prekæs Skrevet 5. desember 2008 #1 Skrevet 5. desember 2008 Hva får deres barn lov til som barn av perfekte mødre ikke får lov til? Jeg mener. Siden det tydeligvis er populært å henge ut dem som prøver å gjøre ting etter sin egen overbevisning.
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #2 Skrevet 5. desember 2008 nå har ikke jeg fått med meg diskusjonen (regner med det er diskusjon om det) Men hva er en perfekt mor da? Og hva er en ikke perfekt mor? Jeg kommer sikkert under ikke perfekt jeg da MEN jeg prøver å være en god og snill mamma og det vil jeg tru er viktigere
prekæs Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2008 Det er en tråd rett i nærheten her om hvor ille barn av perfekte mødre har det:)
Dronningen! Skrevet 5. desember 2008 #4 Skrevet 5. desember 2008 Nei heldigvis... Men i mine øyne gjør jeg alt i min makt for mitt barns velferd og utvikling - det er perfekt for meg:o)
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 5. desember 2008 #5 Skrevet 5. desember 2008 jeg vil påstå att det fins mødre som tenker mer på riktige trender og riktig mat.. Enn f.eks de sosiale aspektene ved ett barn.. Er ikke så viktig om barnet mitt ikke kan leke ute med andre, bare han holder seg rein og frisk.. Fins noen av dere.. Alle ønsker selvsagt å være den perfekte mor.. Og de fleste er nok det for barnet sitt, iallefall syns nok barnet det.. Men da er det kjipt å komme inn hit å få høre att du er en dårlig mor etter DiB standar.. For Dib standaren er helt rar...
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 ja da må jeg nesten inn å lese hehe. Misunnelse eller? For jeg kan ikke forstå de skal ha de noe værre enn andre barn...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #7 Skrevet 5. desember 2008 Disse "perfekte" mødrene som er her inne er det jeg vill kalle " nei mødre",ingenting er lov... De skal ikke få i seg sukker, ihvertfall ikke kustigsøtnigsstoffer,bare spise økologosk mat, helst amme til ungen selv sier i fra at hun/han ikke vil ha mere pupp. De kjøper de dyreste ute dressene får så å passe på at ungen ikke blir våt eller møkkete... De bruker tøybleier og alt av klær er arvet... Så sitter de hele dagen på cafe sammen med andre "perfekte" mødre å analysere ungen får og skryte av hvor mye ungen kan eller har lært seg,får senere å kalle ungen sin begavet i en alder av 6månder...
prekæs Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 5. desember 2008 Det er akkurat det jeg mener. Man gjør det som står i sin makt for at barna skal ha ett godt liv. Hvis jeg mener at mitt barn kun skal spise gotteri i helgene, må jo det bli opp til meg. Hvis andre mener noe annet, er det ikke dermed sagt at de har rett...I hvertfall ikke etter min standard, men sikkert etter sin egen...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. desember 2008 #9 Skrevet 5. desember 2008 dib standaren tror jeg ikke fins. det som er er at vi utrykker oss skriftlig. og det jeg mener med en settning er det ikke sikkert at du leser i samme mening. om jeg sier at mitt barn ikke får pølse og søtt pålegg. så kan jeg bli kaldt hysterisk. men så har de sin enkle forklaring i at jeg ikke syns pølse og søtt pålegg er noe digg, så derfor kjøper jeg det ikke. mens vi spiser mye annet rart. folk tar ofte ting så hardt opp. sånn som at mange blir støtt for at noen sier de kjøper reima fordi dems barn fortjener det beste. dem om det, du og jeg trenger ikke kjøpe reima forde. det er jo ikke sikkert vi syns det er det beste en gang.
Trulte76 Skrevet 5. desember 2008 #10 Skrevet 5. desember 2008 Nå har jeg lest tråden Men er man nødvendig vis perfekt mor når man nekter ungen glede? Men jeg skjønner poenget med å ikke gi søtsaker til småbarn som ikke vet hva det er enda. Og ha faste rutiner osv osv..litt drøyt kanskje å nekte en 5-åring kake og godterier i et barneselskap da..den var vel drøy synes jeg, men ellers må de vel få oppdra ungene sine som de vil så lenge de gir det omsorg og kjærlighet
prekæs Skrevet 5. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2008 Mulig dib standarden er rar. Men er det noe å bry seg om da? Man gjør jo så godt man kan. Om enkelte kaller meg hysterisk for det er det egentlig greit for meg. Dette hysteripratet er etter min oppfatning skapt av mødre som ikke helt strekker til, og må ha en knagg å henge frakken på. Fælt å si det.
Anette og lille Olliver <3 Skrevet 5. desember 2008 #12 Skrevet 5. desember 2008 ja, dib standaren er rar, men bryr jeg meg, nei.. Vet jeg er en god mor, tviler jeg aldri på.. Selvsagt vet du sikkert hva som er best for barnet ditt, det vet jo alle.. Og folk må få oppdra ungene sine akkurat som de vil for min del.. Men "perfekte" mødre har en tedens til å tenke, og si att andre er dårlige mødre, bare fordi de ikke gjør som dem.. Og jeg syns faktisk synd på unger som blir forskjellsbehandla rundt andre barn, type bursdager o.l... Det er vell å merke når de kommer i den alderen att de skjønner de blir forskjellsbehandla.. Må være kjempe kjipt for ett barn og se andre unger spise godis, pølser og drikke brus når h*n vet det smaker godt, men får ikke lov.. Ja, da syns jeg faktisk synd på de.. Ikke fordi de ikke får godteri i seg selv, men fordi de ikke kan ta del i gleden sammen med de andre barna..
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2008 #13 Skrevet 5. desember 2008 Jeg er nok ikke en perfekt mor. Skulle hatt mere tid sammen med gullene mine, skulle ha hatt tid og energi til å bake julekaker, men det ser ut som om det utgår av programmet. Jeg jobber og står på, og ofte er jeg trøtt når jeg kommer hjem. Jeg leker med dem hverdag, og de spiser sånn nogelunde greit, men det hender det blir både pizza og pasta, uendelig mye pasta. Hender jg bruker toro og knorr, og det er sikkert for mye salt til små maver. De har sjokolade kalendere fordi mora deres ikke har fått vært ute å kjøpt alt jeg trenger til å lage en hjemmelaget kalender med små tin presanger i, eller enda bedre lagt til med en liten historie vi skal lese hver dag frem til jul. Tjukk i dårlig samvittighet, men vi har det jo fint, vi har det greit. Vi har fint hus og to biler og alt annet vi trenger for å holde oss i jobb, og ebtale for livet med barnehage plasser.
Gjest Skrevet 5. desember 2008 #14 Skrevet 5. desember 2008 Han får hoppe i sofaen, spise godter på lørdagen, spise kvelds foran tv, være opp til ni-ti ved spesielle anledninger, gå fra bordet når han er ferdig å spise, og sikker mye mer som er fullstendig uakseptabelt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå