Gå til innhold

Melanotan og andre solprodukter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann..

Jeg har lest noen forum her inne, hvor folk som er gravide faktisk vurderer å ta melanotan, og eller andre produkter som visstnok skla gjøre deg brun.

Jeg vil fortelle min erfaring med bruka av melanotan (ikke under svangerskap)som kanskje kan få noen til å tenke 2 ganger.. :)

Jeg hadde hørt enormt nye om melanotan, og sett diverse bilder på internett, hvor brune disse menneskene skulle bli av dette.

Jeg bestillte Melanotan via nett, fra noe som kaller seg sovlaria.

Melanontanen kom i posten en uke etter, med en regning som aldeles ikke stemte overens med hva jeg bestillte.

Ingen bruksanvisning og ingen sprøyter kom med, som jeg bestillte med.

Jeg var kjempespent å kunne nesten ikke vente med å prøve det. Gikk på apoteket å kjøpte sprøyter, disse sprøytene var helt andre enn de vanligvis som skal brukes. (Dette fant jeg heldigvis ut før jeg prøvde de.)

Jeg fikk tak i sprøyter gjennom en vennine, så satte jeg min aller første sprøyte i magen, som jeg hadde hørt og lest.Det gikk greit, litt vondt men helt greit.

Itte 2 ukers bruk hadde jeg ikke merket noe farge eller noen ting, jeg prøve alt som ble anbefalt, ta solarium smøre huden ofte.

Da jeg ikke fikk noe spesiell farge bare mange FØFLEKKER... stygge og på merkelige plasser. Jeg traff min vennine som senere hadde forsatt med dette i 3-4 uker... Jeg fikk helt sjokk... hun var mer blå enn brun.

Jeg vil på det høyeste anbefale alle som er gravide spesielt å IKKE bruke melanotan og andre solmidlder som ikke er godkjente, det kan være farlige og endre utseene til noe helt annet enn du ønsker..

Disse leverandørernelover gull og grønne skoger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres skummelt ut! selv har jeg aldri hørt om dette produktet..men jeg har valgt å holde meg til små doser av god gammeldags solarium og solkrem. Jeg Fikk ikke kjøpe selvbruningskrem på apoteket,fordi dama dær mente det var et farlig stoff(er) i selvbruningskremer som var farlige for fosteret..jeg velger å tro på dette da jeg ikke har peiling på disse kremene. Men de høres veldig logisk ut..det er jo kjemiske stoffer og vi får jo dette i blodbanene når vi smører det på huden.Men jeg har også opplevd at dem som selger solprodukter sier det motsatte...så jeg velger å tro på en brosjyre jeg fant på solariumet hær...dær det står hvordan man skal sole seg tryggere i solarum under svangerskapet..og det stod at man anbefalte det ikke i første trimeser.Men man får ta egne valg...men det er bra å opplyse!

Skrevet

Bra inlegg, det er flott at du deler dette. Dette produktet er ikke godkjent i Norge og det er gode grunner til det. Blandt annet uroer man seg for bivirkninger. Vil også nevne at det du kjøpte på internett kunne ha vært hva som helst, og at du egentlig er heldig hvis det bare var melanotan i det. Likevel er det mange som blir fristet til å eksperimentere med dette. Svangerskapet er ikke tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...