Gå til innhold

min fødselshistorie:)


mamma`n til go`jenta♥+baby!<3

Anbefalte innlegg

kommer hit jeg!

Den 29 november begynte jeg å kjenne rier(men visste ikke at det var det det var) kl 10.20..

jeg begynte å se på klokka, og det visste seg å være 5 minutter mellom riene..

men det eneste jeg tenkte var:"det kan ikke være rier, jeg har jo termin 5 des,og er førstegangs, da går jeg sikkert på overtid.." =P (og jordmora sa jeg skulle si fra når det var 10-15 min imellom,så det kunne ikke være rier)

jeg ringte samboeren min(han var på jobb på denne lørdagen) å sa at jeg hadde litt vondt i magen,og kanskje vi kunne være heldig å få en unge om kanskje nooen dager..

vi var iallefall enige om at det ikke var noe å bekymre seg for...

deretter tok jeg bare en rask telefonsamtale med jordmora(for å være på den sikre siden)..

da brøt det ut i andre enden: "Kom hit med en gang,få samboeren din til å kjøre deg til meg, vi har dårlig tid.. "

Jeg tenkte jeg måtte gå på bade og dusje, jeg gjorde det, og slimproppen gikk i dusjen.. da begynte jeg å bli litt urolig,for sambo kunne ikke komme før om 40 min..(lang vei til jobben)..

når han kom dro vi til jordmora,og hun sa jeg hadde 3 cm åpning..

vi måtte dra til byen( som er ca en og en halv time unna)..

jordmora ville at jeg skulle ta ambulanse, men jeg ville kjøre selv, fordi jeg skulle nemlig ha kakao på statoil!!=D "jag fødar inte utan min kakao"-som jeg så vakkert sa:D hihi!

 

når vi kom til sykehuset ca i 2-tia, fikk jeg akupunktur(dette vil jeg si ikke hjelper noe særlig)

 

ble deretter satt i badekar,noe som var helt himmelsk til ryggen(riene mine).. satt der i 4 timer,uten at noen kom å spurte hvordan det gikk..

-var jo da selfølgelig litt stressa, for jeg visste jo ikke om jeg måtte føde snart eller ikke..

 

når det kom jordmor,sa jeg at jeg ville opp for å sjekke åpning..

det viste seg å være 6 cm åpning da..

 

jeg lå i sengen ganske lenge, uten noen forandring,bare ganske sterke rier..begynte å bli lei så jeg spurte etter epidural.. fikk det,og på kanskje en time var det ikke noen forandring ennå..

 

da fant de ut at de skulle gi meg drypp,for å få litt fortgang i sakene;)

jeg ble bestevenn med lystgassen,for den gjorde meg dritings(trodde jeg nesten var blekka,og på tranceparty) men det var bedre enn riene,,ble helt fjern..så glemte hvor jeg var..

 

hørte i det fjerne at det var 8 cm åpning..og plutselig full åpning(dette tok ca to timer,mn føltes som to minutter:D

 

hadde pressrier i en halvtime,så var dattera mi ute kl 01,12 den 30 nov:)

hun veide 3780g og var 49 cm..hodeomkrets på 36cm.

måtte sy 2 pyntesting:)

 

så nå koser vi oss med amming og skifting:D

 

lykke til,til alle dere som har igjen å føde:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...