blirjegsnartmamma Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Vi skal bort på middag ikveld, og pleier alltid å ha med en liten ting til vertskapet.. Som regel en flaske vin, men de drikker ikke noe særlig, så ser ikke hensikten med det.. Har ikke så god råd nå heller, sukk.. Men litt skal vi ha med Noen tips?
snartentil:) Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 Det er så mye god julekaffe og -te, hvorfor ikke kjøpe det? Og kanskje noe småkonfekt, brente mandler etc og pakke pent inn?
blirjegsnartmamma Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2008 ja, det var kanskje smart.. Sukk, kjipt rett før lønn altså.. Men får ta en tur på senteret her og se om de har noe sånt..
Line ♥ Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Hei. Vi jenter er jo veldig forskjellig, men jeg er av den typen som liker ting vi kan bruke.... *Noe jeg syntes er veldig koselig er en bunt stearinlys (fargene du vet vertinnen liker.) knyte et koselig bånd med en sløyfe rundt, og kanskje henge på et lite koselig kort, der du forteller hvor koselig det er at dere er bedt *Om du har baket noen små kaker til jul, så kan du putte et lite syltetøyglass fult av kaker, ta på lokket, klippe ut en rund sirkel av et stoff eller du kan bruke gavepapir, som du legger på lokket. (sirkelen må være så stor at den folder seg rundt glasset, ) og til slutt knyte en sløyfe rund lokket, sånn at stoffet henger på Vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener... Jeg mener at det er tanken som teller, så en (eller to/ tre) svibel for 13 kr i en koselig skål, liten potte eller hva du finner, er jo super lekkert da ! Blomster er alltid like koselig! Det er masse fint og rimelig på plantasjen )
blirjegsnartmamma Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2008 ja, liker å gi noe "fornuftig" jeg også.. God ide med lysene altså
Line ♥ Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Jeg blir i alle fall SUPER glad for lys. Helt vanlige stearinlys,det lille ekstra som bare et bånd rundt bunten gjør så utrolig mye mer! Gaven blir litt mer "hjemme laget" og gjennomtenkt ... om du skjønner Og et helt enkelt kort (trenger ikke mage ord) er jo utrolig hyggelig
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 God, nymalt kaffe (men da er det greit å vite om de bruker trakter eller presskanne) En pose te med tesil/brune sukkerbiter/teboks Sjokolade/konfekt Stearinlys og matchende servietter Noe hjemmelaget; f:eks: kaker eller et pepperkakehjerte med rød sløyfe og "God jul" på. Synes ikke noe om å gi bort blomster, for da må vertinnen begynne å beskjære blomstene og finne frem vase etc. oppi middagsforberedelsene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå