det er greiere og "renere" enn vaskekluten.
happybirthday Skrevet 5. desember 2008 #23 Skrevet 5. desember 2008 Mine badet hver dag helt frem til 5 årsalder. Dette fordi de elsket å bade. Nå er eldstemann tenåring og dusjer hver dag, men hadde en periode mellom 7 - 11 år eller noe sånt, der jeg omtrent måtte "tvinge" han til å dusje et par ganger i uka, før han plutselig fant ut helt frivillig at dusje - ja, det måtte han bare gjøre hver dag! (tenåringshormoner tro?). Mellomste prøver vi å få til å dusje annen hver dag. Dette fordi han er veldig aktiv av seg og svetter en del. Men han gjennomgår nå samme antivaske-periode som eldstemann gjorde i sin tid. Før denn perioden begynte, elsket han å bade og gjorde det hver dag. Minstejenta elsker å bade, og maser allerede tidlig på ettermiddagen om å få bade. Har riktignok dårlig med språk ennå - er ca 16 mnd - men tar resolutt hånda vår og drar oss med til badet og står foran badekaret og prøver å komme seg oppi. Når det endelig blir badetid på kvelden, hviner hun av fryd og gapskratter når hun skjønner at hun endelig skal få bade.
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 6. desember 2008 #24 Skrevet 6. desember 2008 Her tørker vi støv av ungen sånn innimellom!! Hvor ofte? Nei, ikke spesielt ofte. Har lært av biologen i familien at man ikke skal overdrive dusjing og bading - og gjør det da ihvertfall ikke med ungen. Blir jo ikke spesielt skitten da - i hvertfall ikke på denne tiden av året. (Sommeren med shorts, blir jo litt annerledes). Og håret blir jo heller ikke fett, sånn som hos oss voksne. Tror ikke vi dusjer eller bader junior mer enn 1 gang i uken - kanskje sjeldnere også. Vi tar det litt pø om pø - når vi ser behovet liksom. Ofte blir det bestemt av når sveisen begynner å bli litt for ugrei.
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 6. desember 2008 #25 Skrevet 6. desember 2008 Men, vasker jo selvfølgelig nødvendige steder hver dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå