Gå til innhold

Dilemma, ta i mot gave eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kontakt med moren min, av forskjellige grunner, men hovedssakelig fordi hun har vært rett og slett jævlig mot mannen min. Sist gang spyttet hun han i ansiktet, og det sier vel kanskje ok. Stakkars fyren har ikke gjort noen ting, men sånn er det når man er alkoholisert og helst vil ha datteren sin, meg, for seg selv.

uansett, nå har vi mottatt noen gaver i posten til vårt nyfødte barn og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg får dårlig samvittighet ovenfor henne ved å sende den tilbake igjen og tenker at stakkar, nå blir hun lei seg. Ikke syns jeg noe særlig om å beholde de heller fordi jeg ønsker ikke at hun skal ha noe med barnet vårt og gjøre og føler hun prøver å kjøpe seg inn.

Samtidig så tenker jeg at hvor farlig er det å motta en liten gave. Mannen min vil ikke beholde den, det er hans sønn og, og nå har han virkelig en mening om dette, noe han selvfølgelig har rett til.

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun angrer seg? Så lenge hun drikker, og oppfører seg slik, skjønner jeg at du ikke kan ha kontakt med henne, men dette kan være hennes måte å vise at hun bryr seg.

Det finnes en organisasjon for pårørende til alkoholikere/narkomane (mulig den heter alanon), kanskje du kan få støtte og råd fra andre i samme situasjon.

Jeg synes synd på, og føler med dere alle sammen.

Skrevet

jeg synes du skulle ta i mot den jeg det kan jo være et tegn på forsoning. selv har jeg en farmor som aldri svarer meg på brev, sms elelr noen ting og når hun ble invitert i barndåp hørte vi ingenting. alikevell sender jeg henne julegave og kort hvert år i år et fint bilde av min sønn hennes første oldebarn. Det gjør jeg for å vise at vi bryr oss om henne selv om vi aldri får respons vi aner ikke hvorfor men det er bare sånn.

Skrevet

så lenge mannen din ikke vil motta gaven, syns jeg ikke dere skal gjøre det. syns du skal sende den tilbake sammen med et lite brev der du skriver noe sånt som at vi ønsker ikke å motta denne gaven før du ber om unnskyldning for det du har gjort og er edru.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er i en ganske lik situasjon. Jeg tar imot gavene, og gir det videre til Frelsesarmeen så de kan gi det videre til noen som kan ha glede av det. Da slipper jeg å såre henne ved å returnere det (selv om hun hadde fortjent det etter å ha såret meg veldig mange ganger, men jeg er ikke like slem, derfor ønsker jeg ikke å gjøre det), og så slipper jeg å bli minnet om henne ved å bruke det. Det fungerer veldig bra for meg! Håper du finner en løsning som fungerer for deg, du kommer nok til å motta flere gaver etterhvert som barnet blir eldre.

Skrevet

Jeg er ikke i akkurat samme situasjon som deg, men jeg tror jeg forstår hva du tenker. Hva med å sende henne ett brev, eller be henne ut på kaffe? Forklare hvordan situasjonen er for deg/dere.

Og der finnes desverre mange i Norge som ikke har råd til å gi barna sine noe som helst. Jeg foreslår derfor at du gir gavene du ikke ønsker å beholde til Fattighuset. Det ble foreslått Frelsesarmeen i tidligere i denne tråden. Det er også ett godt formål. Men de som er fattige har ikke råd til å gå på Fretex.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...