Antinissen Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Hur går det med dysleksien? Begynner du å bli skrivevant? Ser at du skriver ganske så feilfritt for tiden. :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 takk, det var koselig sakt :-) jeg trener og trener og trener :-) men jeg merker at det er mye lettere og lese og skrive nå en bare for 1 år siden :-) trening gjør mester :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #3 Skrevet 5. desember 2008 Jeg hadde ikke kunnet tro det var sant at du har dysleksi hvis ikke folk her inne hadde kommentert det, jeg, mortilgunnar!!!! Det er tydelig at du har fått god hjelp og vært flink og trent masse! Bare litt god-skryt til deg, dette... Godt å se at det er mulig! Hilsen ei med ny-diagnostisert dyslektiker i familien.
Antinissen Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2008 Ja, jeg syns det er en ekstremt stor forskjell. Du er dæven døtte meg flink! :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 takk :-) hjelpetimene på wox har hjulpet masse, men det har dib også! det som er en stor forskjel fra nå og fra jeg var barn er at nå kan jeg skrive og innimellom få beskjed om at ting er feil. før ble vært eneste ord jeg skrev målt opp og ned av lærerne. og det tok all lyst vekk fra og skrive. så anonym, jeg tror det lønner seg og ikke pirke for mye. men heller la barnet skrive mye av tekster i en naturlig setting. som foreksmpel skrive opp oppgaveteksten til oppgavene hun skal svare på. i tillegg er jo date et enormt flott hjelpemiddel!
prekæs Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Du har lagt merke til det du og? Jeg turte ikke si noe jeg:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #8 Skrevet 5. desember 2008 Lyst til å skrive tror jeg er veldig viktig, ja. H*n bruker gjerne data`n til å skrive ned vitser o.l som vi skal få høre. De kan også bruke data til å levere lekser eller sende beskjeder elevene i mellom. (4.trinn). Og det er jo mye morsommere enn å skrive i kjedelige skriveboka si!!! Ser ut til at h*n får egen laptop pga diagnosen sin, det blir helt topp! Hilsen "annie" over her.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 Jeg må ærlig innrømme at også jeg har lagt merke til dette, men jeg har ikke sagt noe om det... Men helt ærlig - skrivingen din er blitt utrolig mye bedre=) Hehe, det er ikke baaaare dumt å dibbe... Eller, for min del, som den rettskrivingsnazien jeg er (når det gjelder meg selv), har jeg blitt sløvere på skrivingen etter at jeg begynte å henge på bim/dib... Men jeg tar meg i nakken når jeg skal skrive noe formelt altså...=P
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 ja laptop får han helt sikkert av hjelpemiddelsentralen om han har diagnosen dysleksi. det er bare og søke. husk og søk om printer også om dere ikke har det. i tillegg så er lingdys veldig fint som retteprogram for norsk og lingrait (er ikke sikker på hvordan det siste skrives) for engelsk. det er helt nødvendig for meg om jeg skal skrive engelsk. da kommer det opp ordforslag etter vært som jeg skriver, så om jeg lurer på skrivemåte så kan jeg se om det står der. i tillegg kan jeg be programet lese det jeg har skrevet høyt, hele teksten eller enkelt ord. det er veldig praktisk når man ikke ser forskjel på ordene. og om han har hjelpetimer, så ville jeg passet på hva de gjorde i de timene. jeg har hatt mye hjelpetimer oppigjenom hvor vi aldeles ikke gjorde noe fornuftig. i 2 år hadde jeg en lærer som vær time skulle snakke om kj, skj, sj, ki lyder. og på det arket vi skulle gå igjenom var det enten bare kj lyder eller bare skj lyder osv. forstor jo tegninga temlig fort og da ble det jo ikke noe læring. var bare og skrive kj nedover hele. og ikke kan jeg de lydene noe spesielt godt i dag heller... hehe..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2008 #11 Skrevet 5. desember 2008 det er ordentlig koslig og høre :-) godt at det hjelper og trene :-)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 Flinkismora:) Jeg har samme problemet som sauen jeg. Blir sløv på rettskriving og dårlig på formulering av å være her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå